Gå til innhold

Jeg ser ikke vitsen med alle påfunn. Det meste er ubrukelig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kjøper folk så mye skrot? Og hvorfor tror folk at de er så smarte som finner på så mye smart? Jeg synes det er kjipt med alt dette «smarte». 
Det tar en evighet å få satt i gang ting, installere. Og så koster det jævlig. Klart det er mye av det som ser bedre ut. Men det er så tungvindt. Og så varer det bare en liten stund til det kommer et nytt og «forbedret» påfunn. Så er det ny spamming på tv’n og mas om at vi må løpe og kjøpe til kun kr Xxxxxxx. 
Jeg har litt sluttet å se verdien i mye fordi alt er bare bruk og kast.

Anonymkode: c3217...c0a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Finne på? Finne opp mener du sikkert.

Vi liker Shiny New Thing! Det er noe defekt i genene våre som gjør at vi ikke skjønner når nok er nok. Samlemani.

Anonymkode: 473ec...e7d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Finne på? Finne opp mener du sikkert.

Vi liker Shiny New Thing! Det er noe defekt i genene våre som gjør at vi ikke skjønner når nok er nok. Samlemani.

Anonymkode: 473ec...e7d

Men jeg elsker selv å gå i butikker og se. Drømmer meg bort. Men tenker at jeg trenger jo ingenting. Det er jo litt kjedelig. Men det er også veldig kjedelig å regne ut alle pengene du har brukt på ting så kunne du heller spart.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.3.2022 den 1.22):

Men jeg elsker selv å gå i butikker og se. Drømmer meg bort. Men tenker at jeg trenger jo ingenting. Det er jo litt kjedelig. Men det er også veldig kjedelig å regne ut alle pengene du har brukt på ting så kunne du heller spart.

Det er jo bare å la være å kjøpe det da, vet du.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Honey Dew skrev (1 time siden):

Det er jo bare å la være å kjøpe det da, vet du.

Åja. Det visste jeg ikke! Takk for klokt innspill! 

• Liker 1
Gjest MuggenKanari
Skrevet

Tjener ikke penger for å sitte og spare og ruge på dem til jeg dør. Jeg tjener penger for å kunne gi meg selv ting og opplevelser i tillegg til nødvendighetene. Jeg trenger så godt som ingenting av det jeg kjøper. Hvem gjør vel det? Men det gjør meg glad, så da er det ikke bortkastet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.3.2022 den 23.32):

Hvorfor kjøper folk så mye skrot?

Hva definerer du som skrot?

Og hvorfor tror folk at de er så smarte som finner på så mye smart?

Å finne på smarte ting er vel ... smart? Om det er nødvendig er en helt annen sak.

Jeg synes det er kjipt med alt dette «smarte». 
Det tar en evighet å få satt i gang ting, installere.

Ikke alle synes teknologi er vanskelig. Hvorfor skal ikke folk kunne kjøpe smarte ting fordi du synes det er kjipt?

Og så koster det jævlig.

Folk bruker pengene sine på det de vil. Og kan velge å ikke bruke pengene sine på det. 

Jeg har litt sluttet å se verdien i mye fordi alt er bare bruk og kast.

Enig med dette. Det er kapitalismen i et nøtteskall. Veldig mange mennesker er også opptatt av status, og lar seg lure av reklamen. 

Samtidig er mange mennesker opptatt og interessert i teknologi, og teknologi hjelper også mange mennesker i hverdagen. 

Anonymkode: 7fb6b...02f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...