AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #1 Skrevet 10. mars 2022 Hvorfor er sykler delt inn i kjønn? Hvorfor er det ikke dame -og herreski? Anonymkode: 21434...fcc
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #2 Skrevet 10. mars 2022 Fordi de har litt forskjellig dimensjoner og størrelser. For noen damer passer såkalte herresykler likevel best. Ski kommer da vel i flere varianter?? Anonymkode: d91ba...330 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #3 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor er sykler delt inn i kjønn? Hvorfor er det ikke dame -og herreski? Anonymkode: 21434...fcc Jeg vet ikke. Men det jeg vet er at jeg en periode sykklet på herresykkel også sykklet jeg rett in i et staket av misstak. (Jeg va 13 år) Og jeg fant fremover og slo meg mellom beina på stangen (som er på herresykkler). Jeg sprack og måtte på legevakta og du i underlivet. Har aldri hatt så vondt i hele mitt liv. Herresykkler burde vare forbudt! Er dame Anonymkode: 4eb1d...a11
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #4 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vet ikke. Men det jeg vet er at jeg en periode sykklet på herresykkel også sykklet jeg rett in i et staket av misstak. (Jeg va 13 år) Og jeg fant fremover og slo meg mellom beina på stangen (som er på herresykkler). Jeg sprack og måtte på legevakta og du i underlivet. Har aldri hatt så vondt i hele mitt liv. Herresykkler burde vare forbudt! Er dame Anonymkode: 4eb1d...a11 Jeg måtte sy mellom beina for det sprack* Anonymkode: 4eb1d...a11
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #5 Skrevet 10. mars 2022 Bl a fordi damer er kortere i ryggen enn menn, og trenger kortere avstand mellom sete og styre. Dessuten er det mange damer som sykler i kjole eller skjørt, og da er det veldig upraktisk og faktisk litt farlig med høy stang der du må slenge beinet over setet. Anonymkode: d1c83...462 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #6 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg måtte sy mellom beina for det sprack* Anonymkode: 4eb1d...a11 Hva sprakk? Jomfruhinnen? Anonymkode: d1f18...268
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #7 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bl a fordi damer er kortere i ryggen enn menn, og trenger kortere avstand mellom sete og styre. Dessuten er det mange damer som sykler i kjole eller skjørt, og da er det veldig upraktisk og faktisk litt farlig med høy stang der du må slenge beinet over setet. Anonymkode: d1c83...462 Men hvorfor skal menn ha så høy stang? De har jo stort utstyr. Baller og. Anonymkode: d1f18...268 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #8 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva sprakk? Jomfruhinnen? Anonymkode: d1f18...268 Hehe Nei utvendigt Kjønnsleppene. Anonymkode: 4eb1d...a11
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #9 Skrevet 11. mars 2022 Den rette stangen gir bedre styrke og stabilitet til sykkelens ramme. Imidlertid kom syklene i en tid der damer hovedsaklig brukte kjole eller skjørt, og man gjorde derfor et teknisk kompromiss ved å senke tverrstangen, slik at det både ble lettere og mer anstendig å sykle i skjørt eller kjole. Den senkede stangen gir ikke veldig mye svekkelse i rammens integritet. I dag er det antagelig overflødig, men det hefter ved i produksjonen, og mange kvinner vil nok gjerne ha disse damesyklene. Anonymkode: 50aa7...19e 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #10 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Den rette stangen gir bedre styrke og stabilitet til sykkelens ramme. Imidlertid kom syklene i en tid der damer hovedsaklig brukte kjole eller skjørt, og man gjorde derfor et teknisk kompromiss ved å senke tverrstangen, slik at det både ble lettere og mer anstendig å sykle i skjørt eller kjole. Den senkede stangen gir ikke veldig mye svekkelse i rammens integritet. I dag er det antagelig overflødig, men det hefter ved i produksjonen, og mange kvinner vil nok gjerne ha disse damesyklene. Anonymkode: 50aa7...19e Er vel også førsjell på å sykkle professionellt en å sykkle til hvardags? Så da har vel den stangen mer betydning Hvis en ska sykkle Lange Lange strekker, eller konkurrere. Anonymkode: 4eb1d...a11
Gjest Kutta Skrevet 11. mars 2022 #11 Skrevet 11. mars 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Bl a fordi damer er kortere i ryggen enn menn, og trenger kortere avstand mellom sete og styre. Dessuten er det mange damer som sykler i kjole eller skjørt, og da er det veldig upraktisk og faktisk litt farlig med høy stang der du må slenge beinet over setet. Anonymkode: d1c83...462 Jeg er ganske sikker på at jeg aldri har sett en dame sykle i kjole eller skjørt i hele mitt liv 😂
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #12 Skrevet 11. mars 2022 Kutta skrev (6 minutter siden): Jeg er ganske sikker på at jeg aldri har sett en dame sykle i kjole eller skjørt i hele mitt liv 😂 Er da helt vanlig på sommeren? Anonymkode: dae82...426 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #13 Skrevet 11. mars 2022 8 minutter siden, Kutta said: Jeg er ganske sikker på at jeg aldri har sett en dame sykle i kjole eller skjørt i hele mitt liv 😂 Det er da helt vanlig å se kvinner sykle i kjole eller skjørt? Bildene her viser vel godt hvorfor damesykler ikke har den rette stangen som herresykler har. Det ville vært veldig upraktisk i kjole…. Anonymkode: 50aa7...19e 4
Adrenalina1 Skrevet 11. mars 2022 #14 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Men hvorfor skal menn ha så høy stang? De har jo stort utstyr. Baller og. Anonymkode: d1f18...268 Stort utstyr?😂 De færreste har det.
Gjest Kutta Skrevet 11. mars 2022 #15 Skrevet 11. mars 2022 17 hours ago, AnonymBruker said: Det er da helt vanlig å se kvinner sykle i kjole eller skjørt? Bildene her viser vel godt hvorfor damesykler ikke har den rette stangen som herresykler har. Det ville vært veldig upraktisk i kjole…. Anonymkode: 50aa7...19e JEG har fortsatt aldri sett noen sykle i kjole, utenom i reklamer på TV. Det har fortsatt ikke noe med kjønn å gjøre, og de kunne laget egne "kjole-sykler" i såfall. Og ingen trener på sykkel i kjole
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #16 Skrevet 11. mars 2022 Finnes det sykler for transebevegelsen?, hvis ikke så må de komme på banen for å protestere for det er jo rett og slett transfobisk!. Anonymkode: 04a14...959
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå