Gå til innhold

Hund som setter seg i hjørnet og ser ned i gulvet - hva betyr det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Faren min fikk seg en hun for litt over ett år siden. 

Hunden hans har iblant en oppførsel som jeg ikke skjønner. 
Hun går og setter seg i hjørnet og stirrer ned i gulvet, og blir bare sittende slik. Og det uten at noen har vært sint på henne eller noe. 
Hun er en veldig kosete og snill hund. Jeg passer henne denne uken, og f.eks i stad satt jeg ved middagsbordet, og så la jeg plutselig merke til at hun satt slik i hjørnet. Jeg sier da med blid stemme til henne at hun skal komme, og hun kommer da og får kos, noe hun aldri får nok av. Så jeg klør henne litt og så snur jeg meg tilbake for å fortsette å spise litt. 
Da går hun etterhvert tilbake og setter seg i hjørnet og ser ned i gulvet igjen. 
Hva er grunnen til at hun gjør dette? Jeg prøvde å google det, men fant ikke noe angående slik atferd… 

Anonymkode: 96f20...5bd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun mediterer?

Anonymkode: 241e8...e0f

Skrevet

Har du spurt faren din? Kanskje han har dressert hunden til å sitte sånn mens han spiser.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Hulderen skrev (1 minutt siden):

Har du spurt faren din? Kanskje han har dressert hunden til å sitte sånn mens han spiser.

Nei, hun har vært slik siden han fikk henne (hun var ca 2 år da han fikk henne). Pappa aner heller ikke hvorfor hun gjør slik. Og det er ikke bare når vi spiser. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Faren min fikk seg en hun for litt over ett år siden. 

Hunden hans har iblant en oppførsel som jeg ikke skjønner. 
Hun går og setter seg i hjørnet og stirrer ned i gulvet, og blir bare sittende slik. Og det uten at noen har vært sint på henne eller noe. 
Hun er en veldig kosete og snill hund. Jeg passer henne denne uken, og f.eks i stad satt jeg ved middagsbordet, og så la jeg plutselig merke til at hun satt slik i hjørnet. Jeg sier da med blid stemme til henne at hun skal komme, og hun kommer da og får kos, noe hun aldri får nok av. Så jeg klør henne litt og så snur jeg meg tilbake for å fortsette å spise litt. 
Da går hun etterhvert tilbake og setter seg i hjørnet og ser ned i gulvet igjen. 
Hva er grunnen til at hun gjør dette? Jeg prøvde å google det, men fant ikke noe angående slik atferd… 

Alt tyder på at hunden lider av mikrodelesjon uten cystinuri.

Anonymkode: f981c...0a9

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det sånn som tyder på smerter? 

Ville uansett tatt en tur til veterinær.

Anonymkode: bc161...711

AnonymBruker
Skrevet

Når han fikk henne som 2-åring høres det ut som forrige eier var av den "gamle skole" og mente straff var fine greier. Tvang henne til å sitte i skammekroken mens menneskene spiste. 

Anonymkode: dd3d8...7b8

Skrevet

Kanskje forrige eier har oppført seg på en måte som gjør at hunden forbinder visse situasjoner (som f.eks spising) med ubehag?

Skrevet

Lener hun hodet mot veggen?

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun vet hun får kos når hun sitter sånn.

Anonymkode: 567f6...049

AnonymBruker
Skrevet

Dette går imot alle regler. Men har du forsøkt å sette deg for å spise en brødskive i sofaen og ta hunden på fanget? 

Anonymkode: 36899...090

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...