AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #41 Skrevet 10. mars 2022 Å fyy f..., hvor ond er det mulig å bli!!!😷😷😷💩💩💩😢😢😢 Anonymkode: 9abfa...be3 6
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #42 Skrevet 10. mars 2022 Jeg får som sagt det formelle på plass neste uke. Jeg er såpass sint nå at jeg tror det hjelper meg i å se til at jeg får dette ordnet før sorgen setter inn. For den kommer nok:( Jeg kommer selvsagt til å føre han opp som far og jeg kommer ikke til å nekte noe forhold mellom han og barna, det tjener ingen. Han virket bare helt klar når han sa at han ikke ønsket å ha noe med de å gjøre😭 Jeg vet ikke hvordan jeg skal få sagt det til de når den dagen kommer, tenk å bringe de til verden med dette i vente, det knuser meg mest av alt. Jeg har heldigvis et godt nettverk. Friske, relativt unge foreldre i nærheten, to søstre som ønsker å bidra og avlaste, og god støtte hos helsestasjonen. Ts Anonymkode: dad91...42e 9 21
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #43 Skrevet 10. mars 2022 mordi9 skrev (1 time siden): Han vil ikke se sine biologiske barn?! Da slipper de i det minste hans dårlige innflytelse på dem. Jeg håper han får hemoroider. Den smertefulle typen. Anonymkode: d54ee...82b 8 3 4
Silva Pluvialis Skrevet 10. mars 2022 #44 Skrevet 10. mars 2022 mordi9 skrev (1 time siden): Han vil ikke se sine biologiske barn?! Større rød flagg finnes ikke. For en taper. Hva faen, sier jeg også. Stakkars TS og barna 💔 3 2
Silva Pluvialis Skrevet 10. mars 2022 #45 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Joda, det går an. Tro meg! Det er mange bedritne mannfolk.... Anonymkode: ac9c4...02a Mennesker, er vel riktigere å si. Det finnes mange drittsekker i verden, og det helt uavhengig av kjønn. 8 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #46 Skrevet 10. mars 2022 Takk JA til ALLE (alle!) tilbud om hjelp når barna kommer. Det kan være beintøft å bli alenemamma til tvillinger, og du vil ha behov for omsorg og støtte. Kanskje ikke bare til det praktiske, moralsk støtte og oppfølging er veldig fint for deg nå som du blir mamma til to små. Jeg har selv tvillinger og var ikke alene med dem, men selv som to har man det litt røft til tider. Tvillinger kooordinerer seg ikke nødvendigvis mtp våkenetter feks - de bytter gjerne på 😅 Velkommen til Tvillingmødre-gruppen på FB om du ikke har funnet den allerede! Der er det flere alene-tvillingmammaer som har opplevd det samme som deg. Gratulerer med graviditeten og med to babyer på vei - disse to kommer til å bli den mest fantastiske gaven livet vil gi deg. Glem taperen som feiget ut, du er sterk alene! Anonymkode: 0dfea...8b3 6 6
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #47 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg får som sagt det formelle på plass neste uke. Jeg er såpass sint nå at jeg tror det hjelper meg i å se til at jeg får dette ordnet før sorgen setter inn. For den kommer nok:( Jeg kommer selvsagt til å føre han opp som far og jeg kommer ikke til å nekte noe forhold mellom han og barna, det tjener ingen. Han virket bare helt klar når han sa at han ikke ønsket å ha noe med de å gjøre😭 Jeg vet ikke hvordan jeg skal få sagt det til de når den dagen kommer, tenk å bringe de til verden med dette i vente, det knuser meg mest av alt. Jeg har heldigvis et godt nettverk. Friske, relativt unge foreldre i nærheten, to søstre som ønsker å bidra og avlaste, og god støtte hos helsestasjonen. Ts Anonymkode: dad91...42e Prøv å ikke bekymre deg for dette enda. Lettere sagt enn gjort kanskje, men... Vi har alle vårt å stride med fra oppveksten, men å bli født i verdens beste land, med en automatisk støtte og lekekamerat i sin tvilling, med en fornuftig og snill mamma som absolutt vil ha dem, og øvrig familie som gjerne vil ha mye kontakt med dem også - ubrukelig far eller ei, alt dette er kjempeverdifullt 🙂 Selv om dette med far vil være et sårt punkt (hvis det ikke går seg til med tid riktig nok), så har de så mange forutsetninger for å få et veldig fint liv. Anonymkode: c9d5d...1c8 6 5
MizzVic Skrevet 10. mars 2022 #48 Skrevet 10. mars 2022 Den dama som vil ha den mannen nå, kan hvertfall ikke være riktig navla. Blir artig for de i fremtiden og. "Vi har vært sammen i over 4 år. "Ja, han har to 3 år gamle unger med en annen" At det var? 17 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #49 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg får som sagt det formelle på plass neste uke. Jeg er såpass sint nå at jeg tror det hjelper meg i å se til at jeg får dette ordnet før sorgen setter inn. For den kommer nok:( Jeg kommer selvsagt til å føre han opp som far og jeg kommer ikke til å nekte noe forhold mellom han og barna, det tjener ingen. Han virket bare helt klar når han sa at han ikke ønsket å ha noe med de å gjøre😭 Jeg vet ikke hvordan jeg skal få sagt det til de når den dagen kommer, tenk å bringe de til verden med dette i vente, det knuser meg mest av alt. Jeg har heldigvis et godt nettverk. Friske, relativt unge foreldre i nærheten, to søstre som ønsker å bidra og avlaste, og god støtte hos helsestasjonen. Ts Anonymkode: dad91...42e Jeg får ufattelig vondt av deg, ts. For en forferdelig situasjon å stå i. Som de fleste skriver, sørg for å få det formelle på plass asap før han ombestemmer seg. Når det gjelder hva du skal si til barna.. jeg har stått i omtrent samme situasjon selv (altså når det gjelder å ha barn med en far som velger å melde seg helt ut). Faren til barnet mitt meldte seg helt ut da barnet var ett år. Han begynte å slite med rus, og sa at hvis han ikke fikk meg tilbake, ville han heller ikke være far. Jeg syntes det var veldig vondt å tenke på ungen min som kom til å vokse opp uten en pappa. Da barnet var rundt tre år, tror jeg det var, kunne hun finne på å peke på fremmede menn ute og spørre om det var pappaen hennes. Det gjorde ordentlig vondt. Der og da var hun for liten til at jet kunne begynne å forklare så mye. Men faren til ungen min kom heldigvis tilbake i livet hennes litt før hun ble fire (måtte da selvsagt bli kjent igjen osv på nytt). Han hadde vært på rehabilitering og snudd om på livet, og han ønsket da å være en del av livet hennes. Så sånn sett ordnet dette seg. Men planen min var å fortelle henne at pappaen hennes var syk og ikke klarte å ta vare på seg selv engang, så da kunne han heller ikke være i livet hennes selv om han veldig gjerne ville. Min oppfatning er at rusmisbruk er en sykdom, så sånn sett ville jeg heller ikke løyet. Og forhåpentligvis ville jeg med dette ha klart å skjerme jenta mi så godt det lot seg gjøre mot å føle seg uønsket - selv om dette kanskje ville vært umulig å få til helt 100%. Jeg aner ikke om dette ville vært innenfor å si, han kom tilbake i livet hennes før hun ble gammel nok for en sånn prat uansett. Poenget er vel at du må finne ut av hva du kan fortelle barna som gjør at de blir mest mulig beskyttet fra å føle seg uønsket eller forlatt. Jeg tenker at en psykolog sikkert kan hjelpe deg med hva du burde si. Planen min var å snakke med noen profesjonelle om dette, men jeg kom aldri så langt. Det kan også veldig godt hende far ombestemmer seg og ønsker kontakt med barna allikevel, og det håper jeg på for deres del. Og du kommer nok uansett til å møte en ny, flott, varm og omsorgsfull mann som kan fungere som en far for barna. Nå fikk heldigvis datteren min sin pappa tilbake, men mannen min fungerer faktisk mer som en pappa for henne enn hennes egen far, og hun er nok mer knyttet til han. Dette har selvsagt å gjøre med at faren hennes kun er helgepappa, mens mannen min er her i hverdagen og følger opp og elsker henne som om hun var hans egen. Skjønner at du har det helt forferdelig nå, men jeg lover deg at det kommer lykkelige tider og at alt ordner seg ❤️ Anonymkode: c1630...007 3 8
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #50 Skrevet 10. mars 2022 Dette er det sykeste jeg har lest på lenge, og jeg har vanskelig for å tro det. Er det sant, har du min dypeste medfølelse. Hvordan kan noen være så ondsinnet. Anonymkode: 09356...a17 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #51 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Dette er det sykeste jeg har lest på lenge, og jeg har vanskelig for å tro det. Er det sant, har du min dypeste medfølelse. Hvordan kan noen være så ondsinnet. Anonymkode: 09356...a17 Det er bare BULLSHIT. Trengte oppmerksomhet så da diktet hun opp dette. Sykt! Anonymkode: 9a5eb...c15
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #52 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det er bare BULLSHIT. Trengte oppmerksomhet så da diktet hun opp dette. Sykt! Anonymkode: 9a5eb...c15 Nok en naiv person som tror ingen mennesker er slemme... Anonymkode: dcbc7...fc3 11
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #53 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det er bare BULLSHIT. Trengte oppmerksomhet så da diktet hun opp dette. Sykt! Anonymkode: 9a5eb...c15 Hvordan vet du det? Anonymkode: b19b3...459 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #54 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er bare BULLSHIT. Trengte oppmerksomhet så da diktet hun opp dette. Sykt! Anonymkode: 9a5eb...c15 Sykt ja, men dessverre sann! Og det finnes mange mange flere slike historier. Det er ikke vanlig, men slikt skjer jo. Noen menn er utro svin. Hvorfor er det så vanskelig for deg å forstå? Har du ikke levd lenge nok? Anonymkode: aff74...c56 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #55 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja jeg er visst litt naiv. Det er ikke det at han har funnet seg en ny eller at han har flere, men at han sier han vil ha NULL kontakt med barna… altså jeg vet jo at det skjer… men det virker så uforståelig. Anonymkode: bcccd...3e9 Men det finnes jo mange fedre som ikke gidder se barna sine? Anonymkode: dcbc7...fc3 6
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #56 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nok en naiv person som tror ingen mennesker er slemme... Anonymkode: dcbc7...fc3 Eller folk som tror at alle er slemme. Det du tenker blir ofte virkelighet. Har selv lært the hard way. Tenker du at alle menn er utro, ingen menn er til å stole på, jeg er aldri bra nok osv. Da blir dette reflektert tilbake på deg. Folk her inne på kvinneguiden som bare leser om utro menn og tror at sånn er livet. Det er det beste vi får. Huff! 🤦♀️ Anonymkode: 9a5eb...c15
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #57 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Eller folk som tror at alle er slemme. Det du tenker blir ofte virkelighet. Har selv lært the hard way. Tenker du at alle menn er utro, ingen menn er til å stole på, jeg er aldri bra nok osv. Da blir dette reflektert tilbake på deg. Folk her inne på kvinneguiden som bare leser om utro menn og tror at sånn er livet. Det er det beste vi får. Huff! 🤦♀️ Anonymkode: 9a5eb...c15 Eh... God dag mann, økseskaft? Hvordan er det relevant til folk som spekulerer i om tråder er sanne fordi de ikke tror noen kan være slemme? Anonymkode: dcbc7...fc3 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #58 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Eh... God dag mann, økseskaft? Hvordan er det relevant til folk som spekulerer i om tråder er sanne fordi de ikke tror noen kan være slemme? Anonymkode: dcbc7...fc3 Folk dikter opp historier her inne fordi de har et ellers kjedelig liv og får krydder i hverdagen ved å skrive her inne og se hvor mange som biter på osv. Anonymkode: 9a5eb...c15
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #59 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Folk dikter opp historier her inne fordi de har et ellers kjedelig liv og får krydder i hverdagen ved å skrive her inne og se hvor mange som biter på osv. Anonymkode: 9a5eb...c15 Og så? For det første er det totalt irrelevant om hi er sant eller ikke, poenget med et diskusjonsforum er å diskutere ulike problemstillinger. For det andre er det umulig å vite om hi er sant eller ikke, og det er ekstremt tynt grunnlag å bare tro at ingen er slemme her i verden. Og siden det i utgangspunktet er irrelevant om det er sant eller ikke, og det er umulig å finne ut, så er det ekstremt forstyrrende med folk som spekulerer i det på diverse tynne grunnlag, det ødelegger for oss som er her for å diskutere. Dessuten må man ta høyde for at hvis hi er sant så er det slitsomt med masse folk som roper og surrer med slike spekulasjoner. Anonymkode: dcbc7...fc3 8
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #60 Skrevet 11. mars 2022 10 hours ago, AnonymBruker said: Har du tenkt til å oppgi han som far på papiret? Jeg hadde ikke gjort det i frykt for at han vil ta over hovedomsorgen når han angrer… Anonymkode: c632b...21e Hun klarer ikke lure noen til at det er far ukjent nå. Anonymkode: 87a9d...4b5 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå