Gå til innhold

er du hjemme fra jobb hvis du er skikkelig forkjølet om dagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

og testen er negativ selvsagt...hvordan er reglene?

Anonymkode: e4195...7f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er jeg. Og vil ikke ha nedsyltede kollegaer på jobb. 

• Liker 1
Skrevet

Er det, snyter meg sånn 20 ganger i timen og det går ikke på jobb i helsevesen med munnbind. Kollegaene mine er nok heller ikke klare for å feire sin overståtte covid med min ordinære forkjølelse..

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har mulighet til å ta hjemmekontor. Null stress, slipper å nyse på t-banen og smitte kolleger. 

Anonymkode: 2bf29...da7

AnonymBruker
Skrevet

Litt snufsing hadde gått fint. Men i dag var jeg hjemme med forkjølelse fra jobben som barnehagelærer. Føler meg noe slapp, vondt i halsen og har nesten ikke stemme igjen. Det hadde blitt for belastende for stemmebåndene å dra på jobb i dag. 

Når det gjelder reglene, så tror jeg at du kan dra på jobb så lenge du føler deg frisk nok til å jobbe og har en negativ test. 

Anonymkode: 43684...798

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

og testen er negativ selvsagt...hvordan er reglene?

Regler er én ting, men hensyn for medmennesker og kolleger er en annen. Jeg hadde ikke gått på jobb om jeg var skikkelig forkjølt, mest fordi jeg ikke ønsker å smitte andre rundt meg, men også fordi forkjølelsen gjerne går fortere over om jeg holder meg hjemme. 

Anonymkode: cae66...e5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber nå i barnehage og det var der jeg ble smitta, og der er jo virkelig alle syke, så ville dratt med mindre jeg har hosteanfall hele tiden. 

Andre steder ville jeg tatt mer hensyn siden folk vanligvis gjør det. 

Anonymkode: 3bfcc...2eb

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid holdt meg hjemme når jeg er syk.

Anonymkode: 7eda4...c47

AnonymBruker
Skrevet

Ja, SELVSAGT!

Anonymkode: 2e5b1...e88

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hjemmekontor hvis jeg klarer å jobbe.

Anonymkode: 48032...b9a

AnonymBruker
Skrevet

føler det ikke er helt innafor at jeg er hjemme, SJØL om jeg hoster, har vondt i hodet m.m FORDI jeg jobber i helsevesenet og der er underbemanna fra før.ts

AnonymBruker
Skrevet

Er rt på vgs, kommer veldig an på hvor forkjølet jeg er og hvor vanskelig det er å få vikar.

Var hjemme nylig en dag jeg kunne vært på jobb egentlig, men hostet og nøys og snufset i ett sett, hadde vondt i halsen og følte meg utslitt, og hadde kun en undervisningstime den dagen, som.er lett å få vikar til, og der vi går sakte frem.

Andre dager i uka har jeg 6 timer med et fag vi ikke får vikar til, og der vi må ha nytt tema hver eneste time for å komme gjennom. Der måtte det vært ganske ille før jeg hadde blitt hjemme.

Anonymkode: 009b4...f19

AnonymBruker
Skrevet

Er lærer, skulle det stå i innlegget over

Anonymkode: 009b4...f19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...