Gå til innhold

Hvordan ser det ut i vaskemaskinen din mens den vasker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd et par nye vaskemaskiner i senere tid, og på vanlig bomullsprogram ser jeg knapt noe vaskevann inni der. Jeg tenker jo at klærne umulig kan bli vasket skikkelig da. Hvordan ser det ut i maskinen deres underveis i vaskingen? Noen som vil dele bilde?

Anonymkode: 9ea17...27d

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har prøvd et par nye vaskemaskiner i senere tid, og på vanlig bomullsprogram ser jeg knapt noe vaskevann inni der. Jeg tenker jo at klærne umulig kan bli vasket skikkelig da. Hvordan ser det ut i maskinen deres underveis i vaskingen? Noen som vil dele bilde?

De fleste program er det mye vann og såpe under vasken, men på ullprogram tar jeg bare noen få plagg i av gangen. Det kommer så lite vann og alt blir ikke bløtt - virker det som. Ser at det er noen ullplagg under vann og resten ligger oppå vannet. Måtte vaske alt på nytt i 2 runder. 

Anonymkode: bf9b8...68e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De fleste program er det mye vann og såpe under vasken, men på ullprogram tar jeg bare noen få plagg i av gangen. Det kommer så lite vann og alt blir ikke bløtt - virker det som. Ser at det er noen ullplagg under vann og resten ligger oppå vannet. Måtte vaske alt på nytt i 2 runder. 

Det er sånn jeg husker det fra tidligere også, men nå når jeg feks vasker håndklær ser jeg knapt noe vann inni der

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er sånn jeg husker det fra tidligere også, men nå når jeg feks vasker håndklær ser jeg knapt noe vann inni der

Du ser det ikke så godt siden det går rundt og rundt. 

Renner jo mye vann inn i maskina? 

AnonymBruker
Skrevet

Samme her, TS. Med min gamle vaskemaskin var nesten alt tøyet under vann. Men med min nye, miljøvennlige vaskemaskin er det ikke noe synlig vann. Jeg har faktisk stoppet maskinen og tvangsåpnet døren for å sjekke, men det rant ikke ut noe vann. Maskinen bruker bare akkurat nok vann til å væte tøyet. Jeg opplever at flekker ikke blir borte i denne vaskemaskinen. Når denne maskinen tar kvelden skal jeg kjøpe den minst miljøvennlige maskinen jeg kan finne, for nå har jeg lært at miljøvennlig betyr vannbesparende. Det trenger jo ikke vi i Norge å tenke på. Vil mye heller ha rent tøy.

Anonymkode: 4cba4...cfe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mange vaskemaskiner har innstilling for vannmengde. På min Miele kan man stille vannstanden.

Anonymkode: 8a773...471

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Samme her, TS. Med min gamle vaskemaskin var nesten alt tøyet under vann. Men med min nye, miljøvennlige vaskemaskin er det ikke noe synlig vann. Jeg har faktisk stoppet maskinen og tvangsåpnet døren for å sjekke, men det rant ikke ut noe vann. Maskinen bruker bare akkurat nok vann til å væte tøyet. Jeg opplever at flekker ikke blir borte i denne vaskemaskinen. Når denne maskinen tar kvelden skal jeg kjøpe den minst miljøvennlige maskinen jeg kan finne, for nå har jeg lært at miljøvennlig betyr vannbesparende. Det trenger jo ikke vi i Norge å tenke på. Vil mye heller ha rent tøy.

Anonymkode: 4cba4...cfe

Er så gale at det har blitt sånn😭 hele vitsen med å vaske klær er jo at de skal bli rene.. hvilken vaskemaskin har du?

Skrevet

Både vaskemaskiner og oppvaskmaskiner bruker mindre vann i dag enn før for å oppnå tilfredsstillende energimerking. Til gjengjeld bruker de også lengre tid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...