Million Skrevet 10. mars 2022 #1 Del Skrevet 10. mars 2022 (endret) Jeg har i blant kjøpt en type tyggesnacks til hunden min av den typen som heter Starmark Everlasting Treats, en hard "kake" som monteres i en ball av gummi. Dette bruker hunden en del tid på å tygge og gnage i seg, underholdning hunden min elsker. I dag var det egentlig tid for å kjøpe inn påfyll av disse tyggekakene, og tilfeldigvis kom jeg til å kikke på innholdsfortegnelsen denne gangen, noe jeg ikke har gjort før.... så plutselig at opphavsland var Kina. Og de putter jo mye rart i ting. Så at denne tyggekaken inneholdt mest av soyaproteinkonsentrat, 35%. Trodde det skulle være kjøtt i denne eller buljong av kylling i det minste, siden det står at det er kyllingsmak... men nei. Hva i alle dager kan dette være? : "naturlig vegetarisk kyllingsmak 3 %" Hvordan kan man få til VEGETARISK kyllingsmak? Og hva er vitsen med vegetarisk, når det er til et kjøttetende dyr? Ville du kjøpt dette til hunden din? (se resten av innholdslisten i linken ovenfor) Endret 10. mars 2022 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 10. mars 2022 #2 Del Skrevet 10. mars 2022 Hunder kan da spise neste alt, slik som mennesker. Det er katter som hovedsaklig skal ha kjøtt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #3 Del Skrevet 10. mars 2022 Når dette kun er snacks, og ikke hovedinntaket til hunden så går det helt fint Anonymkode: 351e3...c13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 10. mars 2022 #4 Del Skrevet 10. mars 2022 For min del er svaret nei. Det skyldes ikke i første rekke innholdsfortegnelsen, men fordi jeg har hatt hunder i min nærhet som har blitt forgiftet og dødd på grunn av nettopp tyggesnacks produsert i Kina. Nå er vel dette et forholdsvis kjent merke som det selges mye av så hvis det hadde vært slike problemer knyttet til dette så ville det ha blitt oppdaget, men jeg unngår nå det meste av tyggesnacks og absolutt alt jeg ikke helt kan identifisere hva er og hvor det kommer fra. P.t. får derfor hunden min derfor gulrøtter og agurk å tygge på. Ellers finnes det en del norskprodusert som jeg har litt større tiltro til og med mer naturlig innhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #5 Del Skrevet 10. mars 2022 Hadde aldri gitt det etter melminskndalen der en rekke hunder ble nyresyke av kinesisk tygg Anonymkode: 3087a...49b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #6 Del Skrevet 10. mars 2022 Det er nok mye rart i hundesnacks. Min hund tåler ikke noe sånt. Anonymkode: 84e16...cf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #7 Del Skrevet 10. mars 2022 Million skrev (59 minutter siden): Jeg har i blant kjøpt en type tyggesnacks til hunden min av den typen som heter Starmark Everlasting Treats, en hard "kake" som monteres i en ball av gummi. Dette bruker hunden en del tid på å tygge og gnage i seg, underholdning hunden min elsker. I dag var det egentlig tid for å kjøpe inn påfyll av disse tyggekakene, og tilfeldigvis kom jeg til å kikke på innholdsfortegnelsen denne gangen, noe jeg ikke har gjort før.... så plutselig at opphavsland var Kina. Og de putter jo mye rart i ting. Så at denne tyggekaken inneholdt mest av soyaproteinkonsentrat, 35%. Trodde det skulle være kjøtt i denne eller buljong av kylling i det minste, siden det står at det er kyllingsmak... men nei. Hva i alle dager kan dette være? : "naturlig vegetarisk kyllingsmak 3 %" Hvordan kan man få til VEGETARISK kyllingsmak? Og hva er vitsen med vegetarisk, når det er til et kjøttetende dyr? Ville du kjøpt dette til hunden din? (se resten av innholdslisten i linken ovenfor) Det er det samme som er i veganske" kylling" produkter og I krydderpakka i kyllingnudler. Rett og slett bare krydder som gir smak. Ser ikke noe på den listen som er skadelig for hunden. Det er jo ikke mat eller en snack så så allergivennlig og næringsfattig den er jo mere kan en hund kose seg med den. Anonymkode: 45c7b...df9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #8 Del Skrevet 10. mars 2022 Personlig unngår jeg all hundesnacks/mat fra Kina etter den runden som var i media for et par år siden: https://www.tv2.no/a/9802453/ Da var det jo snakk om tørket snacks, men man kan jo ikke være sikker på hva de faktisk inneholder fordi ting er helt annerledes regulert der nede - og en norsk hund døde jo faktisk (tror den het Wilma). Så tenker det er bedre å være føre var her 🐾 Anonymkode: bedbd...73c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 10. mars 2022 Forfatter #9 Del Skrevet 10. mars 2022 Leo skrev (39 minutter siden): For min del er svaret nei. Det skyldes ikke i første rekke innholdsfortegnelsen, men fordi jeg har hatt hunder i min nærhet som har blitt forgiftet og dødd på grunn av nettopp tyggesnacks produsert i Kina. Nå er vel dette et forholdsvis kjent merke som det selges mye av så hvis det hadde vært slike problemer knyttet til dette så ville det ha blitt oppdaget, men jeg unngår nå det meste av tyggesnacks og absolutt alt jeg ikke helt kan identifisere hva er og hvor det kommer fra. P.t. får derfor hunden min derfor gulrøtter og agurk å tygge på. Ellers finnes det en del norskprodusert som jeg har litt større tiltro til og med mer naturlig innhold. Jeg var litt glad for å ha funnet en snacks som hunden min tåler, og som varer en stund. Andre tyggesnacks blir hun dårlig i magen av, i alle fall de jeg har prøvd så langt. Hunden har svært sensitiv mage, og får enten forstoppelse eller diare av nesten alt. Jeg får tenke på det, om jeg skal ta sjansen på disse Starmark produktene.... men som en annen sier her i tråden er de jo et produkt som er veldig kjent og mye solgt, så om det var noe galt, burde vi ha fått høre det nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 10. mars 2022 #10 Del Skrevet 10. mars 2022 Million skrev (32 minutter siden): Jeg var litt glad for å ha funnet en snacks som hunden min tåler, og som varer en stund. Andre tyggesnacks blir hun dårlig i magen av, i alle fall de jeg har prøvd så langt. Hunden har svært sensitiv mage, og får enten forstoppelse eller diare av nesten alt. Jeg får tenke på det, om jeg skal ta sjansen på disse Starmark produktene.... men som en annen sier her i tråden er de jo et produkt som er veldig kjent og mye solgt, så om det var noe galt, burde vi ha fått høre det nå. Nå kom jeg på at jeg mener du har nevnt at hunden din er relativt gammel og hvis hun blir dårlig i magen av det meste, så ville jeg nok bare ha fortsatt av hensyn til hundens trivsel. Som nevnt er jeg ikke like skeptisk til produkter fra kjente merker. Ernæringsmessig tror jeg ikke det spiller så stor rolle siden dette ikke er noe en liten (Mener at du har nevnt det også...), eldre hund får i seg store mengder av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #11 Del Skrevet 11. mars 2022 Nei, det hadde jeg ikke kjøpt til min hund. Anonymkode: a83f8...e20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #12 Del Skrevet 11. mars 2022 85% av all tyggesnacks og godbiter til hund lages i Kina. Se ekstra godt på godbitposene deres, så vil dere bli overrasket. Selv de mest kjente merkene i de vanligste dyrebutikkene. Det betyr ikke at det er dårlig/farlig kvalitet. Så lenge det er av høy kvalitet, produsert på fabrikker med hygienisk håndtering av råvarene og etterproduktet så er det ikke farlig å gi i det hele tatt. Anonymkode: a2a80...994 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 11. mars 2022 #13 Del Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 85% av all tyggesnacks og godbiter til hund lages i Kina. Se ekstra godt på godbitposene deres, så vil dere bli overrasket. Selv de mest kjente merkene i de vanligste dyrebutikkene. Det betyr ikke at det er dårlig/farlig kvalitet. Så lenge det er av høy kvalitet, produsert på fabrikker med hygienisk håndtering av råvarene og etterproduktet så er det ikke farlig å gi i det hele tatt. Anonymkode: a2a80...994 Akkurat prosentandelen vet jeg ikke, men at det er mesteparten tviler jeg ikke på. Etter at jeg opplevde forgiftning i min nærhet i relativt stort omfang har jeg lest alt med liten skrift bak på mye av det som selges og skyr det som pesten selv om jeg selvfølgelig vet at ikke på langt nær alt er farlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #14 Del Skrevet 12. mars 2022 Leo skrev (19 timer siden): Akkurat prosentandelen vet jeg ikke, men at det er mesteparten tviler jeg ikke på. Etter at jeg opplevde forgiftning i min nærhet i relativt stort omfang har jeg lest alt med liten skrift bak på mye av det som selges og skyr det som pesten selv om jeg selvfølgelig vet at ikke på langt nær alt er farlig. Jeg jobber i dyrebutikk, og det er virkelig mesteparten. Vi har til og med fått infoskriv fra våre største leverandører som bekrefter at ja - det er laget i Kina, men er av høy kvalitet og behandlet med ytterst streng hygiene (for å berolige kundene). Anonymkode: a2a80...994 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alt blir ok Skrevet 13. mars 2022 #15 Del Skrevet 13. mars 2022 Jeg ville ikke kjøpt det. Jeg kjøper margbein og okseører med muskel til hunden min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NettoppJa Skrevet 13. mars 2022 #16 Del Skrevet 13. mars 2022 Syns det er skummelt at det mange ganger ikke står opprinnelsesland heller... Jeg handler mye hos qualipet, de oppstod som en motreaksjon på hundeutstyr/tygg/godbiter av dårlig kvalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå