AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #1 Skrevet 10. mars 2022 Er det noen her inne som har holdt på med forever living og kan komme med sin erfaring? Er det egentlig så mye å tjene på det? Takk på forhånd for svar 😊 Anonymkode: a265f...115 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #2 Skrevet 10. mars 2022 Det eneste du oppnår med dette er at du får nye "venner" i miljøet som trenger deg for å komme seg videre oppover pyramiden, mens du mister dine nåværende venner etter hvert som du må presse dem for salg. Anonymkode: a79c6...f63 25 6
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #3 Skrevet 10. mars 2022 Tror ikke det er ekstremt lønnsomt for de fleste. Men én mamma i barnehagen min jobber fulltid med det og gjort det i mange år hun kjøpte seg akkurat ny bil til 500 000 og reiser stadig på ferie osv så hun gjør det nok ganske bra. Mannen er ufør. Anonymkode: 4428f...a57 1
Teardrop Skrevet 10. mars 2022 #4 Skrevet 10. mars 2022 Nei, absolutt ikke. Kjenner et par som har prøvd å bli forhandler, alt de gjør er å mase på vennene sine og spamme sosiale medier med reklame for produktene. 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #5 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det eneste du oppnår med dette er at du får nye "venner" i miljøet som trenger deg for å komme seg videre oppover pyramiden, mens du mister dine nåværende venner etter hvert som du må presse dem for salg. Anonymkode: a79c6...f63 Såpass ja.. høres ikke bra ut. Anonymkode: a265f...115
Myrmica Skrevet 11. mars 2022 #6 Skrevet 11. mars 2022 Statistisk sett tjener man ikke noe særlig på multi-level marketing. Mange går i null, noen faktisk i minus. Noen få tjener penger på det. Men det går jo på bekostning av de som tjener null eller faktisk taper penger, så det er en ganske uetisk måte å tjene penger på. Modellen er bygget opp på salg og rekruttering, for å tjene godt må man også rekruttere mye. Og det er jo uholdbart i lengden (pyramideoppbygning). De som kommer inn i bunn er dømt til å tape når markedet er mettet. Så de som tjener penger skor seg på andres ulønnede arbeid. De som holder på med MLM liker å sammenligne seg med butikker/andre salgsformer, eller hevder at vanlige butikker også er "pyramider". Men Forever Living og andre MLM-aktører har ubegrenset rekruttering - det gavner kun de helt på toppen, alle andre lider av ubegrenset konkurranse. 9
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #7 Skrevet 11. mars 2022 Ikke gjør det! Venner og familie kommer til å trekke seg unna deg. Anonymkode: 47475...bd0 6 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #8 Skrevet 11. mars 2022 Ikke gjør det. Det skal så sinnssykt mye til for å få suksess innen det. Markedet er mettet av de som faktisk får det til, så du ender opp med å gnage på de nærmeste til de er lei av deg. Anonymkode: ec535...383 3
MarianneE Skrevet 11. mars 2022 #9 Skrevet 11. mars 2022 Svoger og xsvigerinne drev på med FL. Det var ikke måte på hvor mange plager de kunne se vi andre hadde som de hadde en suuuuuper krem/ gele/ juice for! Bursdags og julegaver i den tida bestod av FLprodukter ingen av oss ville skaffet oss i utgangspunktet 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #10 Skrevet 11. mars 2022 Jeg kjenner ett par stykker som forsøker å tjene penger gjennom dette. Men ett par andre venner forsøker å unngå kontakt med disse "forhandlerne" nettopp på grunn av konstant gnål - både ansikt til ansikt, eller gjennom forskjellige sosiale medier. får du en hel drøss med folk "under deg" i dette systemet, som du selv har klart å verve, så kan du muligens tjene litt ekstra på grunn av deres eventuelle salg. Spørsmålet er om du egentlig ønsker å bruke dine egne venner, på denne måten. Anonymkode: 19961...108
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #11 Skrevet 11. mars 2022 Takk for svar alle sammen! Høres ut som det er mye negativt med forevet living, og kanskje ikke verdt det nei.. Har lest om at mange slutter i jobben sin og driver med dette på heltid, at det er gode penger å tjene. Men det har vel sin pris, og går utover de rundt seg. Anonymkode: a265f...115 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #12 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Takk for svar alle sammen! Høres ut som det er mye negativt med forevet living, og kanskje ikke verdt det nei.. Har lest om at mange slutter i jobben sin og driver med dette på heltid, at det er gode penger å tjene. Men det har vel sin pris, og går utover de rundt seg. Anonymkode: a265f...115 Det er ikke mange som får til det. Å før du kommer dit vil alle rundt deg hate produktene. At du liksom skal kunne slutte i jobben og tjene deg rik på det her er bare bullshit fra selgere som ønsker flere under seg som kan tjene mer penger til de sjøl. Anonymkode: ec535...383 6
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #13 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Takk for svar alle sammen! Høres ut som det er mye negativt med forevet living, og kanskje ikke verdt det nei.. Har lest om at mange slutter i jobben sin og driver med dette på heltid, at det er gode penger å tjene. Men det har vel sin pris, og går utover de rundt seg. Anonymkode: a265f...115 Ja. Og som andre sier: Det man virkelig tjener på, er å rekruttere selgere under seg - ikke å selge ting selv. Det markedet mettes raskt. Jeg har en venninne som begynte med FL, og det gikk veldig bra - fram til hun brøt helt sammen. Jeg vet ikke nøyaktig hva som skjedde, men det var ikke bra. Anonymkode: 39289...f53
Tuppeluri Skrevet 12. mars 2022 #14 Skrevet 12. mars 2022 Hater alle sånne MLM opplegg. Har en bekjent som driver med både Nuskin og Mary Kay og det er bare gnål og mas hele tia. Hu var hyggelig mot meg før, men nå er hu ENDA mer hyggelig for å få meg til å kjøpe. Kutter hu helt ut. Forever Living produktene i seg selv er veldig greie, og mamma har brukt de i alle år, ihvertfall i perioder. Så lenge man får en over seg som ikke presser deg til å kjøpe inn ting å selge, så taper man ikke på det. Da bestemmer man selv hvor mye man kjøper inn for å selge videre. Men alt i alt, nei, det er ingen lønnsom business ved mindre du vil miste dine nåværende venner som kommer til å bli drittlei av mas. 4
nomore82 Skrevet 12. mars 2022 #15 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 10.3.2022 den 23.06): Tror ikke det er ekstremt lønnsomt for de fleste. Men én mamma i barnehagen min jobber fulltid med det og gjort det i mange år hun kjøpte seg akkurat ny bil til 500 000 og reiser stadig på ferie osv så hun gjør det nok ganske bra. Mannen er ufør. Anonymkode: 4428f...a57 En bil til en halv million er vel ikke akkurat «ganske bra»? 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #16 Skrevet 13. mars 2022 nomore82 skrev (22 timer siden): En bil til en halv million er vel ikke akkurat «ganske bra»? 😅 Anonymkode: a265f...115 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #17 Skrevet 20. mars 2022 Mamma driver med Oriflame, men det er jo litt den samme greia som Forever Living. Hun skulle egentlig spare penger til meg sånn at jeg skulle klare å komme meg inn på boligmarkedet, men i stedet brukte hun alle sparepengene på Oriflame Hun har gigantiske utgifter knytta til produktkjøp og har mye varer liggende hjemme. Hun har nesten ingen ekte venner i livet sitt heller. Så mitt tips er at du holder deg unna Forever Living og andre lignende selskaper Anonymkode: 23a68...16d 7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #18 Skrevet 20. mars 2022 Fl er ikke så bra. Noe men ikke alt. Selgere er pågående og masete. Anonymkode: 81d31...e98 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #19 Skrevet 20. mars 2022 nomore82 skrev (På 12.3.2022 den 12.11): En bil til en halv million er vel ikke akkurat «ganske bra»? Er der ikke det? Er det dårlig da? Jeg har en bil til 70k, det er det beste jeg har råd til, hva er jeg da i dine øyne? Ei jævla fattigkjerring? Anonymkode: 1cd78...d4a
nomore82 Skrevet 20. mars 2022 #20 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er der ikke det? Er det dårlig da? Jeg har en bil til 70k, det er det beste jeg har råd til, hva er jeg da i dine øyne? Ei jævla fattigkjerring? Anonymkode: 1cd78...d4a Må det være enten eller? Bilen min nå igjennom mange år kostet meg 25k. Så nei, jeg anser ikke deg som «ei jævla fattigkjerring». Men når man snakker om å lykkes økonomisk og tjene masse penger så er ikke en bil til en halv million det folk flest tenker på. En ny vanlig mellomstor familiebil i dag ligger på dette eller til og med over. Skal man kjøre råflott og vise at man har penger må man opp vesentlig mer enn det. Så om man går all inn på Forever Living og det man kan vise til er en helt standard ny bil så kunne man like godt beholdt den vanlige jobben sin og samtidig ikke utnyttet familie, venner og relasjoner for å få til salg på tvilsomme produkter. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå