Gå til innhold

Har de små nye førerkortene bilde i farger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller er de en slags sorthvite som de gamle? Jeg skal snart fornye mitt og må vite hva jeg skal ha på meg. 

Anonymkode: f688a...f61

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Eller er de en slags sorthvite som de gamle? Jeg skal snart fornye mitt og må vite hva jeg skal ha på meg. 

Nye førerkort? Når kommer det nye førerkort eventuelt? 

Var ikke klar over det en gang, jeg 😅

Anonymkode: d38c0...4a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har ingenting å si hva du har på deg, det er kun ansiktet som vises og de er fortsatt i svart hvit.

Anonymkode: 8e881...f4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nye førerkort? Når kommer det nye førerkort eventuelt? 

Var ikke klar over det en gang, jeg 😅

Når må vi fornye førerkortet?
Fra og med 19. januar 2013 ble det innført administrativ gyldighet på 15 år på førerkort. Det vil si at førerkortet ditt får 15 års gyldighet neste gang det fornyes. Ble førerkortet ditt utstedt før denne datoen og er gyldig til hundreårsdagen din,  det fornyes.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):
Fra og med 19. januar 2013 ble det innført administrativ gyldighet på 15 år på førerkort. Det vil si at førerkortet ditt får 15 års gyldighet neste gang det fornyes. Ble førerkortet ditt utstedt før denne datoen og er gyldig til hundreårsdagen din,  det fornyes.

Så vist det er utdelt etter 2013, så trenger det ikke fornyes?

Anonymkode: 8e881...f4e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det må fornyes ja, men selve førekortet er det samme som det har vært i årevis. 

Anonymkode: a7c98...d6d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei det er rasistisk i 2022 å ha det i farger

Anonymkode: 6093b...0ab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Men innen når må det fornyes? Jeg har ikke hørt et kvekk om dette. 

Anonymkode: ba2d8...49d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Åja, sånn ja. 😅 Trodde det kom nye førerkort, jeg. Gyldigheten på førerkortet mitt er vel til jeg er 100, tok førerkort før 2013. 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Åja, sånn ja. 😅 Trodde det kom nye førerkort, jeg. Gyldigheten på førerkortet mitt er vel til jeg er 100, tok førerkort før 2013. 😅

Trodde også at det da var gyldig til jeg blir 100, men forstår nå av sitatet over at jeg må fornye det? Trodde det bare gjalt dersom man hadde eldre førerkort med ekstra tillatelser som det nå ikke er automatikk i? (Typ store biler, henger osv)

Anonymkode: 4fc75...260

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...