AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #1 Skrevet 10. mars 2022 Hei. Jeg skriver her fordi jeg trenger hjelp, men jeg ønsker å være anonym. Jeg ønsker ikke kommentarer utover det jeg faktisk lurer på, fordi jeg skjønner godt selv at det jeg har gjort ikke er særlig lurt. Jeg har over flere år handlet alt fra klær, interiør, kjøkkenutstyr og møbler på nedbetaling. Dette har gjort at jeg nå skylder en del til forskjellige banker - jeg er oppe i totalt 175 000 kr. Viktig å få fram før jeg skriver videre; jeg har så og si ingen betalingsanmerkninger og betaler alltid det høyeste beløpet som legges inn. Fordi det har gått så "bra" og jeg alltid har klart å betale for meg, har jeg selvfølgelig handlet mer og mer, og nå er månedsbeløpet jeg skal betale så høyt at jeg går i minus hver måned (etter å ha betalt husleie og alle andre regninger også). Jeg har ikke sjanse til å spare noe som helst, og må ofte prøve å selge ting i slutten av måneden. Jeg betaler månedlig inn forskjellige summer på Klarna, Qliro, Santander og Ellos. På Qliro og Klarna har jeg kun valgt nedbetalinger under 12 måneder, og jeg har alltid betalt i henhold til vilkårene så jeg har ikke fått noen ekstra renter her. På Santander og Ellos derimot er det svært høye renter ettersom jeg har betalt mindre enn i henhold til vilkårene, så det tar en evighet å få betalt ned lånet. Så har jeg tenkt på om jeg burde ta opp lån for å få betalt ned hele summen i hver bank. Jeg vet at et forbrukslån har høye renter og at jeg totalt betaler mye mer enn det jeg hadde trengt å gjøre. Samtidig, hvis jeg hadde klart å få ned månedsbeløpet, så hadde jeg hatt mye større sjanse til å spare enn det jeg har i dag. Jeg betaler så mye regninger på lønningsdagen at jeg er nesten blakk samme dag. Jeg er 27 år, jeg leier i Oslo og jeg har ikke spart noen ting til egenkapital nettopp fordi jeg ikke har noe til overs. Er det noen av dere som har erfaring med forbrukslån og det å samle flere smålån til ett lån? Kan noen hjelpe meg litt? Hvilke bank burde jeg evt gå for? Hvordan går jeg fram? Eller burde jeg ikke gjøre det i det hele tatt? Tusen takk på forhånd for alle svar, det setter jeg stor pris på. Hilsen en flau og trist jente som angrer. Anonymkode: ebccc...32c
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #2 Skrevet 10. mars 2022 Sjekk lendo.no. Der får du flere tilbud du kan sammenligne. Anonymkode: d78d6...5e9
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #3 Skrevet 10. mars 2022 Jeg, samlet mye høyere beløp i et lån. Og endret dårlige vaner. Pass på å ikke fortsette å shoppe etter refinansiering Anonymkode: 804a4...970
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #4 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg, samlet mye høyere beløp i et lån. Og endret dårlige vaner. Pass på å ikke fortsette å shoppe etter refinansiering Anonymkode: 804a4...970 Hvordan syns du det fungerte? Hvor mye var det snakk om? Anonymkode: ebccc...32c
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #5 Skrevet 10. mars 2022 Det er kjempebra at du har innsett at du må fikse dette, ville bare gi deg kudos for det ❤️ Anonymkode: d9b2f...9ad
Million Skrevet 10. mars 2022 #6 Skrevet 10. mars 2022 (endret) Jeg støtter forslaget om å registrere deg på Lendo.no, og se hva slags tilbud du ev får av lånegivere. Der kan du sammenligne rentesatsene på en grei måte, og dersom du får en rente du kan leve med, velge den laveste. Sammenlign låne-tilbudets renter med de du har fra før hos alle dine kreditorer. Den nye renten skal jo helst være en del lavere enn noen av dem. Leste at du snakker om at du vil spare flere ganger i tråden, og at du gjerne vil ha penger til overs til dette etter refinansieringen. Det er selvfølgelig en god ide å spare, men i ditt tilfelle tror jeg det er mye lurere at du legger alle pengene dine på å få nedbetalt forbruksgjelden fortest mulig. Har du 500 til overs, spytt det inn og nedbetal raskere. Ikke sitt og bare betal minimumsbeløpet lånegiveren har satt på giroen. Betal mer! Betal så mye mer du bare kan, helst hver måned, men så ofte du kan. Dette minsker rentebeløpet du totalt sett vil ende opp med å betale, og det går fortere å bli kvitt gjelden! Det er mye bedre å kvitte seg med svindyr kredittgjeld enn å sitte med penger på sparekonto, når man er i den situasjonen du er. Betal gjeld først! Endret 10. mars 2022 av Million 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå