PurpleRain Skrevet 10. mars 2022 #1 Del Skrevet 10. mars 2022 Sove ute på vinteren Finnes det noe man kan ha oppi/utenpå soveposen slik at den blir varmere? Mener jeg så noe på 71 grader nord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #2 Del Skrevet 10. mars 2022 Begge deler finnes, litt ulik funksjon. Lakenpose i silke til å ha inni soveposen. Selv om den er tynn og lett så øker isolasjon med ca 5-6 grader. Noe mindre om en velger andre material enn silke. Bonus, øker levetiden på posen. Grevling eller bivak er navn på trekk en bruker utenpå soveposen. Da kan i teorien sove under åpen himmel. Vanntett og isolerer litt. Kan fint brukes inni et telt/snøhule også, for litt ekstra isolasjon. Viktigst av alt - invester i et godt vinter underlag, tykkere liggeunderlag. Isolasjonen i en sovepose vil jo bli klemt flat under kroppen din, og da varmer det ikke noe særlig. Blir du kald nedenfra, så fryser du uansett. Tykt vinterunderlag er et must! Har en mulighet gjør det seg å ha et par reinskinn å ligge på også Anonymkode: 44ef8...30d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #3 Del Skrevet 11. mars 2022 Søk opp psykolog med sovepose på Instagram! Anonymkode: 809d2...b3b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 14. mars 2022 #4 Del Skrevet 14. mars 2022 Støtter meg til den som sier lakenpose. Jeg har selv en gammel en i bomull. Den fungerer bra for meg, i dunposen. Nå er jeg ikke så veldig glad i å overnatte på vinteren, da jeg er en skikkelig frysepinn. Men med et godt liggeunderlag, lakenpose og varmeflaske ved beina, overlever jeg. (Har blitt med mannen på tur og han er varm uansettårstid) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QuestionEverything Skrevet 17. mars 2022 #5 Del Skrevet 17. mars 2022 (endret) Jeg har prøvd lakenpose og likte den ikke, hakket for tungvindt å komme inn/ut av siden de ikke har glidelås slik som soveposer har. Det gir heller ikke noe mening for meg at en lakenpose skal kunne øke isolasjonen noe særlig bedre enn hvis du tar på deg et (ekstra) sett ullundertøy, men det er mulig at lakenposer har mindre vekt/volum enn ullundertøy. Det er mulig å ta en sovepose inni en annen sovepose for å få det varmere. Slik at hvis du har en sommerpose og en høst/vår-pose, så kan de brukes sammen som en vinterpose. Endret 17. mars 2022 av QuestionEverything Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #6 Del Skrevet 22. mars 2022 Jerven Fjellduk! Ta den utenpå soveposen. Anonymkode: 7d0c2...dcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå