AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #1 Skrevet 10. mars 2022 Jeg skal passe hunden til søsteren min denne helgen. Gleder meg til å være sammen med hunden. Trenger kosen og nærheten føler jeg. Men det fikk meg til å tenke om det finnes muligheter for å klappe dyr et sted? Jeg bor i Oslo. Anonymkode: c1e84...2a2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #2 Skrevet 10. mars 2022 Jeg klapper katter jeg møter. Har to selv og 😸 Anonymkode: 69ef5...d17
Bålkaffe Skrevet 10. mars 2022 #3 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skal passe hunden til søsteren min denne helgen. Gleder meg til å være sammen med hunden. Trenger kosen og nærheten føler jeg. Men det fikk meg til å tenke om det finnes muligheter for å klappe dyr et sted? Jeg bor i Oslo. Anonymkode: c1e84...2a2 Sjekk om det finnes besøksgårder i Oslo, det er jeg ganske sikker på at det er.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #4 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg klapper katter jeg møter. Har to selv og 😸 Anonymkode: 69ef5...d17 Ja jeg liker også å gjøre det. Anonymkode: c1e84...2a2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #5 Skrevet 10. mars 2022 Losby besøksgård i Lørenskog. Der kan du kose med marsvin og kaniner. I tillegg har de flere dyr.... Anonymkode: b5f94...616
Myrmica Skrevet 11. mars 2022 #6 Skrevet 11. mars 2022 Sjekk ut besøksgårder i Oslo, de er veldig koselige. På Nordre Lindeberg gård kan man klappe kuer og hester. Sørli gård har sauer og kaniner.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #7 Skrevet 11. mars 2022 På nabohjelpen kan man registrere seg som frivillig til å passe/går tur med andres hunder. Gjorde det selv en lang periode mens jeg bodde et sted jeg ikke kunne ha dyr. Anonymkode: 4f3b0...0b2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #8 Skrevet 11. mars 2022 På Ekeberg rideskole er det husdyrpark. Geiter og ponnier og kaniner etc. Nordre Lindeberg som nevnes. Ellers er det en besøksgård på Kampen, og litt utenfor Oslo kan man gå på Alpakkavandring. Anonymkode: 56a5c...c75 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #9 Skrevet 11. mars 2022 Du kan passe andres hunder innimellom? Min er utrolig selskspssyk, og hadde elsket rn ekstra venn om jeg skulle noe. Anonymkode: 52387...28b
Tabris Skrevet 11. mars 2022 #10 Skrevet 11. mars 2022 Hva med å registrere seg som frivillig for Dyrebeskyttelsen eller andre organisasjoner som har hunder/katter/andre dyr for omplassering? Da kan du stelle, vaske og klappe på dyr jevnlig. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #11 Skrevet 11. mars 2022 Tabris skrev (30 minutter siden): Hva med å registrere seg som frivillig for Dyrebeskyttelsen eller andre organisasjoner som har hunder/katter/andre dyr for omplassering? Da kan du stelle, vaske og klappe på dyr jevnlig. Jeg har vært frivillig hos dyrebeskyttelsen. Litt tungt å vaske/rydde rommene, børste alt og vaske dokasser osv (men var jo der bare i 2-3 timer) og arbeidsoppgaver varierer vell litt fra sted til sted. Men mens du holdt på/etter du var ferdig fikk du kose med kattene og egentlig «bli så lenge du vil».. Det var kjempe koselig!! Ikke alltid katter som var trygge nok for kos men det var som regel alltid noen der som likte kos.. Så er det jo veldig kjekt å se at katter blir tryggere og tryggere for hver gang du er der. Jeg tror faktisk den ene dyrebeksyttelsen her har sånn kun kosefrivillige, altså at din eneste oppgave er å komme å være med kattene og sosialisere de. Anonymkode: d6959...b12
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #12 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg skal passe hunden til søsteren min denne helgen. Gleder meg til å være sammen med hunden. Trenger kosen og nærheten føler jeg. Men det fikk meg til å tenke om det finnes muligheter for å klappe dyr et sted? Jeg bor i Oslo. Anonymkode: c1e84...2a2 Her jeg bor i Rogaland, trenger de frivillige til å være sammen med katter. Da er det snakk om organisasjoner som Lucas organisasjonen og Hjelp katten. Der alt stures av frivillige. Vil se for meg at det er lignende andre steder i landet også. Du kan nå høre rundt om de trenger mennesker som kan besøke dyrene 😸 Anonymkode: 717b7...f04
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #13 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har vært frivillig hos dyrebeskyttelsen. Litt tungt å vaske/rydde rommene, børste alt og vaske dokasser osv (men var jo der bare i 2-3 timer) og arbeidsoppgaver varierer vell litt fra sted til sted. Men mens du holdt på/etter du var ferdig fikk du kose med kattene og egentlig «bli så lenge du vil».. Det var kjempe koselig!! Ikke alltid katter som var trygge nok for kos men det var som regel alltid noen der som likte kos.. Så er det jo veldig kjekt å se at katter blir tryggere og tryggere for hver gang du er der. Jeg tror faktisk den ene dyrebeksyttelsen her har sånn kun kosefrivillige, altså at din eneste oppgave er å komme å være med kattene og sosialisere de. Anonymkode: d6959...b12 Kan også være fosterhjem for de. Eneste du trenger da er et ledig rom. (Så er det jo greit ag du har en passende leilighet i tilfelle fosterpus ender opp med å bli i flere mnd, da er det litt dumt med bare et lite rom), fosterkatter skal jo kun være innekatter. Og så bør man jo selvfølgelig ha litt interesse for katter og kunne litt om de (evt lese deg opp). Dyrebeskyttelsen kan dekke utstyr og mat her ihvertfall. Det varierer sikkert litt. Noen durebeskyttelser har egne frivillige for kjøring til og fra også så lappen er ikke et must. Mange av de kattene som er i fosterhjem hos dyrebeskyttelsen er veldig redde, men det er jo veldig kjekt å få de trygge og jobbe mot det, da blir det ekstra fint når du endelig får kos, men det går jo an å si at man ikke har så god erfaring og at du kanskje får «lettere» katter. Anonymkode: d6959...b12
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #14 Skrevet 12. mars 2022 Det finnes dyrepassertjenester der man passer folk sine dyr i eget hjem. Diverse Facebook-grupper der folk søker dyrepass osv, i tillegg til som andre nevner, man kan klappe katter på frivillige organisasjoner som dyrebeskyttelsen, Kattens Vern og hva nå disse sentrene heter. Jeg vurderer å bytte jobb, da trenger jeg kattepass mens jeg er på jobb 4-5 dager, så har jeg en uke fri. Drømmen er å finne noen som ønsker katt på deltid og som kunne hatt dem hos seg når jeg er på jobb. Anonymkode: 5f028...633 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå