Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i 10 år, hatt et fint og innholdsrikt samliv. De første årene var det utdannelse og jobb som skulle på plass, deretter etablere oss med boligkjøp, samt reise og oppleve verden. De siste par årene har vi følt oss klare til å få barn, han er 36 og jeg er 33 år, og har ikke så mye tid å miste. Han har vært mest pådriver her og ønsket barn lenger enn meg. Men jeg kom etter og gledet meg til et nytt kapittel.

Så nå er jeg 6 måneder på vei med 2 små jenter. Og for en uke siden kom det som lyn fra klar himmel at han har hatt et forhold til ei anna i over 1 år. Jeg fant ut av det ved en tilfeldighet da en venninne av meg har observert de og undersøkt litt. Han la alle kortene på bordet fordi han måtte, men hadde visstnok slitt med dette, stakkars han! Så han hadde ikke visst hvordan han skulle si det.

Jeg reagerte jo med sinne og sjokk. Jeg hadde virkelig ingen mistanke eller grunn til å tro noe slikt. Alt har jo vært så fint. Men tydeligvis ikke for han. Han har visst hatt 3 elskerinner ila vårt forhold kom det fram. Han sa at han elsker henne og at han ønsker å satse på henne. Så han tok klærne sine og personlige eiendeler og dro. Han hadde tenkt å vente til barna var født, men nå trengte han jo ikke det.

Fikk en lang melding fra han noen dager etterpå der han beklaget at det ble som det ble, vi vokste fra hverandre osv osv🤮. Han sa at alt i huset var nå mitt, og at vi skal ordne slik at jeg kun overtar det som gjenstår på boliglånet og ikke trenger å kjøpe han ut i tillegg. Fordi han ikke vil sette meg i noe knipe, han er fortsatt glad i meg. Æsj. Han ønsket ikke å ha kontakt med barna, men skulle selvsagt betale det som kreves i bidrag. Men livet med meg og det vi hadde er over for han.

Jeg forstår ikke dette! Er det virkelig lov å gjøre slik mot noen?? Ja, er jo det, men... likevel. Noen som har råd? Hvordan kan jeg komme meg etter dette? Hva med barna? Hva faen!!😭

Anonymkode: dad91...42e

• Liker 2
  • Hjerte 38
AnonymBruker
Skrevet

Vær så sykt glad for at du er kvitt han, og sørg for å ta vare på dokumentasjon av hva han sier a gående økonomi og eiendeler! 

Anonymkode: a6de6...96b

• Liker 29
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

FYFAEN, det er faen ikke mulig! For en skikkelig drittsekk! Vær glad du er kvitt han for det der er faen meg en ubrukelig fyr!

Anonymkode: c7288...8e7

• Liker 18
Skrevet

Sitt rolig i båten til du har fått det han har lovet deg. 

Deretter legger du alt bak deg. Gå videre. Ikke bruk tid på han. 

• Liker 20
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, tenkte på det, at det er lurt å ordne det formelle, så det skal vi gjøre neste uke. Jeg bare kan ikke forstå at han ikke vil ha barna sine plutselig... ts

• Liker 16
  • Hjerte 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, tenkte på det, at det er lurt å ordne det formelle, så det skal vi gjøre neste uke. Jeg bare kan ikke forstå at han ikke vil ha barna sine plutselig... ts

Men er faktisk idioter.... Virkelig

Anonymkode: c7288...8e7

• Liker 11
Skrevet

Noe så sykt.. Syntes skikkelig synd på deg, hva for en mann ønsker barn og gjør samboer gravid for så å forlate hun midt i graviditeten?! Hvis det er en trøst så er han ikke en catch at all… Du og barna får det nok mye bedre uten han, men gjør som de andre sier her - få alt det formelle over på deg ASAP!! Så kommer du deg videre. 

Skal ikke se bortfra at han kommer løpende tilbake med halen imellom beina om et par mnd, men da skal du stå rakrygget og takke nei. 

• Liker 14
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ville vært veldig rart om elskerinnen vil ha et forhold til denne mannen nå. En mann som ikke vil se sine biologiske barn vil man jo ikke ha. 

Dette må virkelig være en vanskelig situasjon, TS. 💜

Anonymkode: 6d362...da4

• Liker 23
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg bare kan ikke forstå at han ikke vil ha barna sine plutselig... ts

Når de er født, har barna rett til å forsørges av og få omsorg fra dere begge. 

Anonymkode: 7e916...437

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Han sa at alt i huset var nå mitt, og at vi skal ordne slik at jeg kun overtar det som gjenstår på boliglånet og ikke trenger å kjøpe han ut i tillegg. Fordi han ikke vil sette meg i noe knipe, han er fortsatt glad i meg.

Få han til å skrive under på dette NÅ 

Anonymkode: 74945...2eb

• Liker 21
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Har du tenkt til å oppgi han som far på papiret? Jeg hadde ikke gjort det i frykt for at han vil ta over hovedomsorgen når han angrer…

Anonymkode: c632b...21e

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var helt forferdelig å lese. For en egoistisk idiot. 

Ordn det formelle med advokat så fort som mulig før forelskelsen med nydama begynner å gå over i hverdag og hun begynner å mase om penger og stæsj. Kanskje blir hun gravid også og skal ha skal ha. 

Og få støtte til den første delen av spedbarnstiden, sikkert ekstra mye å tenke på med amming og stell x2. 

Ellers, gratulerer så mye med graviditet og masse lykke til❤️ 

Anonymkode: 800b8...620

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du tenkt til å oppgi han som far på papiret? Jeg hadde ikke gjort det i frykt for at han vil ta over hovedomsorgen når han angrer…

Er vanvittig å ta fra 2 jenter faren sin. 

Anonymkode: 7e916...437

• Liker 13
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sier som de andre: forhold deg rolig til dere har fått ordnet alt det formelle og huset er skrevet over på deg. For barna dine sin skyld bør du sørge for at alt dette skjer mens han fortsatt sitter med dårlig samvittighet.

Når det er gjort, så skal du legge han bak deg og fokusere på deg selv og barna. Del gleden med venner og familie, kos deg med planleggingen for når de kommer.

Han vil sannsynligvis komme krypende tilbake. Da skal du absolutt ikke ta han tilbake, men kun være villig til å jobbe for et godt samarbeid for barna sin del. 

Anonymkode: 26fab...767

• Liker 13
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Stakkers deg  🥺❤️ Du har min dypeste sympati og medfølelse. Dette er jo forferdelig , jeg har opplevd svik litt i samme gate som deg , men dette er en del hakk verre.  Tror jeg skjønner hvordan du har det nå.
Jeg håper du har familie og venner som vil hjelpe og støtte deg gjennom det første året,for du vill trenge hjelp med jentene og du må få sove . Har du for.eks noen som kunne bodd med deg den første tiden ? Nå har du jo et helt hus alene..
Det følelsesmessige i denne situasjonen kommer til å bli vanskelig , så snakk om det med noen , eller alle som vil høre på .

Anonymkode: 331df...8ab

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at du er knust, men akkurat nå må du prioritere å få det formelle på plass. Sørge kan du gjøre senere. Boligen må du få skrevet over på deg asap, før han ombestemmer seg (for det vil han gjøre på et eller annet tidspunkt) 

Du skal selvsagt føre han opp som far slik at du får barnebidrag og barna får arverett etter han. Få det skriftlig at «alt i huset» nå er ditt. 

Lykke til til deg og jentene dine! 

Anonymkode: 6915d...950

• Liker 18
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er ikke så lett å "ta over hovedomsorgen" som du tror, så det trenger ikke ts å bekymre seg for.

Anonymkode: 4f9f5...539

• Liker 20
Skrevet

Jeg har ikke noen gode råd å komme med, men jeg føler virkelig med deg :klem:Håper du har familie og gode venner som kan støtte deg i den tøffe tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...