Gå til innhold

Elsykler for dyrt til at folk vil kjøpe

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det finnes mange gode elsykler. Noen med kasse til barn og varer. Mange kunne brukt det til bhg, jobb og butikk. Men til over 20 K.. nei. 

Anonymkode: 80dd3...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet om mange som har kjøpt elsykkel og ser stadig vekk folk på elsykkel. Jeg regner med at de har kjøpt syklene, ikke stjålet dem.

Jeg syns ikke kr. 20 000,- er så dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor kommer alle elsyklene fra da hvis ingen vil kjøpe de?.

Anonymkode: 925c7...8d9

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

20000 for laste-el-sykkel er da ingenting! Min Electra kosta 30000kr. Ikke uvanlig med elsykkel til 50 000 - 100 000kr

Anonymkode: 03c36...d9e

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er jo elsykkel et luksusprodukt for de som har god råd. Synes de kunne kuttet MVA på de hvertfall, så flere enslige etc kunne brukt det til barnehage og jobb i Oslo og spart tid. 

Anonymkode: bcc4e...b77

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har elsykkel til 20 000. Sykler med den hver dag til jobb. Om vinteren også. Lite utgifter. Eneste er service en gang i året og bytte av dekk. Lader på jobben. Har hatt den i 2 år nå, og har brukt den stort sett hver dag. 

Er ikke spesielt rik. 

Anonymkode: f0cb3...ba4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg synes det er svindyrt…. 

Anonymkode: f72e9...724

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har strengt tatt økonomi til å kjøpe elsykkel hvis jeg ville men her i området er det faktisk et større problem med sikkerheten for de.

Denne typen sykler er veldig utsatt for tyveri med mindre du låser de inn i lukkede rom som kjeller etc. Å bruke sykkelen til handling og pendling blir uaktuelt og hvem gidder å bruke så mye penger på noe de ikke tør å bruke annet enn hvis de får lukke de inne i egnede rom når de ikke eri bruk ?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å betale 20.000 kroner for en el-sykkel. Min første el-sykkel betalte jeg nesten 30.000 kroner for. Min samboer ble også forelsket i konseptet, men hun syklet ikke så mye som meg så vi kjøpte en på tilbud til 6000 kroner (ordinært 10k). Jeg ble overrasket over hvor mye sykkel man fikk for prisen. Jeg solgte derfor min sykkel og kjøpte en lik til meg selv. Det som skilte min sykkel til 30k fra den til 6000 kroner var at batteriet hadde mindre kapasitet. Likevel er det ikke noe problem å sykle rundt 40 kilometer med mye bakker før den går tom for strøm. I praksis skilte det kanskje 15-20 kilometer. De fleste sykler ikke mer enn 40 kilometer på en dag uansett. Kanskje 10-15 kilometer.

Den billige sykkelen hadde også billigere girsystem med lettere gir. Det ser jeg imidlertid på som en fordel. Den dyre elsykkelen måtte ha mange dyre reparasjoner på grunn av det dyre girystemet. Ofte er de dyre girystemet laget av tynnere komponenter for å spare vekt. De billige girystemet er ofte mer robuste og tåler mer juling. Den billige sykkelen har derfor sluppet unna reparasjoner. Bare ordinære servicer. De fikk jeg for øvrig med gratis i sykkelens levetid. Den dyre måtte jeg betale for servicer til. Motoren på den billige elsykkelen er litt svakere i de tyngste bakkene. På flaten og i normale bakker hadde jeg ikke noe problem med å holde følge med den dyre sykkelen. Forskjellen på den dyre og billige sykkelen var for meg minimale. Derfor byttet jeg over til en billig. 

jeg brukte begge syklene mine til å sykle til og fra jobb hele året (Til sammen 32 kilometer). På sommeren bruker jeg også piggdekk. På de kaldeste dagene hadde jeg laderen med på jobb i tilfelle jeg måtte fylle på batteriet litt, men det gikk stort sett bra uten. Alt i alt har den dyre sykkelen kostet meg en liten formue i servicer og reparasjoner. Den billige sykkelen har bare fungert. Jeg fikk til og med gratis service i sykkelens levetid med i prisen. Nå skal jeg snart bytte dekk på den billige sykkelen min. Det er en den eneste reparasjonen jeg har betalt for så lenge jeg har eid den. Samme med sykkelen til min samboer. 

Jeg ser prisen på elsykker har gått opp den siste tiden som følge av pandemi osv, men det er fortsatt mulig å finne gode sykler til en rimelig pris. Bare pass på at du kjøper fra en seriøs forhandler. Ikke bestill på nett. Det blir bare rot hvis noe skjer. Biltema sine elsykker skal være mye for pengene. XXL har også pleid å kjøre bra tilbud på elsykker. Det var der vi kjøpte våre rimelige. Kan ikke se at de har fått inn modellen igjen ennå riktig nok. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.3.2022 den 22.13):

Det finnes mange gode elsykler. Noen med kasse til barn og varer. Mange kunne brukt det til bhg, jobb og butikk. Men til over 20 K.. nei. 

Anonymkode: 80dd3...918

:klo:

Det er under ett år med buss droppet, og så har du spart inn den sykkelen. Om du tenker bil koster den fra et absolutt minimum 5000 i måneden og opp til 10 000 om du er idiot nok til å ta opp billån eller lease. Selger du bilen og kjøper sykkel har du trolig gått i pluss før mai er omme, med andre ord.

Anonymkode: aba1e...bff

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

:klo:

Det er under ett år med buss droppet, og så har du spart inn den sykkelen. Om du tenker bil koster den fra et absolutt minimum 5000 i måneden og opp til 10 000 om du er idiot nok til å ta opp billån eller lease. Selger du bilen og kjøper sykkel har du trolig gått i pluss før mai er omme, med andre ord.

Anonymkode: aba1e...bff

Hæ, jeg bruker ikke i nærheten av 20 000 på buss hver måned, hvor er det så dyrt?

Anonymkode: f5112...003

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hæ, jeg bruker ikke i nærheten av 20 000 på buss hver måned, hvor er det så dyrt?

Hvert år, mener jeg selvsagt :ler: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Samsung skrev (11 minutter siden):

Du trenger ikke å betale 20.000 kroner for en el-sykkel. Min første el-sykkel betalte jeg nesten 30.000 kroner for. Min samboer ble også forelsket i konseptet, men hun syklet ikke så mye som meg så vi kjøpte en på tilbud til 6000 kroner (ordinært 10k). Jeg ble overrasket over hvor mye sykkel man fikk for prisen. Jeg solgte derfor min sykkel og kjøpte en lik til meg selv. Det som skilte min sykkel til 30k fra den til 6000 kroner var at batteriet hadde mindre kapasitet. Likevel er det ikke noe problem å sykle rundt 40 kilometer med mye bakker før den går tom for strøm. I praksis skilte det kanskje 15-20 kilometer. De fleste sykler ikke mer enn 40 kilometer på en dag uansett. Kanskje 10-15 kilometer.

Den billige sykkelen hadde også billigere girsystem med lettere gir. Det ser jeg imidlertid på som en fordel. Den dyre elsykkelen måtte ha mange dyre reparasjoner på grunn av det dyre girystemet. Ofte er de dyre girystemet laget av tynnere komponenter for å spare vekt. De billige girystemet er ofte mer robuste og tåler mer juling. Den billige sykkelen har derfor sluppet unna reparasjoner. Bare ordinære servicer. De fikk jeg for øvrig med gratis i sykkelens levetid. Den dyre måtte jeg betale for servicer til. Motoren på den billige elsykkelen er litt svakere i de tyngste bakkene. På flaten og i normale bakker hadde jeg ikke noe problem med å holde følge med den dyre sykkelen. Forskjellen på den dyre og billige sykkelen var for meg minimale. Derfor byttet jeg over til en billig. 

jeg brukte begge syklene mine til å sykle til og fra jobb hele året (Til sammen 32 kilometer). På sommeren bruker jeg også piggdekk. På de kaldeste dagene hadde jeg laderen med på jobb i tilfelle jeg måtte fylle på batteriet litt, men det gikk stort sett bra uten. Alt i alt har den dyre sykkelen kostet meg en liten formue i servicer og reparasjoner. Den billige sykkelen har bare fungert. Jeg fikk til og med gratis service i sykkelens levetid med i prisen. Nå skal jeg snart bytte dekk på den billige sykkelen min. Det er en den eneste reparasjonen jeg har betalt for så lenge jeg har eid den. Samme med sykkelen til min samboer. 

Jeg ser prisen på elsykker har gått opp den siste tiden som følge av pandemi osv, men det er fortsatt mulig å finne gode sykler til en rimelig pris. Bare pass på at du kjøper fra en seriøs forhandler. Ikke bestill på nett. Det blir bare rot hvis noe skjer. Biltema sine elsykker skal være mye for pengene. XXL har også pleid å kjøre bra tilbud på elsykker. Det var der vi kjøpte våre rimelige. Kan ikke se at de har fått inn modellen igjen ennå riktig nok. 

Hva heter den modellen til 6 K?

Anonymkode: 2be25...2e9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er ikke for dyrt til at folk vil kjøpe det. Her jeg bor kryr det av elsykler. Du mener at det er for dyrt til at du vil kjøpe det.

Anonymkode: 6c314...8ea

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dyrt og unødvendig. En vanlig sykkel går så det griner med bare litt trening. Folk er tjukke nok fra før og kunne hatt godt av å gjøre jobben selv .

Anonymkode: b58c7...df2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøpte en til 15 000 som jeg snart har syklet 800 mil på over 2 år. Gratis service en gang i året og har skiftet bremseklosser, som koster minimalt. Invistert i piggdekk nå i vinter, kostet ikke mye  

Har absolutt spart inn på bussbilett og får såå mye glede av den.  

Anonymkode: 11acb...58c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dyrt og unødvendig. En vanlig sykkel går så det griner med bare litt trening. Folk er tjukke nok fra før og kunne hatt godt av å gjøre jobben selv .

Nå gjør man jobben selv med elsykkel også, da 😛 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva heter den modellen til 6 K?

Anonymkode: 2be25...2e9

White Energy ett eller annet. Ser slik ut. 

67477609.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er billigere å kjøpe en elsykkel enn å kjøpe en bil nr 2, som er alternativet for mange.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du får mye trening på en elsykkel også. Jeg merket at formen min ble bedre med en gang. Jeg har også en landeveissykkel som jeg bruker uten el motor. Det ble lettere å lettere å sykle fort og hardt med den på fritiden når jeg syklet til og fra jobb med elsykkel ellers. Fordelen med elsykkel er at det er lettere å komme i gang med sykling hvis man er i dårlig form. Det hjelper også folk som har ulike helse utfordringer med å kunne være i aktivitet. Den er også bra trening for vanlige folk. Husk at du må tråkke hele tiden for at motoren skal virke. Selv om det er lettere å tråkke når en motor hjelper til må du likevel være fysisk aktiv. Du trenger ikke å sykle med full assistanse, og kan justere hvor mye motoren skal hjelpe til også. Motoren virker bare opp til 25 km/t. Hvis du skal sykle fortere får du ikke hjelp av motoren. I motbakker må du også tråkke hardere for å hjelpe sykkelen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...