AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #1 Skrevet 10. mars 2022 Er helt i sjokk, for forventet ikke at alt skulle være i orden etter en god del spotting, men så langt så det fint ut. Men da jeg nevnte spottingen til legen så skrev hun ut Lutinus til meg (progesteron) uten å ta blodprøve først. Er det forsvarlig? Bør jeg kontakte fastlegen min for blodprøver, eller er det trygt å ta tilskudd før jeg faktisk vet at jeg har lite? Anonymkode: 7741e...c38
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #2 Skrevet 10. mars 2022 Ingen som vet? =/ Anonymkode: 7741e...c38
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #3 Skrevet 10. mars 2022 Jeg mistet to ganger på rad. Tredje gangen jeg ble gravid, ble jeg satt på blodfortynnende og progesteron, uten å ta noen prøver. Gynekologen mente det var lurt å sette meg på det, da det ikke var noe som påvirket negativt, men kunne være med på å hindre meg i å miste pga andre grunner. Anonymkode: cd762...84e 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #4 Skrevet 10. mars 2022 Hør på legen du😊 Anonymkode: a2e9f...552 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #5 Skrevet 10. mars 2022 Ja, stol på legen Han eller hun ville ikke ha skrevet det ut hvis det ikke var trygt. Jeg har brukt progesteronstøtte noen ganger, også i det ene av svangerskapene som endte med barn. Vi var uforklarlig infertile, og jeg hadde altså ikke progesteronmangel. Legen skrev likevel ut crinone (tilsvarende lutinus) for at jeg skulle prøve det noen ganger. Anonymkode: 7dc83...a6c 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #6 Skrevet 10. mars 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg mistet to ganger på rad. Tredje gangen jeg ble gravid, ble jeg satt på blodfortynnende og progesteron, uten å ta noen prøver. Gynekologen mente det var lurt å sette meg på det, da det ikke var noe som påvirket negativt, men kunne være med på å hindre meg i å miste pga andre grunner. Anonymkode: cd762...84e Tusen takk for svar! Høres ut som om det gikk fint tredje gangen? ♥ Anonymkode: 7741e...c38
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #7 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Tusen takk for svar! Høres ut som om det gikk fint tredje gangen? ♥ Anonymkode: 7741e...c38 Det gjorde det, en liten gutt som er 6 mnd nå😊 Krysser fingrene for at alt går bra for deg, og din lille i magen 🤞🥰 Anonymkode: cd762...84e
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #8 Skrevet 11. mars 2022 15 hours ago, AnonymBruker said: Det gjorde det, en liten gutt som er 6 mnd nå😊 Krysser fingrene for at alt går bra for deg, og din lille i magen 🤞🥰 Anonymkode: cd762...84e Gratulerer så mye, og tusen takk 🥰 Anonymkode: 7741e...c38
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #9 Skrevet 11. mars 2022 18 hours ago, AnonymBruker said: Ja, stol på legen Han eller hun ville ikke ha skrevet det ut hvis det ikke var trygt. Jeg har brukt progesteronstøtte noen ganger, også i det ene av svangerskapene som endte med barn. Vi var uforklarlig infertile, og jeg hadde altså ikke progesteronmangel. Legen skrev likevel ut crinone (tilsvarende lutinus) for at jeg skulle prøve det noen ganger. Anonymkode: 7dc83...a6c Tusen takk for svar Så bra at det gikk bra for deg ♥ Hadde du noen bivirkninger? Anonymkode: 7741e...c38
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #10 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tusen takk for svar Så bra at det gikk bra for deg ♥ Hadde du noen bivirkninger? Anonymkode: 7741e...c38 Jeg hadde litt spotting som gynekologen nevnte kunne komme av irriterte slimhinner pga progesterontilskuddet. Det ga seg helt da jeg sluttet med progesteron. Men det kan jo ha vært helt tilfeldig. Som du skriver hadde du det alt fra før, og jeg har også hatt det i et svangerskap som endte godt og hvor jeg ikke brukte crinone. Ellers merket jeg ikke noe spesielt. At alt så bra ut på tidlig ultralyd er et veldig godt tegn selv om det ikke er noen garanti ❤️ Lykke til videre i svangerskapet Anonymkode: 7dc83...a6c
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #11 Skrevet 11. mars 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg hadde litt spotting som gynekologen nevnte kunne komme av irriterte slimhinner pga progesterontilskuddet. Det ga seg helt da jeg sluttet med progesteron. Men det kan jo ha vært helt tilfeldig. Som du skriver hadde du det alt fra før, og jeg har også hatt det i et svangerskap som endte godt og hvor jeg ikke brukte crinone. Ellers merket jeg ikke noe spesielt. At alt så bra ut på tidlig ultralyd er et veldig godt tegn selv om det ikke er noen garanti ❤️ Lykke til videre i svangerskapet Anonymkode: 7dc83...a6c Jeg fikk en del murringer selv, men så ut som det var normalt utifra pakningsvedlegget? Bank i bordet, har ikke hatt noen blødninger i dag. Tusen takk! Ja, jeg håper det. Veeeeldig tidlig enda, men fingrene krysset. Var et lite hjerte som slo ♥ Er så kvalm og elendig at man må jo bare håpe at det kommer et barn som gjør alt verdt det ♥ Anonymkode: 7741e...c38
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #12 Skrevet 11. mars 2022 Som de andre sier, det er ikke farlig. Jeg fikk ekstra progesteron i hver lutealfase pga for kort syklus. Og ut 1.trimester som gravid. Fant raskt ut at progesteron som kroppen produserer som gravid er mye mye mer enn dosen fra den syntetiske, så den er helt ufarlig. Blir litt juksegravid helt i starten. Hos oss var det nødvendig, men ufarlig om det ikke er det når du er gravid. Anonymkode: 0e576...0fa
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #13 Skrevet 11. mars 2022 16 minutter siden, AnonymBruker said: Som de andre sier, det er ikke farlig. Jeg fikk ekstra progesteron i hver lutealfase pga for kort syklus. Og ut 1.trimester som gravid. Fant raskt ut at progesteron som kroppen produserer som gravid er mye mye mer enn dosen fra den syntetiske, så den er helt ufarlig. Blir litt juksegravid helt i starten. Hos oss var det nødvendig, men ufarlig om det ikke er det når du er gravid. Anonymkode: 0e576...0fa Tusen takk for svar ♥ sto litt skummelt i pakningsvedlegget om mulig avvik på kjønnsorganet til barnet, men vet ikke om det er et reelt problem, eller noe de må skrive for å gardere seg. Første gang jeg er gravid, så blir nok litt overnervøs. Anonymkode: 7741e...c38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå