AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #41 Skrevet 12. mars 2022 ClausSaus skrev (48 minutter siden): Isolert sett delvis korrekt. Problemet er imidlertid at det ikke bare er menn som er ubrukelige i 2022. Kvinner har nok standarder for menn, joda, men har de standarder for seg selv? Som regel ikke. Se på det som så (for det er nemlig en realitet): Jo høyere krav du har til en mann, jo mindre har du å tilby ham. Hvorfor? Jo, for jo mer du forventer at han skal ha på stell, jo mindre forventer du samtidig at han mangler i livet. Og jo mindre er det dermed for deg som kvinne å tilføre. Høy, kjekk, veltrent, selvsikker, handlekraftig, kompetent, respektert, høy sosioøkonomisk status, osv… jo mer du vil ha fra denne listen, jo mer beskriver du en fyr som "har alt" og som "alle" damer vil ha. Hvorfor skulle en mann du faktisk ønsker deg velge å avstå fra andre kvinner for å dedikere seg til akkurat deg? Og det er kul umulig å få en norsk kvinne anno 2022 å engang svare på dette spørsmålet. Problemet er ikke at norske kvinner har så urealistisk høye forventninger til en mann. Problemet er ikke isolert sett engang bare at de har forventninger til en mann som ikke motsvarer det de selv har å tilby. Problemet er at norske kvinner i 2022 har nådd et nivå av ufyselighet der de ikke engang er villig til å ta spørsmålet «Hvorfor skulle han velge akkurat deg?» på alvor. Som om det var en eller annen selvfølge at dette undermennesket med utovertiss burde prise seg lykkelig over en sjanse til å sole seg i glansen av hennes kvinnelige guddommelighet. Vel… nei. Men da får du disse damene som krever en gentleman, mens de selv er så langt unna en lady at det er mer naturlig å sammenligne dem med en viktoriansk prostituert. Så ja: Norske menn er generelt blitt en gjeng kvapsete, ubrukelige mammadalter – helt riktig, det. Men norske kvinner generelt fortjener heller ikke bedre. Og da følger en slags poetisk rettferdighet. Du beskriver ekstremene, men definerer dem som gjennomsnittet. Det er rart. De fleste menn er ikke en gjeng kvapsete mammadalter, og de fleste kvinner er ikke en gjeng med for høye kravlister, uten noe å tilby, som ikke fortjener bedre. Anonymkode: 26442...503 3
ClausSaus Skrevet 12. mars 2022 #42 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men altså, hva slags krav er det snakk om da? Jeg lurer på om jeg har "riktige" krav? Feks kravene mine er at han er stødig og ikke så usikker at han ender opp med å lyve eller begå utroskap, at han har selvinnsikt og gode verdier, at han er trygg på seg selv og respekterer andre. Han må ikke ha en godt betalt jobb, en viss høyde eller utseende, det varierer jo, han må ikke ha egen bil eller hus, det er ting som vi kan skaffe oss sammen. Det viktigste er at han har et liv som han trives i, en jobb han er glad i, og vet hva han ønsker seg. Det viktigste er ikke ting og tang, men hvordan jeg føler meg rundt ham. Resten kan vi fikse. Kanskje jeg er helt på viddene her.. Anonymkode: fb632...d8b Nei riktig… ingen krav til utseende? 😏 Du krever nok ingen fotomodell, der tror jeg deg uten problemer, men at han ikke trenger å minst se sånn middels ut? Prøv igjen. Men så er saken den at rundt en tredjedel av landets mannlige befolkning ikke ser "minst sånn middels ut". Det er slik "middels" fungerer. Da gjenstår to tredjedeler. Og så skal han ha selvinnsikt og selvtillit, gode verdier og respekt for andre, ikke skal han lyve eller være utro, osv. Du vil i realiteten ha en kjernekar. Av de to tredjedelene, hvor mange gjenstår da? Og av disse, hvor mange er single…? Det du ikke ser er at du snakker om at kanskje bare 10% av den mannlige befolkningen er aktuell for deg. Og så kommer rosinen i pølsa: Hvilken andel av single kvinner er det som vil ha en slik mann? Vi snakker om at det for hver mann som oppfyller kravene dine kanskje finnes 3-4 kvinner som vil ha en slik mann. «Jeg vil bare ha en kjernekar som ser ålreit ut»… Vel, det beinet er det også mange om. Og da kan det faktisk være en ide å tenke litt gjennom hva du selv har å bringe til torgs i konkurransen med de andre damene som vil ha akkurat det samme… 2
ClausSaus Skrevet 12. mars 2022 #43 Skrevet 12. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du beskriver ekstremene, men definerer dem som gjennomsnittet. Det er rart. De fleste menn er ikke en gjeng kvapsete mammadalter, og de fleste kvinner er ikke en gjeng med for høye kravlister, uten noe å tilby, som ikke fortjener bedre. Anonymkode: 26442...503 Tre av fire norske menn er overvektige. Av disse tre lider en av regelrett fedme. I dagens Norge er du "handy" hvis du kan skru opp en lampe eller skifte hjul på bilen… det er helt sprøtt. Gå gjennom tallmaterialet, så ser du hva jeg sikter til. Endret 12. mars 2022 av ClausSaus 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #44 Skrevet 12. mars 2022 ClausSaus skrev (Akkurat nå): Nei riktig… ingen krav til utseende? 😏 Du krever nok ingen fotomodell, der tror jeg deg uten problemer, men at han ikke trenger å minst se sånn middels ut? Prøv igjen. Men så er saken den at rundt en tredjedel av landets mannlige befolkning ikke ser "minst sånn middels ut". Det er slik "middels" fungerer. Da gjenstår to tredjedeler. Og så skal han ha selvinnsikt og selvtillit, gode verdier og respekt for andre, ikke skal han lyve eller være utro, osv. Du vil i realiteten ha en kjernekar. Av de to tredjedelene, hvor mange gjenstår da? Og av disse, hvor mange er single…? Det du ikke ser er at du snakker om at kanskje bare 10% av den mannlige befolkningen er aktuell for deg. Og så kommer rosinen i pølsa: Hvilken andel av single kvinner er det som vil ha en slik mann? Vi snakker om at det for hver mann som oppfyller kravene dine kanskje finnes 3-4 kvinner som vil ha en slik mann. «Jeg vil bare ha en kjernekar som ser ålreit ut»… Vel, det beinet er det også mange om. Og da kan det faktisk være en ide å tenke litt gjennom hva du selv har å bringe til torgs i konkurransen med de andre damene som vil ha akkurat det samme… Men hva er sånn og hva er middels? Jeg har fallt for og vært sammen med en mann som har gjort suksess som modell, og en mann som selv mente han var styggeste i verden, men hadde de dypeste blå øynene og varmeste smilet jeg har sett, enda han ikke ville vært modell noe sted. Skjønner du? Min "kjekk" forandrer seg ganske fort, det har med kjemi, med ustråling, kontakt osv å gjøre. Jeg dater ikke på tinder eller sosiale medier, jeg møter datene mine in real, førsteinntrykket har så mye å si. Så det er uvanlig at menn har integritet, respekt, omtanke og er trygge på seg selv? Shit det står dårlig til ass. Hva jeg bringer til bordet? Vel, jeg jobber kontinuerlig med min mental og fysisk helse, jeg tar ansvar for eget liv, bearbeider problemene på gode måter, jeg lyver ikke, er ikke utro, jrg har omtanke og respekt for andre, og jeg har også egne penger. Så vet ikke jeg, så galt kan det kanskje ikke stå til. Andre kvinner har sikkert veldig mye å tilby de og, så om jeg ikke møter noen fordi andre blir valgt, så er det helt ok og. Anonymkode: fb632...d8b 6
Gjest AprilRyan Skrevet 12. mars 2022 #45 Skrevet 12. mars 2022 Jeg vil tro at de aller fleste der ute er helt normale og det er det jeg ser i hvert fall, men her på kg er ytterpunktene som blir fremstilt som det normale. Jeg er for øvrig helt enig i at før man begynner å fortelle noen at de bør senke kravene så bør man finne ut hva slags krav vedkommende har. Det hjelper ikke å komme med noe "dette har jeg sett på Tinder" eller "dette har jeg lest om" så derfor gjelder det deg også.
Okapi Skrevet 12. mars 2022 #46 Skrevet 12. mars 2022 8 minutter siden, Trolltunge said: Jeg har bare hatt ett krav, og det er ufravikelig: At det er gjensidige følelser. Når dette kravet har vært innfridd har jeg lett forkastet andre ønsker, som kun var ønsker. Gjensidige følelser var det eneste virkelige kravet. Et krav som forøvrig har medført at jeg måtte gå videre fra flere supre menn også. Ingenting galt med dem, tvertimot fantastiske menn, men er det ikke følelser er det ingenting å gå for likevel. Det er litt sånn jeg tenker og, egentlig. Har oppriktig prøvd å komme med konkrete krav, men det er jammen ikke mye jeg kan anse som absolutt. Kan jo fire på det aller meste om det er andre ting som fungerer veldig bra. Det er jo ikke dermed sagt at jeg ikke har preferanser og at det er ett fett hvordan hun er utseendemessig, personlighetsmessig og når det kommer til boevner og økonomi, men heller at det nettopp er preferanser, og deler av en helhet. "Hun må være mørkhåret", "hun veier maks 60 kg" og "hun liker Kurosawa og Lynch" virker for meg som en grei måte å gå glipp av ålreite folk på. Skal sies at det kan virke som om kvinner oftere setter opp lister med krav enn menn gjør, da. Samtidig kan det jo tenkes at kravene til syvende og sist er mindre viktigere enn de påstår, og at menn har krav, men er vise nok til å holde kjeft om det.
Grandidosa83 Skrevet 12. mars 2022 #47 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 10.3.2022 den 20.52): Jeg ble bare inspirert av en meme jeg så i en annen tråd her. En meme som spøkte med at skilsmisser er forårsaket av at vi "settle for less", altså senker kravene som jeg skjønner det. Men er det utopisk at vi får alle "kravene" innfridd? Hvilke av deres krav kan dere være villig til å senke eller fjerne, for å få et forhold/ekteskap. ? Og om dere IKKE er villig til å senke krav, selv om risikoen for å være alene da er stor... hvorfor ikke? Anonymkode: 990e8...028 Jeg tror det er viktig å ta inn over seg at en del av være ønsker/krav ikke nødvendigvis er styrt av fornuften. Videre er det ofte også en dissonans mellom hva samfunnet/kretsen rundt en sier man skal søke/tilby og hva som kanskje er viktigst i det realiteten. Mest av alt er kanskje ideen om «den store kjærligheten» som er den største myten for de aller fleste av oss blir lurt av. Får man en 90% match er det kanskje lurt å si at dette er bra nok. Likeledes er jeg tilhenger av at ungdommen må bli fortalt hva som faktisk skaper/er en attraktiv partner - hvis familieliv er det de ønsker mest i livet. At man kanskje heller ikke kan forvente å være topptrent, ha toppjobb, ha drømmepartneren OG rekke/kunne ha barn. Oppsummert tror jeg det er bedre å «senke kravene» hvis det må til for å oppnå det man vil i livet. Men det gjelder like mye til seg selv som til partner. 1
Hr. Aktiv Skrevet 12. mars 2022 #48 Skrevet 12. mars 2022 Ghostface skrev (13 timer siden): Jeg trenger ikke å ha noen krav/senke krav da jeg alltid er den som blir dumpa. Da bør du gå litt i deg selv og tenke over det du tilbyr. En mann som får det han ser etter dumper aldri. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #49 Skrevet 12. mars 2022 Hr. Aktiv skrev (3 minutter siden): Da bør du gå litt i deg selv og tenke over det du tilbyr. En mann som får det han ser etter dumper aldri. Joda. Det gjør han vel! Anonymkode: 8ab09...4ad 7
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #50 Skrevet 12. mars 2022 Hr. Aktiv skrev (6 minutter siden): Da bør du gå litt i deg selv og tenke over det du tilbyr. En mann som får det han ser etter dumper aldri. Eh nå tuller du.... Anonymkode: fb632...d8b 5
Hr. Aktiv Skrevet 12. mars 2022 #51 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Joda. Det gjør han vel! Anonymkode: 8ab09...4ad AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Eh nå tuller du.... Anonymkode: fb632...d8b Hvordan kan dere si at jeg tuller? 99% av norske menn ville aldri forlate dama si om han var fornøyd. Det er en sannhet. Det er først når ei dame begynner med sine destruktive dametanker at en mann begynner å se seg rundt etter andre. Noen gjør det slutt mens de fleste går bak ryggen. Dvs. halvparten av disse ender opp med utroskap. Tar man i tillegg det faktum at nesten like mange damer også er utro så deles den potten nesten likt. Den andre halvparten er ikke utro og vil med det enten bryte ut av forholdet eller bare bli i et ulykkelig forhold der dama tjener det best. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #52 Skrevet 12. mars 2022 Hr. Aktiv skrev (Akkurat nå): Hvordan kan dere si at jeg tuller? 99% av norske menn ville aldri forlate dama si om han var fornøyd. Det er en sannhet. Det er først når ei dame begynner med sine destruktive dametanker at en mann begynner å se seg rundt etter andre. Noen gjør det slutt mens de fleste går bak ryggen. Dvs. halvparten av disse ender opp med utroskap. Tar man i tillegg det faktum at nesten like mange damer også er utro så deles den potten nesten likt. Den andre halvparten er ikke utro og vil med det enten bryte ut av forholdet eller bare bli i et ulykkelig forhold der dama tjener det best. Åja, så når forhold bryter opp så er det fordi dama forandret seg sånn at mannen ikke er fornøyd lenger, så lenge mannen er fornøyd så er det bra? Du har et syn på forhold som gjør at jeg lurer på om du tuller? Anonymkode: fb632...d8b 3
Hr. Aktiv Skrevet 12. mars 2022 #53 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Åja, så når forhold bryter opp så er det fordi dama forandret seg sånn at mannen ikke er fornøyd lenger, så lenge mannen er fornøyd så er det bra? Du har et syn på forhold som gjør at jeg lurer på om du tuller? Anonymkode: fb632...d8b Jeg har ikke nevnt dama her. Jeg påpeker at en happy mann ville aldri forlate dama si. Hva hun føler har jeg ikke tatt med her. Om hun ikke er fornøyd er det vel hun som bryter ut og ikke han? Om hun ikke er fornøyd må hun begynne å snakke og ikke minst kommunisere på en måte at mannen forstår budskapet. Ingen kommunikasjon = ikke noe forhold. Dette er noe begge parter må ta tak i og jobbe med. Den som da er happy vil kansje ikke klare å se hva som da er feil og da må du som ikke er fornøyd åpne for en dialog. Er det så vanskelig å forstå? 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #54 Skrevet 12. mars 2022 Hr. Aktiv skrev (7 minutter siden): Hvordan kan dere si at jeg tuller? 99% av norske menn ville aldri forlate dama si om han var fornøyd. Det er en sannhet. Det er først når ei dame begynner med sine destruktive dametanker at en mann begynner å se seg rundt etter andre. Noen gjør det slutt mens de fleste går bak ryggen. Dvs. halvparten av disse ender opp med utroskap. Tar man i tillegg det faktum at nesten like mange damer også er utro så deles den potten nesten likt. Den andre halvparten er ikke utro og vil med det enten bryte ut av forholdet eller bare bli i et ulykkelig forhold der dama tjener det best. Da er det svært mange faktorer du ikke tar med i beregningen Anonymkode: 8ab09...4ad 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #55 Skrevet 12. mars 2022 Hr. Aktiv skrev (Akkurat nå): Jeg har ikke nevnt dama her. Jeg påpeker at en happy mann ville aldri forlate dama si. Hva hun føler har jeg ikke tatt med her. Om hun ikke er fornøyd er det vel hun som bryter ut og ikke han? Om hun ikke er fornøyd må hun begynne å snakke og ikke minst kommunisere på en måte at mannen forstår budskapet. Ingen kommunikasjon = ikke noe forhold. Dette er noe begge parter må ta tak i og jobbe med. Den som da er happy vil kansje ikke klare å se hva som da er feil og da må du som ikke er fornøyd åpne for en dialog. Er det så vanskelig å forstå? Men hva er destruktive dametanker og hvorfor spesielt dametanker? En mann som ikke er fornøyd, må jo også kommunisere, men først bør han jo ha innsikt nok til å avgjøre hva som er grunnen til at han ikke er fornøyd, om det er en Han-sak eller en forholdet-sak, og samme går for den andre parten. Man skal ta ansvar for seg og sitt også. Anonymkode: fb632...d8b 2
Hr. Aktiv Skrevet 12. mars 2022 #56 Skrevet 12. mars 2022 Ellers vil jeg påpeke at "claussaus" har mange gode innpill i tråden her.
herzeleid Skrevet 12. mars 2022 #57 Skrevet 12. mars 2022 Når dette temaet igjen luftes kan det kanskje være interessant å tenke tilbake på "markedsverdi-debatten" for noen måneder siden som utløste en del mer eller mindre hysteriske reaksjoner. I det tilfellet hadde vi en middels attraktiv kvinne på nesten 50 som ville ha en høy, slank, eventyrlysten, kreativ, intellektuell og aktiv mann med tilsvarende sosioøkonomisk status som henne selv, og som opplevde at menn som levde opp til hennes krav ikke var interessert i å forplikte seg til henne. En sitter med andre ord med en situasjon der en middels attraktiv person beskriver å se etter en veldig attraktiv partner og opplever å ikke nå opp til noen av disse. Jeg tror det er i slike tilfeller en primært mener at en kanskje bør justere kravene noe eller gjøre seg selv mer attraktiv, eventuelt innse at det er ens egne ufravikelige krav som gjør det vanskelig og ikke at de potensielle partnerne som ikke vil forplikte seg er egoister, slik det ble skissert. Det dummeste en kan gjør i slike tilfeller er antagelig å reagere med sinne når slike åpenbare utfordringer blir påpekt. 3
Gjest Geitis Skrevet 12. mars 2022 #58 Skrevet 12. mars 2022 Hva man har å tilby vil jo alltid reflekteres i hva man kan forvente å få i retur. Så er det jo ofte sånn at vi mennesker overvurderer egen verdi og undervurderer etterspørselen😬 er jo bare å se på de ville prisene folk vil ha for brukte ødelagte ting på Finn😅 Når det er sagt, selv om vi klare å være rasjonelle og realistiske, så sitter man fortsatt igjen med en liste med krav, hva de er er jo individuelt, men de fleste går på personlige egenskaper og kjemi, ikke høyde og BMI. Jeg tror fortsatt at mange av oss vil heller være alene enn å senke kravene så mye at man egentlig ikke liker den potensielle partneren så godt😅 for det er jo like meningsløst det som å ha så mange krav at ingen lever opp til de. Jeg tror vi må innse at selv om det er ufattelig mange mennesker i verden så kan det være vanskelig å finne noen som passer godt nok.
ClausSaus Skrevet 12. mars 2022 #59 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilke tre ting er det hun treffer på? Hun listet opp gode egenskaper, men hva er de tre tingene? Anonymkode: fb632...d8b Fysisk tiltrekning (hun tar vare på utseendet sitt) Trivsel (det hun omtaler som "bestevenn") Lojalitet.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #60 Skrevet 12. mars 2022 Hr. Aktiv skrev (1 time siden): Da bør du gå litt i deg selv og tenke over det du tilbyr. En mann som får det han ser etter dumper aldri. Tja, det er vel fordi det ikke er match nok, eller at livsplanene ikke er felles, at de fleste går. Selv om enkelte selvsagt blir forlatt fordi de objektivt sett er skikkelig lusne partnere, så gjelder dette ikke de fleste, som derfor kan få bra forhold med noen andre. Anonymkode: e5b96...b5c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå