AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #1 Skrevet 10. mars 2022 endelig er det fler3 som tenker slik. dette er noe jeg har reagert på lenge. hva med å flytte trippel trumf til den dagen trygda kommer, slik at vi faktisk kan storhandle vi også? har kontakten han som ble intervjuet på fb for å høre om han er med å lager underskriftskampanje, flere som er med? dette gjelder også barnetrygda, i år kom den f.eks. etter vinterferien slik at jeg ikke hadde penger til å reise på vinterferie. https://frifagbevegelse.no/nyheter/ufore-arild-ba-dagligvaregigant-flytte-trippel-trumfdagen-svaret-han-fikk-provoserer-6.158.856681.98ca5dd3fa?utm_source=gjerrigknark.com&utm_campaign=gjerrigknark.com&utm_medium=gjerrigknark.com&utm_term=gjerrigknark.com&utm_content=gjerrigknark.com Anonymkode: ae759...76d 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 10. mars 2022 Du har ikke mulighet til å legge av penger? Har du råd til å storhandle den dagen trygda kommer, så har du vel råd til å legge av penger så du har til den dagen det er Trippel trumf? Anonymkode: c3f7e...135 84 6
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #3 Skrevet 10. mars 2022 Du må jo legge til side penger og spare så de holder hele måneden, så tar du storhandel på trippeltriumf dagen og får uventet litt ekstra penger igjen i slutten av måneden. Anonymkode: cd6dd...5a6 19
PetterKanin Skrevet 10. mars 2022 #4 Skrevet 10. mars 2022 (endret) Synes det er helt greit med dagens løsning, så belønner man de ansvarlige i stedet for de uansvarlige. Endret 10. mars 2022 av PetterKanin 27
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #5 Skrevet 10. mars 2022 Herregud. Blir jo som at jeg skal klage på at der er trippeltriumf i dag, men jeg er blakk og får ikke lønn før i morgen. Haha, sko tatt seg ut 😅 Anonymkode: 78bf4...9ec 24 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #6 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): endelig er det fler3 som tenker slik. dette er noe jeg har reagert på lenge. hva med å flytte trippel trumf til den dagen trygda kommer, slik at vi faktisk kan storhandle vi også? har kontakten han som ble intervjuet på fb for å høre om han er med å lager underskriftskampanje, flere som er med? dette gjelder også barnetrygda, i år kom den f.eks. etter vinterferien slik at jeg ikke hadde penger til å reise på vinterferie. https://frifagbevegelse.no/nyheter/ufore-arild-ba-dagligvaregigant-flytte-trippel-trumfdagen-svaret-han-fikk-provoserer-6.158.856681.98ca5dd3fa?utm_source=gjerrigknark.com&utm_campaign=gjerrigknark.com&utm_medium=gjerrigknark.com&utm_term=gjerrigknark.com&utm_content=gjerrigknark.com Anonymkode: ae759...76d Om du ikke har råd til å reise på vinterferie fordi barnetrygden kom etter ferien så har du ikke råd til å reise uansett. Og penger du skal bruke på trippeltrumf får du legge av fra trygden , det er enormt mange som handler på trippel trumf for folk som er i lønnet arbeid , så hvorfor i alle dager skal det legges opp til dem som har trygd? Alle utbetalinger kan ikke legges opp til endrede datoer pga vinterferie, påske, 17.mai etc. Da må en lære seg å disponere annerledes, en vt alltid når vinterfeie, høstferie etc er Anonymkode: 26d59...d01 34 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #7 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Herregud. Blir jo som at jeg skal klage på at der er trippeltriumf i dag, men jeg er blakk og får ikke lønn før i morgen. Haha, sko tatt seg ut 😅 Anonymkode: 78bf4...9ec Skulle til å skrive det samme😅👍 Anonymkode: b1157...af8
Violetta Skrevet 10. mars 2022 #8 Skrevet 10. mars 2022 Jeg kan ikke skjønne annet enn at det må være til det beste for alle. Og dere som følte for å holde moralpreken: gratulerer. Håper det føltes bra. 7
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #9 Skrevet 10. mars 2022 Jeg går på AAP og får utbetaling 2 ganger i mnd 😅 Det er jo ikke verre enn at man planlegger ekstra nøye så man tilslutt kommer «ajour» med datoene. Type kjøper en og en vare av det man ønsker kjøpe i kvanta frem til dagen før? Anonymkode: e7b76...023 8
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #10 Skrevet 10. mars 2022 Nå er ikke akkurat trippeltrumf en så enorm rabatt at det blir så veldig mye av det heller da. Spesielt ikke om man har såpass lavt budsjett at man ikke kan handle når det er få dager igjen til neste utbetaling. Tror det er mye mer å tjene på å følge med på når de ulike varene er på tilbud, enn å storhandle for å få trippeltrumf? Anonymkode: 1a4fa...438 22 1
GammelKaktus Skrevet 10. mars 2022 #11 Skrevet 10. mars 2022 Uffda... Hvis man vil handle på når det er trippel trumf så er det jo bare å spare penger til til den dagen, det er jo som regel alltid rundt den 10, er jo det vi andre gjør. Dessuten så er det jo litt hipp som happ hva slags tilbud de har den uken trippel trumf faller på så er ikke sikkert de har noe man vil ha uansett. Uansett så er jeg enig med Rødt at trygdene må økes, spesielt nå når strømmen koster, maten går opp osv. 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #12 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du har ikke mulighet til å legge av penger? Har du råd til å storhandle den dagen trygda kommer, så har du vel råd til å legge av penger så du har til den dagen det er Trippel trumf? Anonymkode: c3f7e...135 Må ikke finne på å gi de litt ansvar for eget liv. Du blir nok bitt hue av. Anonymkode: eb169...0fc 12 2
nebbete fugl Skrevet 17. mars 2022 #13 Skrevet 17. mars 2022 Dette blir for dumt. Hva med å lære å administrere pengene sine? 12
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #14 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 10.3.2022 den 15.37): endelig er det fler3 som tenker slik. dette er noe jeg har reagert på lenge. hva med å flytte trippel trumf til den dagen trygda kommer, slik at vi faktisk kan storhandle vi også? har kontakten han som ble intervjuet på fb for å høre om han er med å lager underskriftskampanje, flere som er med? dette gjelder også barnetrygda, i år kom den f.eks. etter vinterferien slik at jeg ikke hadde penger til å reise på vinterferie. https://frifagbevegelse.no/nyheter/ufore-arild-ba-dagligvaregigant-flytte-trippel-trumfdagen-svaret-han-fikk-provoserer-6.158.856681.98ca5dd3fa?utm_source=gjerrigknark.com&utm_campaign=gjerrigknark.com&utm_medium=gjerrigknark.com&utm_term=gjerrigknark.com&utm_content=gjerrigknark.com Anonymkode: ae759...76d Du får verken mer eller mindre råd i løpet av en måned, ts. Dersom du har (eller tar deg) råd til å bruke X penger på mat en dato har du like mye anledning til å gjøre dette en annen dato. Det du (og alle andre voksne og tenåringer) må gjøre er å dele opp årets utgifter i 12 like deler og så sette av penger til dette hver måned. Så må du se hvor mye som blir til overs til "luksus og moro" og kutte i dette om det ikke er rom for det. Har du dårlig råd bør budsjettet egentlig bare inneholde: bolig, strøm, nødvendig buss, billig internett, sparing, forsikring, medisinsk hjelp og mat. Det bør ikke inneholde klær, sko, sminke, alkohol, godteri, moro som ikke er gratis, interiør etc. Poenget med å se på tilbudsaviser er slik begrenset. Du kjøper ris og bønner og grønnsaker og noe egg og supplerer med fisk ved anledning. Og lever både sunt og billig. Det du beskriver er ikke "dårlig råd". Det er økonomisk uforstand. Anonymkode: 78689...a55 5 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #15 Skrevet 17. mars 2022 Er søren meg nok folk på butikken den dagen trygda kommer uansett. Så trenger en ikke å bruke alle pengene den dagen trygda kommer inn, en får lære seg disponering. Blir vel klaging i juli også, da er det ingen trippel trumf. Anonymkode: 1229e...12d 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #16 Skrevet 17. mars 2022 Jeg synes hele hovedinnlegget lukter av troll, nok en tråd som er ment for å rakke ned på uføretrygdede og få dem til å fremstå som dumme og mindre smarte, ute av stand til å kontrollere penger.... det har vært mange slike forsøk på dette her på Kvinneguiden. Dette ser ut som et av dem. Jeg er uføretrygdet og er aldri tom for penger, selv ikke dagen før neste uføretrygd utbetales. Jeg har stålkontroll på økonomien og det har jeg alltid hatt. Jeg klarer meg fint. Anonymkode: 1d33d...19f 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #17 Skrevet 17. mars 2022 Det handler jo bare om planlegging, herregud.. Anonymkode: 5404c...07e 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #18 Skrevet 17. mars 2022 Du gjør ikke fordommene mine mot uføre særlig bedre hvis du er så dårlig på disponering av pengene dine. Du MÅ ikke sløse penger bare fordi saldoen er i pluss! 😆 Anonymkode: 80eb8...d2e 5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #19 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du gjør ikke fordommene mine mot uføre særlig bedre hvis du er så dårlig på disponering av pengene dine. Du MÅ ikke sløse penger bare fordi saldoen er i pluss! 😆 Anonymkode: 80eb8...d2e Slutt å tro på sånne åpenlyse trolleinnlegg.... Det er åpenbart skrevet av enda en som forsøker å henge ut og rakke ned på uføre og sette dem i dårlig lys! Anonymkode: 1d33d...19f 3
PetterKanin Skrevet 17. mars 2022 #20 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Slutt å tro på sånne åpenlyse trolleinnlegg.... Det er åpenbart skrevet av enda en som forsøker å henge ut og rakke ned på uføre og sette dem i dårlig lys! Anonymkode: 1d33d...19f Tror du det samme om personen i artikkelen også? 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå