anonymbruker2312 Skrevet 11. mars 2022 #21 Del Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Denne er jeg ikke enig i. Jeg har masse gode kvaliteter jeg ikke forventer av min kjæreste, som god lønn, en slank kropp og er veldig god på å gi oppmerksomhet og komplimenter. Men jeg forventer ting av ham jeg selv ikke kan gi, som at han generelt tar mer av det fysiske arbeidet (jeg har store problemer med rygg), er en god lytter (jeg er dessverre ganske distré) og generelt er den som tar mer styringa. Jeg vil ikke ha en kopi av meg selv. Og kjæresten vil ikke ha en kopi av seg selv. Anonymkode: 60827...395 Okei? Alle har da forskjellige meninger☺️ Vi trenger ikke ha samme preferanser. Jeg liker en som er det samme som meg, du gjør det ikke. Og slik er det! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 11. mars 2022 #22 Del Skrevet 11. mars 2022 Jeg har noen preferanser som jeg både ubevisst og bevisst manøvrerer etter, ja, men ikke direkte krav. Synes det er dumt å møte andre mennesker med kravliste. Kanskje den du minst forventet det viser seg å være et funn og tar deg med storm. Den sjansen vil jeg ikke gå glipp av. Så jeg lar magefølelsen og kjærligheten styre meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ghostface Skrevet 11. mars 2022 #23 Del Skrevet 11. mars 2022 Jeg trenger ikke å ha noen krav/senke krav da jeg alltid er den som blir dumpa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gurimalla1234 Skrevet 11. mars 2022 #24 Del Skrevet 11. mars 2022 Jeg er ikke alene fordi jeg ikke har funnet den rette, jeg er alene fordi den rette ikke har funnet meg. Jeg firer ikke på noen av kravene jeg har for de er ganske enkle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #25 Del Skrevet 11. mars 2022 Pingvinen skrev (23 timer siden): Jeg har veldig høye krav når det gjelder oppførsel. Er heller alene enn å finne meg i tull. En på en datingside svarte at jeg ikke var pen nok til å avvise han. Svarte da at jeg, i likhet med alle, er i min fulle rett til å avvise hvem jeg vil. Var inntil nylig i ett forhold med en veldig sær type. Sånn sær ungkar på 58. Fant ut at jeg ikke gidder å oppdra en voksen mann. Og nå orker jeg ikke mer tull. Så blir nok alene Uff. Hvor gammel er du selv? Anonymkode: 1ee30...e41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 12. mars 2022 #26 Del Skrevet 12. mars 2022 anonymbruker2312 skrev (3 timer siden): Okei? Alle har da forskjellige meninger☺️ Vi trenger ikke ha samme preferanser. Jeg liker en som er det samme som meg, du gjør det ikke. Og slik er det! Brukeren uthevet delen av innlegget ditt der du skrev "poenget mitt er at man må forvente det man selv kan gi" og påpekte at det ikke er tilfelle og at det kan være helt på sin plass å forvente noe helt annet enn en selv kan tilby og at det ofte er nettopp det en ønsker fra en partner, noen som utfyller en. "Vi trenger ikke ha samme preferanser" blir sånn sett et "økseskaft". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymbruker2312 Skrevet 12. mars 2022 #27 Del Skrevet 12. mars 2022 herzeleid skrev (6 timer siden): Brukeren uthevet delen av innlegget ditt der du skrev "poenget mitt er at man må forvente det man selv kan gi" og påpekte at det ikke er tilfelle og at det kan være helt på sin plass å forvente noe helt annet enn en selv kan tilby og at det ofte er nettopp det en ønsker fra en partner, noen som utfyller en. "Vi trenger ikke ha samme preferanser" blir sånn sett et "økseskaft". Jeg skjønte det. Man kan ikke forvente at motparten for eksempel skal være lojal når du ikke er det selv - var det jeg mente. Ikke kvaliteter som at "motparten skal bære tunge ting" som den andre brukeren nevnte. Det var da ikke så bokstavelig ment, så slapp litt av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #28 Del Skrevet 12. mars 2022 Ghostface skrev (10 timer siden): Jeg trenger ikke å ha noen krav/senke krav da jeg alltid er den som blir dumpa. Det er viktig og ikke la negative tanker styre en, da blir det fort til at man utstråler negativ energi. 🌹 Jørgen Anonymkode: f70e8...7e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #29 Del Skrevet 12. mars 2022 Jeg har ikke mange krav, jeg firer ikke et eneste av dem. Jeg kan innfri dem overfor en mann, og jeg vil ha det samme fra ham, ellers kan det bare være. Anonymkode: fb632...d8b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #30 Del Skrevet 12. mars 2022 Det nytter ikke å snakke om å senke krav isolert sett: Det avhenger jo helt av hva kravene er. Når en kvinne bes senke krav handler det stort sett om at hun enten har implisert at hun krever en mann som er veltrent, godt over gjennomsnittshøyde og har en inntekt et par hakk over medianen, eller sagt det rett ut. Selv er hun ufør, thicc og har et par unger på slep. Folk flyr i flint når man påpeker dette, men ingen reagerer om den tjukke gamergutten får beskjed om å slutte å drømme om instababes og finne en på eget nivå. Når kvinner som gruppe bes om å senke kravene, er det ofte basert på det man ser i Tinder-bioer. "Du er minst 1.85" og en remse andre ting mannen må være eller ikke være. Anonymkode: d69b5...a8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClausSaus Skrevet 12. mars 2022 #31 Del Skrevet 12. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (13 timer siden): Neida, det er ikke problemet. Problemet er at "vanlige" menn har så rævva standard. Går an å lese en bok i blant, ta seg en kinotur, holde seg slank og pen + å videreutdanne seg litt. Damer har rett og slett høyere nivå enn menn om dagen. Anonymkode: 3f7ef...6bb Isolert sett delvis korrekt. Problemet er imidlertid at det ikke bare er menn som er ubrukelige i 2022. Kvinner har nok standarder for menn, joda, men har de standarder for seg selv? Som regel ikke. Se på det som så (for det er nemlig en realitet): Jo høyere krav du har til en mann, jo mindre har du å tilby ham. Hvorfor? Jo, for jo mer du forventer at han skal ha på stell, jo mindre forventer du samtidig at han mangler i livet. Og jo mindre er det dermed for deg som kvinne å tilføre. Høy, kjekk, veltrent, selvsikker, handlekraftig, kompetent, respektert, høy sosioøkonomisk status, osv… jo mer du vil ha fra denne listen, jo mer beskriver du en fyr som "har alt" og som "alle" damer vil ha. Hvorfor skulle en mann du faktisk ønsker deg velge å avstå fra andre kvinner for å dedikere seg til akkurat deg? Og det er kul umulig å få en norsk kvinne anno 2022 å engang svare på dette spørsmålet. Problemet er ikke at norske kvinner har så urealistisk høye forventninger til en mann. Problemet er ikke isolert sett engang bare at de har forventninger til en mann som ikke motsvarer det de selv har å tilby. Problemet er at norske kvinner i 2022 har nådd et nivå av ufyselighet der de ikke engang er villig til å ta spørsmålet «Hvorfor skulle han velge akkurat deg?» på alvor. Som om det var en eller annen selvfølge at dette undermennesket med utovertiss burde prise seg lykkelig over en sjanse til å sole seg i glansen av hennes kvinnelige guddommelighet. Vel… nei. Men da får du disse damene som krever en gentleman, mens de selv er så langt unna en lady at det er mer naturlig å sammenligne dem med en viktoriansk prostituert. Så ja: Norske menn er generelt blitt en gjeng kvapsete, ubrukelige mammadalter – helt riktig, det. Men norske kvinner generelt fortjener heller ikke bedre. Og da følger en slags poetisk rettferdighet. Endret 12. mars 2022 av ClausSaus 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #32 Del Skrevet 12. mars 2022 ClausSaus skrev (2 minutter siden): Isolert sett delvis korrekt. Problemet er imidlertid at det ikke bare er menn som er ubrukelige i 2022. Kvinner har nok standarder for menn, joda, men har de standarder for seg selv? Som regel ikke. Se på det som så (for det er nemlig en realitet): Jo høyere krav du har til en mann, jo mindre har du å tilby ham. Hvorfor? Jo, for jo mer du forventer at han skal ha på stell, jo mindre forventer du samtidig at han mangler i livet. Og jo mindre er det dermed for deg som kvinne å tilføre. Høy, kjekk, veltrent, selvsikker, handlekraftig, kompetent, respektert, høy sosioøkonomisk status, osv… jo mer du vil ha fra denne listen, jo mer beskriver du en fyr som "har alt" og som "alle" damer vil ha. Hvorfor skulle en mann du faktisk ønsker deg velge å avstå fra andre kvinner for å dedikere seg til akkurat deg? Og det er kul umulig å få en norsk kvinne anno 2022 å engang svare på dette spørsmålet. Problemet er ikke at norske kvinner har så urealistisk høye forventninger til en mann. Problemet er ikke engang at de har forventninger til en mann som ikke motsvarer det de selv har å tilby. Problemet er at norske kvinner i 2022 har nådd et nivå av ufyselighet der de ikke engang er villig til å ta spørsmålet «Hvorfor skulle han velge akkurat deg?» på alvor. Som om det var en eller annen selvfølge at dette undermennesket med utovertiss burde prise seg lykkelig over en sjanse til å sole seg i glansen av hennes kvinnelige guddommelighet. Vel… nei. Men da får du disse damene som krever en gentleman, mens de selv er så langt unna en lady at det er mer naturlig å sammenligne dem med en viktoriansk prostituert. Så ja: Norske menn er generelt blitt en gjeng kvapsete, ubrukelige mammadalter – helt riktig, det. Men norske kvinner generelt fortjener heller ikke bedre. Og da følger en slags poetisk rettferdighet. Skal fortelle deg hvorfor han bør velge meg til et slikt prosjekt som jeg vil ha og i og for seg allerede har: Jeg er intelligent, lojal og ganske morsom. Tjener mine egne penger, og er god på å være en klok bestevenn ved siden av å være kjæreste. Jeg tar ansvar for å holde meg i grei form fysisk og mentalt, og har nokså realistiske forventninger til andre og meg selv. Jeg har derfor valgt å være med en jevnaldrende mann som har omtrent de samme kvalifikasjonene og egenskapene. Vi har rom for å utfylle hverandre på egenskaper som er mer personlige enn kjønnsstereotypiene. Anonymkode: 3f7ef...6bb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClausSaus Skrevet 12. mars 2022 #33 Del Skrevet 12. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skal fortelle deg hvorfor han bør velge meg til et slikt prosjekt som jeg vil ha og i og for seg allerede har: Jeg er intelligent, lojal og ganske morsom. Tjener mine egne penger, og er god på å være en klok bestevenn ved siden av å være kjæreste. Jeg tar ansvar for å holde meg i grei form fysisk og mentalt, og har nokså realistiske forventninger til andre og meg selv. Jeg har derfor valgt å være med en jevnaldrende mann som har omtrent de samme kvalifikasjonene og egenskapene. Vi har rom for å utfylle hverandre på egenskaper som er mer personlige enn kjønnsstereotypiene. Anonymkode: 3f7ef...6bb Dersom dette i det hele tatt er sant er du ett av de dessverre altfor få unntakene. For nei: Norske kvinner er generelt ikke slik. PS: I svaret ditt treffer du faktisk på alle de tre tingene som faktisk betyr noe for en mann. Jeg går ut fra at du er klar over dette…? Endret 12. mars 2022 av ClausSaus 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #34 Del Skrevet 12. mars 2022 Men altså, hva slags krav er det snakk om da? Jeg lurer på om jeg har "riktige" krav? Feks kravene mine er at han er stødig og ikke så usikker at han ender opp med å lyve eller begå utroskap, at han har selvinnsikt og gode verdier, at han er trygg på seg selv og respekterer andre. Han må ikke ha en godt betalt jobb, en viss høyde eller utseende, det varierer jo, han må ikke ha egen bil eller hus, det er ting som vi kan skaffe oss sammen. Det viktigste er at han har et liv som han trives i, en jobb han er glad i, og vet hva han ønsker seg. Det viktigste er ikke ting og tang, men hvordan jeg føler meg rundt ham. Resten kan vi fikse. Kanskje jeg er helt på viddene her.. Anonymkode: fb632...d8b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #35 Del Skrevet 12. mars 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men altså, hva slags krav er det snakk om da? Jeg lurer på om jeg har "riktige" krav? Feks kravene mine er at han er stødig og ikke så usikker at han ender opp med å lyve eller begå utroskap, at han har selvinnsikt og gode verdier, at han er trygg på seg selv og respekterer andre. Han må ikke ha en godt betalt jobb, en viss høyde eller utseende, det varierer jo, han må ikke ha egen bil eller hus, det er ting som vi kan skaffe oss sammen. Det viktigste er at han har et liv som han trives i, en jobb han er glad i, og vet hva han ønsker seg. Det viktigste er ikke ting og tang, men hvordan jeg føler meg rundt ham. Resten kan vi fikse. Kanskje jeg er helt på viddene her.. Anonymkode: fb632...d8b Det er ingen som tenker at dette er urimelig høye krav. Det som gjør debatten frustrerende er at folk snakker forbi hverandre. Person A, som da tenker på kvinner som krever en mann som er triatlet, modell og toppleder, sier at kvinner på senke kravene. Person B, som har samme forventninger som deg, tror at Person A sikter til henne, og blir rasende. Det er ENORMT viktig å få på det tørre hvilke krav det er snakk om, før man begynner å snakke om å senke eller heve dem. Anonymkode: d69b5...a8d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #36 Del Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ingen som tenker at dette er urimelig høye krav. Det som gjør debatten frustrerende er at folk snakker forbi hverandre. Person A, som da tenker på kvinner som krever en mann som er triatlet, modell og toppleder, sier at kvinner på senke kravene. Person B, som har samme forventninger som deg, tror at Person A sikter til henne, og blir rasende. Det er ENORMT viktig å få på det tørre hvilke krav det er snakk om, før man begynner å snakke om å senke eller heve dem. Anonymkode: d69b5...a8d Ja helt enig i at det må komme frem, ellers diskuterer man helt forbi hverandre. Takk for bekreftelsen. Anonymkode: fb632...d8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #37 Del Skrevet 12. mars 2022 ClausSaus skrev (13 minutter siden): Dersom dette i det hele tatt er sant er du ett av de dessverre altfor få unntakene. For nei: Norske kvinner er generelt ikke slik. PS: I svaret ditt treffer du faktisk på alle de tre tingene som faktisk betyr noe for en mann. Jeg går ut fra at du er klar over dette…? Uventa fra edder-og-galle-mannen😁. Det er de tre tinga som betyr noe for meg hos en mann også. Tror mange, mange damer er omtrent sånn. Anonymkode: 3f7ef...6bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 12. mars 2022 #38 Del Skrevet 12. mars 2022 Jeg har bare hatt ett krav, og det er ufravikelig: At det er gjensidige følelser. Når dette kravet har vært innfridd har jeg lett forkastet andre ønsker, som kun var ønsker. Gjensidige følelser var det eneste virkelige kravet. Et krav som forøvrig har medført at jeg måtte gå videre fra flere supre menn også. Ingenting galt med dem, tvertimot fantastiske menn, men er det ikke følelser er det ingenting å gå for likevel. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #39 Del Skrevet 12. mars 2022 Trolltunge skrev (1 minutt siden): Jeg har bare hatt ett krav, og det er ufravikelig: At det er gjensidige følelser. Når dette kravet har vært innfridd har jeg lett forkastet andre ønsker, som kun var ønsker. Gjensidige følelser var det eneste virkelige kravet. Et krav som forøvrig har medført at jeg måtte gå videre fra flere supre menn også. Ingenting galt med dem, tvertimot fantastiske menn, men er det ikke følelser er det ingenting å gå for likevel. Det ser jeg som en selvfølge og ikke et krav.. men har du ikke krav om ting som ærlighet og integritet, osv? Lojalitet? Eller kommer det inn i det med gjensidige følelser? Anonymkode: fb632...d8b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #40 Del Skrevet 12. mars 2022 ClausSaus skrev (36 minutter siden): Dersom dette i det hele tatt er sant er du ett av de dessverre altfor få unntakene. For nei: Norske kvinner er generelt ikke slik. PS: I svaret ditt treffer du faktisk på alle de tre tingene som faktisk betyr noe for en mann. Jeg går ut fra at du er klar over dette…? Hvilke tre ting er det hun treffer på? Hun listet opp gode egenskaper, men hva er de tre tingene? Anonymkode: fb632...d8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå