AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #1 Skrevet 10. mars 2022 Jeg ble bare inspirert av en meme jeg så i en annen tråd her. En meme som spøkte med at skilsmisser er forårsaket av at vi "settle for less", altså senker kravene som jeg skjønner det. Men er det utopisk at vi får alle "kravene" innfridd? Hvilke av deres krav kan dere være villig til å senke eller fjerne, for å få et forhold/ekteskap. ? Og om dere IKKE er villig til å senke krav, selv om risikoen for å være alene da er stor... hvorfor ikke? Anonymkode: 990e8...028
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #2 Skrevet 10. mars 2022 Jeg tror man instinktivt veit hva man kan tåle og ikke. Jeg har ingen liser på forhånd, det handler jo mer om hvordan man føler seg i forholdet. Jeg tror heller ikke på ekteskap da. Jeg vil bare være i et forhold til det ikke funker med, og så gå videre enn noe ekstra drama. Anonymkode: ad6fd...3c1 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #3 Skrevet 10. mars 2022 Jeg ser ikke på det som noe krise om jeg "risikerer" å bli alene. Jeg har det veldig bra og trives som singel, så det er ikke aktuelt å senke kravene. Kravet mitt er at jeg er forelsket i ham og at han er forelsket i meg, det kravet har jeg ikke tenkt å fire på. Anonymkode: dc90a...6b1 11
Gjest AprilRyan Skrevet 10. mars 2022 #4 Skrevet 10. mars 2022 Jeg tenker at et grunnlag for å senke kravene må være at det er ting man kan leve med og ikke at man skal senke dem så mye at man må finne seg i altfor mye kun fordi det skal være lettere å finne noen. Klart mange kan ha det jeg ser på som tullete lister med krav til alt, men det får være opp til hver enkelt hva de ønsker seg og hva de er villig til å se bort fra. Jeg ser ikke helt hvilke krav jeg skulle tatt bort siden jeg allerede har tenkt over hva som er realistisk og ikke. Hvis jeg tar bort mer så blir det å ta til takke med hvem som helst og det synes jeg ikke er særlig ønskelig. Hvorfor skulle jeg gjøre det? Det er ikke verdt å være i dårlige forhold bare for å ha noen der. Da kunne jeg like gjerne blitt i det siste forholdet mitt, men jeg har det egentlig mye bedre alene enn i et sånt forhold.
Pingvinen Skrevet 10. mars 2022 #5 Skrevet 10. mars 2022 Jeg har veldig høye krav når det gjelder oppførsel. Er heller alene enn å finne meg i tull. En på en datingside svarte at jeg ikke var pen nok til å avvise han. Svarte da at jeg, i likhet med alle, er i min fulle rett til å avvise hvem jeg vil. Var inntil nylig i ett forhold med en veldig sær type. Sånn sær ungkar på 58. Fant ut at jeg ikke gidder å oppdra en voksen mann. Og nå orker jeg ikke mer tull. Så blir nok alene 8
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #6 Skrevet 11. mars 2022 Noen krav er absolutte. Jeg vil ha en likestilt partner som respekterer meg og hvor vi kan være åpne med hverandre. Jeg kan leve med mye, men ikke uten det. Anonymkode: 51def...dd5 6
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #7 Skrevet 11. mars 2022 Det er ikke noe nytt at kvinner helst ikke skal ha noen eller lave krav. En mann fortjener jo tross alt en bangmaid uten å gjøre så mye innsats eller være et godt mennesket. For tenk om vi ender opp alene? Dette er ikke en trussel lenger da det er fint å være alene. Anonymkode: 51def...dd5 6
Gjest Geitis Skrevet 11. mars 2022 #8 Skrevet 11. mars 2022 Jeg skjønner ikke helt problemene med å ha krav og forventninger til en fremtidig partner? Man blir jo ulykkelig om man hele tiden skal gå på kompromiss med seg selv?
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #9 Skrevet 11. mars 2022 Jeg har flere kvinner som senket kravene for en kjæreste fordi de tenkte de ikke fortjente bedre eller trodde de kunne finne bedre. Det er det dummeste de har gjort, og det fant de heldigvis ut før det ble barn. Så nei, man skal ikke senke viktige krav. Jeg vet om et par som har lange lister med krav, men jeg vet også at disse kravene ryker tvert dersom de forelsker seg, for det har de gjort før. Jeg tror egentlig ikke på folks krav, men jeg tror på forelskelse i kombinasjon med kommunikasjon og respekt for hverandre. Men jo lenger man er alene desto særere blir man jo, så for noen kan det være greit å senke kravene, tenker jeg, hvis det handler om at man ikke lenger er i stand til å tilpasse seg noe eller inngå kompromisser. At man rett og slett er blitt for rigid og ikke lenger evner å være litt fleksibel. Anonymkode: 26442...503 6
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #10 Skrevet 11. mars 2022 Ingen klarer å være noens "alt", så alle tvinges nok til å land krav et sted mellom hva man absolutt ikke kan leve med og hva man aller helst hadde ønsket seg. Men å senke krav utover det, vil bare være usunt. Det vil bare lede til at begge parter blir ulykkelig og at den som senket kravene vil ha mest makt i forholdet. Man kan aldri stole på et menneske som egentlig ikke syns du er bra nok. Anonymkode: f3d95...721 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #11 Skrevet 11. mars 2022 Når man snakker om at damer bør senke kravene så er det man mener at de bør senke de ned til det nivået de selv er på. Dessverre er det jo sånn at selv ganske gjennomsnittlige damer kan få ligge med bra menn, og de legger da lista deretter. Det går jo ikke. Så senke kravene betyr egentlig bare å realitetsorientere seg. Anonymkode: 57433...0d6 7
anonymbruker2312 Skrevet 11. mars 2022 #13 Skrevet 11. mars 2022 Jeg har vært gjennom så mye dritt fra gutter at jeg den dag i dag aldri kunne ha senket mine krav. Og de er faktisk mange. Disse kravene har jeg fordi jeg selv vet hvordan jeg er som person i et forhold. Ekstremt lojal, veldig snill og ydmykende, gjør alt for min partner, gøyal og har godt humor, veldig spontan og liker å være eventyrlysten med min partner, liker å gjøre partneren min glad til enhver tid, jeg har veldig god kommunikasjon og prater alltid ut om det er noe, veldig lite sta, virkelig elsker vedkommende jeg er med, og mer. Det er ikke meningen å sitte her å "skryte" av meg selv, men poenget mitt er at man må forvente det man selv kan gi. Viktigst av alt for meg iallefall er at gutten må være lojal, gi meg trygghet, være snill og ydmykende og se seriøst på fremtiden. Godt humor er også en viktig faktor. 3 2
MizzVic Skrevet 11. mars 2022 #14 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Når man snakker om at damer bør senke kravene så er det man mener at de bør senke de ned til det nivået de selv er på. Dessverre er det jo sånn at selv ganske gjennomsnittlige damer kan få ligge med bra menn, og de legger da lista deretter. Det går jo ikke. Så senke kravene betyr egentlig bare å realitetsorientere seg. Anonymkode: 57433...0d6 "Kan få LIGGE MED bra menn". Oooh, så heldige. Ja for det er jo der vi sliter, damer. Ligger jo nærmest med en norsk utgave av Brad Pitt, og etter det sliter vi med å finne en bra PARTNER. Ja nei vi burde ikke forvente en mann som oppfører seg, når vi tross alt har LIGGET med en som SÅ BEDRE ut. 6
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #15 Skrevet 11. mars 2022 Mer fornøyd alene,enn å være mamma nr.2 🤪 - og satt eget liv i bakleksa. Og ja,jeg har gitt altfor mye inntil nå. Gidder ikke mer! Anonymkode: f4e35...e78 4
Gjest AprilRyan Skrevet 11. mars 2022 #16 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Når man snakker om at damer bør senke kravene så er det man mener at de bør senke de ned til det nivået de selv er på. Dessverre er det jo sånn at selv ganske gjennomsnittlige damer kan få ligge med bra menn, og de legger da lista deretter. Det går jo ikke. Så senke kravene betyr egentlig bare å realitetsorientere seg. Anonymkode: 57433...0d6 Da må jo dette faktisk være reelt og det er det sikkert for noen damer, men for mange ikke. Synes det er rart at mange går utfra at dette er grunnen til at damer er singel når de er 30+. Det kan jo være massevis av grunner til det så jeg synes det er rart å få tips og råd om ting som er helt fremmed for meg for eksempel og jeg er heller ikke alene om det.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #17 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når man snakker om at damer bør senke kravene så er det man mener at de bør senke de ned til det nivået de selv er på. Dessverre er det jo sånn at selv ganske gjennomsnittlige damer kan få ligge med bra menn, og de legger da lista deretter. Det går jo ikke. Så senke kravene betyr egentlig bare å realitetsorientere seg. Anonymkode: 57433...0d6 Neida, det er ikke problemet. Problemet er at "vanlige" menn har så rævva standard. Går an å lese en bok i blant, ta seg en kinotur, holde seg slank og pen + å videreutdanne seg litt. Damer har rett og slett høyere nivå enn menn om dagen. Anonymkode: 3f7ef...6bb 7
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #18 Skrevet 11. mars 2022 Jeg synes et godt tips er at man senker krav for hvem man går på date med, men ikke hvem man blir sammen med. Det er verdt å gi ham på 170 cm en sjanse, han som er tykkere enn preferansen, han uten utdannelse. Det er verdt å gå på et par-tre dates mad ham man ikke føler tiltrekkning til med én gang. Han kan være drømmemannen. Anonymkode: 60827...395 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #19 Skrevet 11. mars 2022 1 hour ago, anonymbruker2312 said: Jeg har vært gjennom så mye dritt fra gutter at jeg den dag i dag aldri kunne ha senket mine krav. Og de er faktisk mange. Disse kravene har jeg fordi jeg selv vet hvordan jeg er som person i et forhold. Ekstremt lojal, veldig snill og ydmykende, gjør alt for min partner, gøyal og har godt humor, veldig spontan og liker å være eventyrlysten med min partner, liker å gjøre partneren min glad til enhver tid, jeg har veldig god kommunikasjon og prater alltid ut om det er noe, veldig lite sta, virkelig elsker vedkommende jeg er med, og mer. Det er ikke meningen å sitte her å "skryte" av meg selv, men poenget mitt er at man må forvente det man selv kan gi. Viktigst av alt for meg iallefall er at gutten må være lojal, gi meg trygghet, være snill og ydmykende og se seriøst på fremtiden. Godt humor er også en viktig faktor. Denne er jeg ikke enig i. Jeg har masse gode kvaliteter jeg ikke forventer av min kjæreste, som god lønn, en slank kropp og er veldig god på å gi oppmerksomhet og komplimenter. Men jeg forventer ting av ham jeg selv ikke kan gi, som at han generelt tar mer av det fysiske arbeidet (jeg har store problemer med rygg), er en god lytter (jeg er dessverre ganske distré) og generelt er den som tar mer styringa. Jeg vil ikke ha en kopi av meg selv. Og kjæresten vil ikke ha en kopi av seg selv. Anonymkode: 60827...395 1
herzeleid Skrevet 11. mars 2022 #20 Skrevet 11. mars 2022 MizzVic skrev (1 time siden): "Kan få LIGGE MED bra menn". Oooh, så heldige. Ja for det er jo der vi sliter, damer. Ligger jo nærmest med en norsk utgave av Brad Pitt, og etter det sliter vi med å finne en bra PARTNER. Ja nei vi burde ikke forvente en mann som oppfører seg, når vi tross alt har LIGGET med en som SÅ BEDRE ut. Virker som det du siterer gikk deg over hodet. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå