Gå til innhold

Påstand: Kvinner er selektert til å være naive, dumsnille og ha svak vilje

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Påstand: kvinner er selektert til å være naive, dumsnille og ha svak vilje. Det er fordi disse har fåttt flere barn.

Motbevis påstandeen.

Anonymkode: 52988...f57

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvem «disse» har fått flere barn? Menn? Kvinner? Naive menn? Naive kvinner? 
tordager er en dårlig dag å prøve å hisse på seg folk foresten ;) 

Prøv igjen lørdag kveld. 

Anonymkode: ebcd6...d0d

AnonymBruker
Skrevet

Hva med at du argumenterer for påstanden først? Dårlig forsøk.

Anonymkode: 2d51b...636

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Påstand: kvinner er selektert til å være naive, dumsnille og ha svak vilje. Det er fordi disse har fåttt flere barn.

Motbevis påstandeen.

Men... hvorfor er vi dumme fordi vi vil ha barn? Og hvem er "disse" som får barn? Dunmsnille kvinner? Du sier alle kvinner er dumsnille, og "disse" får flere barn. Flere barn enn hvem? 

Mine studieveiledere hadde revet av seg håret over hvordan innholdet i hi er lagt frem.

Anonymkode: 1cb1e...830

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan TS ordlegger seg i HI er kritikkverdig ja, men jeg kan forstå at det er en påstand om at kvinner generelt er mer naive, dumsnille og viljesvake enn menn. Vet ikke hvor mye forskning som er gjort på det feltet, men jeg vil nok si meg enig i påstanden.

Så da er menn generelt mer skeptiske, slemme og viljesterke enn kvinner..ikke rart det er krig i verden når mannfolka får rå. 

Det er vel gjort en del forskning på at mye av kvinnens økte empati (i forhold til menn) er forbundet med generasjoner av morskjærlighet eller noe slikt, så regner med at dette er knyttet sammen ja (om det var det TS mente da).

Anonymkode: 0b3c7...b8f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er vi som ikke vil ha barn da? 

Anonymkode: d5874...a6a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Motbevis påstandeen.

Motbeviset er vel at frem til relativt nylig var flere barn fra uforpliktende relasjoner nært forbundet med nød og død for både mor og barn, og potensielt stammen/familien, slik at seleksjonen logisk sett burde fungere motsatt ved at disse kvinnene ble selektert vekk. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Motbevis påstandeen.

Blant utdannete/reflekterte er det få som er interessert i å motbevise en påstand som ikke har argumenter? 
Det er bare slitsomt og fører aldri noen steder. 

Meeeen, du har kanskje likesinnede. Så versego ... 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ts: Først ig fremst må du godtgjøre at premisset om at naive, dumsnille kvinner med svak vilje får flere barn enn andre kvinner er sant.

Deretter må dunfortelle hvilken evolusjonsmessig fordel dette komplekset gir.

Så kan vi begynne å diskutere. Men da er det neppe noe igjen å diskutere om….

Anonymkode: 7f0f1...8f8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.3.2022 den 14.40):

Motbevis påstandeen.

Nja. Min erfaring er at de fleste er sterke så lenge motparten er svak nok. 

Anonymkode: 22136...c34

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er bare at disse egenskapene er like beskrivende på (noen) menn, som (noen) kvinner. Men jeg vet ikke om det medfører flere barn. De fleste ønsker vel en oppegående partner med egne meninger?

Anonymkode: 53326...2a7

AnonymBruker
Skrevet

Lol. 

Anonymkode: 5a2c1...fe6

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner har blitt opplært i flere tusen år til at sånn må vi være for at menn ikke skal se på oss som en trussel så de vil velge oss og ikke skade oss. 

Anonymkode: 7b901...d60

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner føder jo også menn, da arver de også disse egenskapene.

Anonymkode: 47442...345

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan se for meg at viljesterke kvinner som ikke lot seg bestemme over av en mann, fort ble spist opp i steinalderen. Og menn heller ville ha en kvinne som er lett å ha med å gjøre, og som holdt hula si. Mannen måtte vel stole på at kvinner og barn var trygge i hulen, og gjorde som han sa. 

Og dette mønsteret har nok sittet i kvinner og menn lenger enn nødvendig. Det kan ha hatt en funksjon, men vi er nok alle enige nå om at disse karakteristikkene ikke lenger er nødvendige.

Kvinner kan nå ta seg av seg selv på lik linje som menn, om ikke bedre.

Så får de mannfolka som fortsatt følger steinalderinstinktene sine prøve å finne seg en dame med så få hjerneceller som mulig. 

Anonymkode: a35af...f4f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den som kommer med påstander har bevisbyrden på sin side. Siden du ikke skjønner det, konkluderer jeg at du er lat og liker å legge ansvaret over på andre, men jeg har i det minste argumentert for hvorfor.

Anonymkode: ce450...8c9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.3.2022 den 20.13):

Ts: Først ig fremst må du godtgjøre at premisset om at naive, dumsnille kvinner med svak vilje får flere barn enn andre kvinner er sant.

Deretter må dunfortelle hvilken evolusjonsmessig fordel dette komplekset gir.

Så kan vi begynne å diskutere. Men da er det neppe noe igjen å diskutere om….

Anonymkode: 7f0f1...8f8

Det er enda et premiss han må etablere: Og det er at kvinner er naive, dumsnille og har svak vilje. Det er det vel omtrent bare menn som mener, og det sier litt når den eneste gruppen som ser det slik er én identitetsgruppe.

Anonymkode: ce450...8c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...