Gå til innhold

Gravid og føler meg bedre nå enn før jeg ble gravid, normalt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er gravid for første gang. Er nå i uke 24. Har ikke vært kvalm trøtt og sliten. Har mer energi og sover bedre enn det jeg gjorde før.mer appetitt. Føler meg mer avslappet og glad. Har finere hud, mister mindre hår, har ikke humørsvingninger, ingen ubehag eller ligamentsmerter. Jeg hadde ingen mangel på blodprøvene da som mange har. og hadde skyhøy vitamin d nivå. Jeg  tilbringer mye tid ute i sola hele året. kanskje helsa spiller inn? Jeg hører bare folk som har en haug med negative symptomer. Er jeg en av dem sjeldne??  

Anonymkode: b5251...ff4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nyt det!

Ikke alle får masse plager, noen er heldige

Anonymkode: b5159...003

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Søsteren min hadde det på samme måte. Hadde selv et rimelig enkelt svangerskap, så jeg skal ikke klage.

Anonymkode: 6d38e...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg følte meg akkurat som før alle tre gangene. (Husk at det håret du ikke mister nå kommer til å falle av etter fødsel, jeg har alltid hatt tykt hår men nå er det tynt og etter at det begynte å vokse ut igjen har jeg fått en litt pussig pannelugg 😂)

Anonymkode: 388bb...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde det helt likt som deg! Kos deg med det😍 Noen elsker å gå gravid mens andre hater det sånn er det bare. Ingen «normal» på slike ting😊

Anonymkode: 0ebd0...d22

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har følt meg helt jævlig, syk, forgiftet, i første halvdel av mine graviditeter, så helt fantastisk, energetisk og harmonisk i siste halvdel. 

Bare ikke bli en sånn "graviditet er ingen sykdom"-dame, fordi akkurat du har vært heldig... 

Anonymkode: f6afe...508

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg hadde det helt likt som deg! Kos deg med det😍 Noen elsker å gå gravid mens andre hater det sånn er det bare. Ingen «normal» på slike ting😊

Anonymkode: 0ebd0...d22

Det handler jo ofte ikke om å "elske" eller "hate", ofte er det jo veldig objektive symptomer som bestemmer hvordan du opplever graviditet. Tror du finner få med sterk svangerskapskvalme eller invalidiserende bekkensmerter i som elsker å gå gravide. 

Anonymkode: f6afe...508

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det er flott at du koser deg med graviditeten! 🙂 Mye som er normalt, og alle svangerskap er ulike. 

Vil dog bare si at skyhøye verdier av D-vitamin ikke er bra. Det skal ligger under 150. Lurt å passe seg litt ekstra for sola mens man går gravid også, fordi huden din lettere får solskader nå. Babyen liker seg heller ikke dersom fostervannet blir for varmt, men litt sol går selvsagt fint! 😎 Bare unngå «grillingen» for deres begges del. 🙂 Kos deg videre! 

Anonymkode: 342dd...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det er også normalt. Jeg var plaget av kvalme og oppkast frem til uke 20. i uke 24 følte jeg meg veldig bra. De aller siste ukene merket jeg godt at magen var stor og at det var trangt der inne, men ellers var formen god. Hele veien hadde jeg nesten unormalt godt og stabilt humør, det kjentes som jeg fikk motsatsen til humørsvingninger. Hadde det ikke vært for kvalmen, hadde jeg nok kjent det som deg hele veien.

Anonymkode: 679a9...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har jeg det også. Kroppen fungerer så mye bedre enn før graviditeten. Sover godt, masse energi, og orker faktisk mer enn før. Veldig deilig! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg følte meg syk. Og jeg absolutt hater å gå gravid. Til tross for det så følte jeg meg finere under begge svangerskapene. Finere hud og hår, selv om jeg fikk masse mangler av D-vit og jern. 

Moren min derimot har aldri følt seg i bedre form enn alle gangene hun har vært gravid 😅

Anonymkode: 06230...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg er gravid for første gang. Er nå i uke 24. Har ikke vært kvalm trøtt og sliten. Har mer energi og sover bedre enn det jeg gjorde før.mer appetitt. Føler meg mer avslappet og glad. Har finere hud, mister mindre hår, har ikke humørsvingninger, ingen ubehag eller ligamentsmerter. Jeg hadde ingen mangel på blodprøvene da som mange har. og hadde skyhøy vitamin d nivå. Jeg  tilbringer mye tid ute i sola hele året. kanskje helsa spiller inn? Jeg hører bare folk som har en haug med negative symptomer. Er jeg en av dem sjeldne??  

Anonymkode: b5251...ff4

nyt det ❤️

Anonymkode: 7e95a...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud så heldig du er. Jeg er sengeliggende, utmattet og holder nesten ikke ut! Kroppen min føkes forgiftet ut. Heldige dere som har det fint i graviditeten 💕

Anonymkode: d643a...70b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.3.2022 den 23.21):

Jeg følte meg akkurat som før alle tre gangene. (Husk at det håret du ikke mister nå kommer til å falle av etter fødsel, jeg har alltid hatt tykt hår men nå er det tynt og etter at det begynte å vokse ut igjen har jeg fått en litt pussig pannelugg 😂)

Anonymkode: 388bb...bc0

Jeg føler meg bra som gravid. Ingen kvalme eller smerter, og sover mye bedre enn når jeg ikke er gravid. Ikke mistet jeg noe ekstra hår etter forrige graviditet heller. Eneste plagen jeg får, er at øyenvippene blir kortere. Merkelig nok.

Anonymkode: 99e9f...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har det likt som deg. Får ingen symptomer. Eneste jeg merker er at jeg ikke kan sove på magen lenger 😄 

Anonymkode: f052b...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.3.2022 den 21.54):

Jeg hadde ingen mangel på blodprøvene da som mange har. og hadde skyhøy vitamin d nivå.

Hva regnes som skyhøyt D-vitaminnivå og hvordan fikk du det? 

Anonymkode: a2ace...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg er fremdeles tidlig i svangerskapet, men jeg føler jeg venter veldig på og bli kvalm, sliten osv. Til nå, har jeg følt meg bedre enn som ikke gravid, som er ganske rart og føle på! :) Bank i bordet det holder seg. 

Anonymkode: aed4a...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...