AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #1 Skrevet 10. mars 2022 Jeg er utdannet vernepleier, og har jobbet både innenfor psykiatrien og på sykehjem. Jeg har faktisk ikke jobbet med psykisk utviklingshemmede bortsett fra noen praksisperioder for 10++ år siden. Jeg har søkt og fått tilbud om en jobb i omsorgsbolig, men er litt i tvil om jeg skal takke ja eller fortsette i min trygge jobb på sykehjem. Dere som er vernepleiere eller jobber sammen med vernepleiere i omsorgsbolig, hva er ansvarsoppgavene kontra en fagarbeider? Hvordan ser en vanlig arbeidsdag ut? Hvordan er helgene? Det er så uvant for meg, har alltid jobbet i uniform og gått lite ut "blant folk", men holdt meg på institusjonene. Ser for meg at det å jobbe i omsorgsbolig er mye mer fritt? Boligen jeg har fått tilbud i har brukere med varierende behov, har forstått at noen er ganske selvstyrte mens andre er rullestolbrukere som trenger hjelp til det meste😊 Anonymkode: 11c10...714
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #2 Skrevet 11. mars 2022 Fagansvar, medisinansvar. Har stort sett kontor dagvaktene og i miljøet kveld og helg. Veldig ålreit:) Anonymkode: ebd65...494
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #3 Skrevet 11. mars 2022 Perfekte jobben hvis du liker å tørke rumper Anonymkode: 4dea2...5dc
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #4 Skrevet 12. mars 2022 Jobbet åtte år i omsorgsbolig og det er samme jobb som sykehjem. Eneste er at ting blir mer komplisert fordi blant annet ikke er lege på huset, noen skal ha egen mat (ikke felles). Syns det er mer å gjøre på omsorgsbolig. Anonymkode: 33046...649
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå