carinaholly Skrevet 10. mars 2022 #1 Skrevet 10. mars 2022 (endret) .. Endret 4. oktober 2022 av carinaholly Anonym
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #2 Skrevet 10. mars 2022 Hadde det på samme måten. Å amme i søvn ga etter min erfaring bedre innsving og dypere søvn. Det gjør ikke noe å fortsette med det hvis du syns der er ok, tenker jeg. Jeg nattammet selv til over 1 år fordi jeg trodde det naturlig ville dabbe av og bli bedre søvn etterhvert, men til slutt måtte jeg bare kutte det ut med at far overtok nettene mens jeg la meg på eget rom. På 2 netter sov hun gjennom hele natta uten problem. Ungen er jo veldig sensitiv overfor mor og "lukter" mor. Når den er vant til nattammingen, våkner den fordi og den er vant til det. Du kan jo prøve å redusere på nattammingen (1-2ggr?) for å se om det hjelper, og feks legge deg på et annet rom deler av natta i starten. Anonymkode: 708f8...905
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #3 Skrevet 11. mars 2022 På slutten av min permisjon da barnet var rundt 7 mnd begynte jeg å amme i stuen i stedet for på soverommet, og at pappaen deretter gikk på rommet med barnet og sang nattasang og la barnet. Frem til da var det jeg som hadde lagt barnet, som noen ganger sovnet ved puppen eller nesten sovnet og jeg la over i egen seng. Pappaen hadde da barnet på brystet og sang nattasang før han ble lagt i egen seng. Overgangen gikk ganske bra, men som alt annet så krever det jo litt tålmodighet, men var ingen gråtekur og ble tatt opp og trøste hvis han ikke roet seg. Da jeg begynte å jobbe igjen ved 8 mnd kuttet vi nattammingen også. Far tok seg av det og jeg på eget rom. En del gråt 1 times tid første natten, natt nr. 2 våknet barnet men gråt ikke, og natt nr. 3 sov han igjennom natten. Jeg ville kanskje startet med at du ammer i stuen og går inn å legger barnet, alternativt at du ammer i stuen og pappaen går inn og legger. Anonymkode: 19b88...f58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå