AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #1 Skrevet 10. mars 2022 Han hadde riktignok vært syk lenge, men dette er naturligvis tøft. Han bodde hjemme med oss frem til rett før han døde (november) For å sortere tanker og følelser har han nå fått time til psykolog. I utgangspunktet ønsker han dette, men nå tør han ikke ta i mot hjelp fordi han har fått plass i militæret til høsten i Etterretningsbataljonen. Han er redd han mister plassen. Noen som vet om dette kan stemme? Anonymkode: 6278a...143 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #2 Skrevet 10. mars 2022 Sorgreaksjon etter foreldres bortgang hindrer ham ikke i å få sikkethetsklarering. Anonymkode: 997dd...d40 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #3 Skrevet 10. mars 2022 Ville gått privat for å være sikker. Anonymkode: 75a4c...b46 4
Majer Skrevet 10. mars 2022 #4 Skrevet 10. mars 2022 (endret) Antar det er snakk om støttefunksjon siden fjernoppklaring og elektronisk krigføring har opptak tidlig på sommeren, humint, ods og analytiker har stort sett første ordentlige del av opptaket i april. Uansett om han trenger full score i psyke eller ikke så vil ikke psykologhjelp i forbindelse med sorg påvirke den karakteren (i utgangspunktet). Man kan allikevel ikke gardere seg 100% og private har egne journalsystemer. Endret 10. mars 2022 av Majer
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #5 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sorgreaksjon etter foreldres bortgang hindrer ham ikke i å få sikkethetsklarering. Anonymkode: 997dd...d40 Han har hørt at det er svært strengt dette her med psykolog og militæret. Leser også at dette er svært strengt, så usikker på om de tar hensyn til årsak? Privat har vi dessverre ikke råd til… TS Anonymkode: 6278a...143
Trilili Skrevet 10. mars 2022 #6 Skrevet 10. mars 2022 Men trenger han psykolog? Han har jo sorg men det er jo helt normalt... dere kan prate sammen også. Det er en prosess han går gjennom. Det er vondt. Men slikt er livet.
Apis Skrevet 10. mars 2022 #7 Skrevet 10. mars 2022 En kan også snu spørsmålet, er det en grunn til at psykologhjelp fører til avslag i etterretningsbataljonen? 1
Lykkehjerte Skrevet 10. mars 2022 #8 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han hadde riktignok vært syk lenge, men dette er naturligvis tøft. Han bodde hjemme med oss frem til rett før han døde (november) For å sortere tanker og følelser har han nå fått time til psykolog. I utgangspunktet ønsker han dette, men nå tør han ikke ta i mot hjelp fordi han har fått plass i militæret til høsten i Etterretningsbataljonen. Han er redd han mister plassen. Noen som vet om dette kan stemme? Anonymkode: 6278a...143 Kondolerer så mye til deg og din sønn!❤Nå kjenner jeg ikke til hvordan det fungerer i Etterretningsbataljonen, men vet at det f.eks ved førstegangstjeneste er nøye med å opplyse om de helsetjenestene man kan benytte når man er tjenesten (er gratis), som kan være bl.a tannlege, lege, samtaler med prest og/eller psykolog. Hvis din sønn kjenner at han trenger å prate med en psykolog, vil jeg anbefale han å kontakte sitt tjenestested, så kan han forhøre seg om hva de tenker om saken, da han legger fram situasjonen og behovet. Personlig vil jeg så gjerne tro, at de vil tenke at det både er fint og ryddig å få sine tanker sortert i forkant av tjenesten. Ved å kontakte bataljonen, får han i alle fall et konkret svar på om det anses som negativt å ha vært hos psykolog. En skulle tro at årsaken har noe å si her også, for det er stor forskjell på hvorfor man har behov for timer. Som noen her nevnte, så er det ikke sikkert at han egentlig trenger å ha timer hos psykolog. Han må nesten føle seg fram, og uavhengig hva bataljonen sier, så håper jeg at han tar hensyn og prioriterer sin psykiske helse først!❤Lykke til med sønnen i tjenesten, og med dere begge i sorgprosessen!❤Husk at dere må gi dere selv tid og tillatelse til å sørge, og husk at det er normalt at sorgen kan komme og gå i bølger i lang tid.❤ 2
Silva Pluvialis Skrevet 10. mars 2022 #9 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han har hørt at det er svært strengt dette her med psykolog og militæret. Leser også at dette er svært strengt, så usikker på om de tar hensyn til årsak? Privat har vi dessverre ikke råd til… TS Anonymkode: 6278a...143 Jeg kjenner ikke til det, så skal ikke si noe for sikkert, men synes det heller vitner om styrke og burde ses på som positivt at noen tar vare på helsen sin etter at noe tøft har skjedd. Kan ikke i min villeste fantasi forstå at det skulle kunne ekskludere ham, men jeg vet ikke.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #10 Skrevet 10. mars 2022 Hva med å prate med presten? Presten er vant til å prate om sorg og kan være en god støtte. Trenger ikke være super kristen for å prate med en prest. Anonymkode: 25de8...794 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #11 Skrevet 10. mars 2022 Han kan også prate med fastlegen sin. Anonymkode: 68c2c...871
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #12 Skrevet 10. mars 2022 Diakon eller prest i den lokale kirken er et flott og gratis tilbud:-) Vel og merke om din sønn synes det er greit. Går jo an å be om en samtale for å føle på kjemien. I min lokale kirke har diakon mange samtaler og flere som har samtaler gjennom en periode. Mange som ikke er klar over dette tilbudet. Anonymkode: d058e...c8a
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #13 Skrevet 10. mars 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Ville gått privat for å være sikker. Anonymkode: 75a4c...b46 Hvorfor det? Man blir spurt om man har vært hos psykolog, og får utdype grunn. Det blir ikke spurt om man har gått privat eller offentlig. Eller er det slik at du foreslår privat fordi du tenker det er en god idé å lyve på skjemaet til klareringsmyndighet. Man mister ikke klarering pga sorg. Men å lyve på klareringsskjema derimot... Anonymkode: 997dd...d40 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå