AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #1 Skrevet 10. mars 2022 Hei! Jeg er i gang med å skal spare til egenkapital og litt forskjellig. I den anledning lurer jeg på hvor jeg burde spare uten å gjøre det for komplisert. Jeg har ikke peiling på aksjer og fond. Jeg bruker DnB til vanlig og nå har jeg bare en vanlig sparekonto hvor pengene går ut og inn om hverandre. Noen som har gode tips som ikke er for avanserte? Anonymkode: 5855d...9fd
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #2 Skrevet 10. mars 2022 BSU er jo alltids lurt. Så får du fradrag på skatten i tillegg hvis du ikke eier bolig. For langsiktig sparing er aksjefond alltids lurt. Jeg har i hovedsak DNB Grønt Norden A som er et bra fond. Du må gjerne sette deg litt inn i aksjefond. Anonymkode: b0801...b11
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #3 Skrevet 10. mars 2022 Har fullt fokus på bsu og bsu2 (ikke alle banker tilbyr dette). Tenkter du å spare mer enn 57 500 per år (i bsu) ville jeg satset på å først bygge opp en sparekonto på 100 000+ og begynne å spare i indeksfond. Mtp krigen har fond gått dårlig i det siste, men det kan være et godt tidspunkt å starte sparingen på. Anonymkode: bd164...920
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #4 Skrevet 12. mars 2022 Slår også et slag for BSU. Drit i fond. Det var lurt før. Men no tipper det ned ei stund. Anonymkode: 45122...9bb
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #5 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Drit i fond. Det var lurt før. Men no tipper det ned ei stund. Anonymkode: 45122...9bb Ikke svar i en tråd hvor du helt tydelig ikke har kompetanse. Anonymkode: 02bee...c77 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå