AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #1 Skrevet 10. mars 2022 Hva kan det komme av og hvordan kan jeg komme tilbake dit? 😕 Har kommet av kun penetrering bare to ganger med nåværende partner, på de 5 årene vi har vært sammen. Da jeg var yngre og med tidligere partner kom jeg ofte slik. Hva er deres erfaring ang. årsaker? Hormoner, alder, partner, kroppsvekt? At jeg har født et barn? Siden jeg har fått orgasme slik før så er jeg jo i stand til det? Eller kan man miste evnen helt? Anonymkode: c4c65...e57
Bamseklemmer Skrevet 10. mars 2022 #2 Skrevet 10. mars 2022 (endret) For all enkelhet er det mye nerveceller i den indre klitten nok til å få orgasme. De fleste henger seg opp i, at det finnes bare 75-80% kvinner som IKKE får orgasme av PIV. Så da gjelder det vel for meg også, som kvinner ofte sier.. og gir opp håpet av å få orgasme av PIV. Den % er mye lavere i de sexstillingene der den ytre klitten blir berørt, for da får man drahjelp av stimulering av klitthodet som har mye mere nerveceller. I den indre klitten er det jo hud mellom, så man får ikke direkte kontakt med klitten. Men med forbedret blodsirkulasjon i huden kan man faktisk oppnå orgasme, alle kan få orgasme. Men det må trenes på å få bedre blodsirkulasjon , for det gir bedre følelse. Og i enkelte tilfeller der orgasmen svikter, kan det komme av at ereksjonen i den indre klitten ikke er oppsvulmet nok. Altså ikke tilstrekkelig kåt.. og det merkes med fingrene hvis man beføler i vaginaen på begge sider. Tror ikke du har mistet evnen, men at blodsirkulasjonen din er blitt mindre med årene og hyppigheten av å bruke musklene. Knipeøvelser gjør susen sier mange kvinner, og de som kommer lett i PIV har også god blodsirkulasjon.. Hva mener du er årsaken, høres noe av dette fornuftig ut? Orgasmen er jo hjernestyrt, så det kan også være at du tenker for mye på å lykkes? Endret 12. mars 2022 av Bamseklemmer 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #3 Skrevet 11. mars 2022 Bamseklemmer skrev (På 10.3.2022 den 16.14): For all enkelhet er det mye nerveceller i den indre klitten nok til å få orgasme. De fleste henger seg opp i, at det finnes bare 75-80% kvinner som får orgasme av PIV. Så da gjelder det vel for meg også, som kvinner ofte sier.. og gir opp håpet av å få orgasme av PIV. Den % er mye lavere i de sexstillingene der den ytre klitten blir berørt, for da får man drahjelp av stimulering av klitthodet som har mye mere nerveceller. I den indre klitten er det jo hud mellom, så man får ikke direkte kontakt med klitten. Men med forbedret blodsirkulasjon i huden kan man faktisk oppnå orgasme, alle kan få orgasme. Men det må trenes på å få bedre blodsirkulasjon , for det gir bedre følelse. Og i enkelte tilfeller der orgasmen svikter, kan det komme av at ereksjonen i den indre klitten ikke er oppsvulmet nok. Altså ikke tilstrekkelig kåt.. og det merkes med fingrene hvis man beføler i vaginaen på begge sider. Tror ikke du har mistet evnen, men at blodsirkulasjonen din er blitt mindre med årene og hyppigheten av å bruke musklene. Knipeøvelser gjør susen sier mange kvinner, og de som kommer lett i PIV har også god blodsirkulasjon.. Hva mener du er årsaken, høres noe av dette fornuftig ut? Orgasmen er jo hjernestyrt, så det kan også være at du tenker for mye på å lykkes? Takk for svar! Det hjelper sikkert ikke på at musklene har blitt svakere med tiden og etter svangerskap og fødsel, men vi var sammen i noen år før vi fikk barn så det kan ikke være eneste årsak. Jeg trener knipeøvelser at andre årsaker så det er en bonus om det hjelper på orgasmeteknikken. Det kan hende at jeg bare ikke blir tent som jeg ble før? 😕 Jeg vet ikke helt. Og kanskje at jeg jager orgasmen og føler at jeg bruker lang tid, så jeg skal skynde meg og bli ferdig. Hender at jeg kommer nærme men føler vi har holdt på så lenge så da hjelper jeg til med hånden for å komme i mål. Anonymkode: c4c65...e57
blaffen Skrevet 11. mars 2022 #4 Skrevet 11. mars 2022 Det kan være så enkelt som at din nåværende partner er skapt litt annerledes enn din forrige, eller at han bruker en litt annen teknikk når dere har sex. Eller en kombinasjon. At det i det hele tatt har gått for deg med din nåværende får meg til å gjette på at han er *ganske* lik din forrige i fysikk og teknikk. Det fysiske får du ikke gjort noe med men kanskje du kan prøve å få ham til å endre teknikken litt? 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #5 Skrevet 11. mars 2022 blaffen skrev (50 minutter siden): Det kan være så enkelt som at din nåværende partner er skapt litt annerledes enn din forrige, eller at han bruker en litt annen teknikk når dere har sex. Eller en kombinasjon. At det i det hele tatt har gått for deg med din nåværende får meg til å gjette på at han er *ganske* lik din forrige i fysikk og teknikk. Det fysiske får du ikke gjort noe med men kanskje du kan prøve å få ham til å endre teknikken litt? Haha, kan veldig lite om mannlig teknikk... Så vet ikke hva jeg skal be om eller foreslå🤔 Han er bredere og kanskje litt mer "polstret" enn mine tidligere, så fysikken er jo litt annerledes sånn sett. Anonymkode: c4c65...e57
blaffen Skrevet 11. mars 2022 #6 Skrevet 11. mars 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Haha, kan veldig lite om mannlig teknikk... Så vet ikke hva jeg skal be om eller foreslå🤔 Han er bredere og kanskje litt mer "polstret" enn mine tidligere, så fysikken er jo litt annerledes sånn sett. Anonymkode: c4c65...e57 Prøv å tenke tilbake på de få gangene han faktisk har fått deg til å komme. Alternativt på de gangene hvor du kan merke at du nærmer deg orgasme. Er det noe han gjorde annerledes? Tok han deg hardere enn vanlig? Brukte dere lengre tid på forspillet? Var det en spesiell stilling? Var det noe *du* gjorde? 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #7 Skrevet 12. mars 2022 Hva enn som gjorde det i utgangspunktet, nå er det antagelig at du stresser med det/tenker det er umulig å oppnå. Slikt har det med å bli en mental sperre, uansett hva som var problemet først. Bare et lite tips. Pusten er utrolig viktig for orgasme. Se litt videoer om pusteteknikk. Noen kan faktisk Pusten seg til orgasme. Jeg har ikke problemer med å komme, men leste at å puste ut så mye man klarer medfører at man får pusten helt ned i underlivet på en måte. Jeg prøvde det under samleie, og ble overrasket av en spontan orgasme. Normalt pleier jeg å kjenne at det bygger seg opp, men da kom det brått på meg. Annet tips er at jeg merker stor forskjell på evne til orgasmer ut fra om magemusklene er trent eller ikke. Knipeøvelser har gjort lite for min del, men trent kjernemuskulaturen, spesielt mage, har mye å si for meg. Jeg kommer også i perioder jeg har vært slapp på trening, men sterkere når jeg er godt trent. Anonymkode: d6c36...aff 1
Bamseklemmer Skrevet 12. mars 2022 #8 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk for svar! Det hjelper sikkert ikke på at musklene har blitt svakere med tiden og etter svangerskap og fødsel, men vi var sammen i noen år før vi fikk barn så det kan ikke være eneste årsak. Jeg trener knipeøvelser at andre årsaker så det er en bonus om det hjelper på orgasmeteknikken. Det kan hende at jeg bare ikke blir tent som jeg ble før? 😕 Jeg vet ikke helt. Og kanskje at jeg jager orgasmen og føler at jeg bruker lang tid, så jeg skal skynde meg og bli ferdig. Hender at jeg kommer nærme men føler vi har holdt på så lenge så da hjelper jeg til med hånden for å komme i mål. Anonymkode: c4c65...e57 Iflg Tena.no er det 78% av kvinnene som ikke tar knipeøvelser... Det innebærer en del årsaker som gjør at ikke underlivet fungerer opptimalt. Her er en rekke fordeler med knipeøvelser: Gir næring, blodgjennomstrømning og oksygen til musklene der nede.. Forhindrer urinlekkasje ved hosting, nysing og latter.. Kan gjøre det bedre for mannen å ha sex med deg, siden det blir strammere rundt skjedeåpningen.. Gjør det lettere for deg å få orgasme, pga bedre følsomhet inne i skjeden.. Holder stresslidelser unna. Jo mere avslappet, jo lettere kommer orgasmen.. Gir generelt et sunt underliv, noe som påvirker resten av kroppen positivt.. Du blir bedre rustet til svangerskap, både før og etter.. Onaneringen kan bli bedre hvis du kniper. Lengre og sterkere orgasmer.. Jeg er nesten sikker på at noe av dette på listen passer med din opplevelse? Og hvordan vite at man trener riktig muskel? Det er den muskelen som holder igjen urinstrålen.. som en test kan du ha en finger inni vagina når du strammer, føles det ut som at fingeren blir dratt svakt innover.. bruker du riktig muskel.. Jo, helt klart at knipeøvelser har stor innvirkning på orgasmen. "Orgasmeteknikken" er jeg litt usikker på hva du mener? Det finnes jo endel teknikker som maksimerer eller forsterker orgasmen da, men det er vel ikke det du mener? Den markerte teksten gir stress, og stress er et stort hinder for orgasme. Og det samme kan virke stressende hvis det er mannen som jager. Så begge må nok unngå stress🤗
Bamseklemmer Skrevet 12. mars 2022 #9 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva enn som gjorde det i utgangspunktet, nå er det antagelig at du stresser med det/tenker det er umulig å oppnå. Slikt har det med å bli en mental sperre, uansett hva som var problemet først. Bare et lite tips. Pusten er utrolig viktig for orgasme. Se litt videoer om pusteteknikk. Noen kan faktisk Pusten seg til orgasme. Jeg har ikke problemer med å komme, men leste at å puste ut så mye man klarer medfører at man får pusten helt ned i underlivet på en måte. Jeg prøvde det under samleie, og ble overrasket av en spontan orgasme. Normalt pleier jeg å kjenne at det bygger seg opp, men da kom det brått på meg. Annet tips er at jeg merker stor forskjell på evne til orgasmer ut fra om magemusklene er trent eller ikke. Knipeøvelser har gjort lite for min del, men trent kjernemuskulaturen, spesielt mage, har mye å si for meg. Jeg kommer også i perioder jeg har vært slapp på trening, men sterkere når jeg er godt trent. Anonymkode: d6c36...aff Dette var spennende lesing for en, som er vel opptatt av forståelsen av orgasmen🤭 Pusteteknikker ja, jeg har selv trent på dette uten å vite nøyaktig hva jeg gjør. Jeg kan få orgasme uten berøring av penis, av knipeøvelser med å stramme musklene etter et langt innpust. Så puster jeg litt igjen, med lange innpust og utpust. Og samtidig som jeg faker skjelvinger i lårene som i en virkelig orgasme, kommer jeg enklere/fortere. Det blir sterke orgasmer av det også, men prostataen min er veldig sterk i fra før da.. for jeg har tatt knipeøvelser i over 6 år nå. Så det er en mange andre fordeler med knipeøvelser, både for kvinner og menn. Pusteteknikker også inkludert heretter🙏
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #10 Skrevet 12. mars 2022 blaffen skrev (19 timer siden): Prøv å tenke tilbake på de få gangene han faktisk har fått deg til å komme. Alternativt på de gangene hvor du kan merke at du nærmer deg orgasme. Er det noe han gjorde annerledes? Tok han deg hardere enn vanlig? Brukte dere lengre tid på forspillet? Var det en spesiell stilling? Var det noe *du* gjorde? Gode spørsmål, må gruble litt på dette. Jeg tror at vi kanskje tok oss god tid, at jeg var veldig tent på forhånd og at han holdt rolig tempo. Hender at han kjører på for voldsomt til at jeg greier å konsentrere meg😅 Skal prøve å være oppmerksom på det fremover og be han roe ned litt. AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hva enn som gjorde det i utgangspunktet, nå er det antagelig at du stresser med det/tenker det er umulig å oppnå. Slikt har det med å bli en mental sperre, uansett hva som var problemet først. Bare et lite tips. Pusten er utrolig viktig for orgasme. Se litt videoer om pusteteknikk. Noen kan faktisk Pusten seg til orgasme. Jeg har ikke problemer med å komme, men leste at å puste ut så mye man klarer medfører at man får pusten helt ned i underlivet på en måte. Jeg prøvde det under samleie, og ble overrasket av en spontan orgasme. Normalt pleier jeg å kjenne at det bygger seg opp, men da kom det brått på meg. Annet tips er at jeg merker stor forskjell på evne til orgasmer ut fra om magemusklene er trent eller ikke. Knipeøvelser har gjort lite for min del, men trent kjernemuskulaturen, spesielt mage, har mye å si for meg. Jeg kommer også i perioder jeg har vært slapp på trening, men sterkere når jeg er godt trent. Anonymkode: d6c36...aff Ja, det har nok mye å si, den følelsen av å ha hastverk... Klart verre etter at vi fikk barn, venter på at barnet skal våkne hvert øyeblikk så vanskelig å la seg rive med. Takk for tips! Har du tips til videoer? Eller hva man søker på?🙈 Sliter litt med pusten noen ganger når han er over meg, men det kan vi kanskje justere. Jeg holder for så vidt på å trene meg opp i kjernen også, hadde vært supert om det gav effekt på dette området også! Anonymkode: c4c65...e57
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #11 Skrevet 12. mars 2022 Bamseklemmer skrev (På 10.3.2022 den 16.14): De fleste henger seg opp i, at det finnes bare 75-80% kvinner som får orgasme av PIV. Det ser ut som om statistikken har slått skikkelig krøll på seg her. Anonymkode: 5e85d...05a 3
Hr. Aktiv Skrevet 12. mars 2022 #12 Skrevet 12. mars 2022 Min erfaring er at bøyen på penis har mye å si. Ei jeg hadde kom hver gang sammen med meg fordi bøyen var vissnok akkurat riktig for henne. Hun slet med de andre hun hadde hatt.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #13 Skrevet 12. mars 2022 Bamseklemmer skrev (18 timer siden): Iflg Tena.no er det 78% av kvinnene som ikke tar knipeøvelser... Det innebærer en del årsaker som gjør at ikke underlivet fungerer opptimalt. Her er en rekke fordeler med knipeøvelser: Gir næring, blodgjennomstrømning og oksygen til musklene der nede.. Forhindrer urinlekkasje ved hosting, nysing og latter.. Kan gjøre det bedre for mannen å ha sex med deg, siden det blir strammere rundt skjedeåpningen.. Gjør det lettere for deg å få orgasme, pga bedre følsomhet inne i skjeden.. Holder stresslidelser unna. Jo mere avslappet, jo lettere kommer orgasmen.. Gir generelt et sunt underliv, noe som påvirker resten av kroppen positivt.. Du blir bedre rustet til svangerskap, både før og etter.. Onaneringen kan bli bedre hvis du kniper. Lengre og sterkere orgasmer.. Jeg er nesten sikker på at noe av dette på listen passer med din opplevelse? Og hvordan vite at man trener riktig muskel? Det er den muskelen som holder igjen urinstrålen.. som en test kan du ha en finger inni vagina når du strammer, føles det ut som at fingeren blir dratt svakt innover.. bruker du riktig muskel.. Jo, helt klart at knipeøvelser har stor innvirkning på orgasmen. "Orgasmeteknikken" er jeg litt usikker på hva du mener? Det finnes jo endel teknikker som maksimerer eller forsterker orgasmen da, men det er vel ikke det du mener? Den markerte teksten gir stress, og stress er et stort hinder for orgasme. Og det samme kan virke stressende hvis det er mannen som jager. Så begge må nok unngå stress🤗 Jeg har vært hos fysioterapeut og fått bekreftet at jeg kniper riktig, så nå er det bare å trene og håpe at jeg merker fremgang Mente vel bare metode for å få orgasme, ikke noe mer. Må alltid hjelpe til med hånda nå, så hadde vært fint om jeg fikk øvet meg opp til å få det til uten. Anonymkode: c4c65...e57 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #14 Skrevet 12. mars 2022 Hr. Aktiv skrev (6 minutter siden): Min erfaring er at bøyen på penis har mye å si. Ei jeg hadde kom hver gang sammen med meg fordi bøyen var vissnok akkurat riktig for henne. Hun slet med de andre hun hadde hatt. Aha, interessant. Vel, det får jeg jo ikke eksperimentert med nå akkurat Anonymkode: c4c65...e57
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #15 Skrevet 12. mars 2022 Har dere prøvd analsex? de fleste kvinner klarer å komme av analsex. Verdt å prøve Anonymkode: f335c...a53
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #16 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har dere prøvd analsex? de fleste kvinner klarer å komme av analsex. Verdt å prøve Anonymkode: f335c...a53 Har prøvd, ikke kommet av det uten klitorisstimuli attåt. Anonymkode: c4c65...e57
AprilLudgate Skrevet 12. mars 2022 #17 Skrevet 12. mars 2022 Om dette skjedde etter graviditet og fødsel er sjansen større for at plasseringen av klitoris er endret på en slik måte at du ikke lengre har like optimal plassering som før for en indre klitorisorgasme. Man kan selvsagt knipe osv for å se om det hjelper - men det er altså grunnen til at de fleste IKKE får orgasme kun ved samleie. Jeg ble mer følsom innvendig etter fødsel uten at jeg vet hvorfor, men det skjedde etter fødsel og ikke underveis i svangerskapet. Eller: merket det ikke i svangerskapet. Og jeg fikk lettere orgasme. Har ikke gjort omtrent noe kegel 1
Bamseklemmer Skrevet 12. mars 2022 #18 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vært hos fysioterapeut og fått bekreftet at jeg kniper riktig, så nå er det bare å trene og håpe at jeg merker fremgang Mente vel bare metode for å få orgasme, ikke noe mer. Må alltid hjelpe til med hånda nå, så hadde vært fint om jeg fikk øvet meg opp til å få det til uten. Anonymkode: c4c65...e57 Så bra da😊...jeg har stor tro på at du får det til. Fordelen med å ha sex uten å hjelpe til med å fingre seg selv.. er jo at du har to hender til rådighet, til å kjøre neglene i ryggen hans når du kommer🙈 ...orgasmene dine kommer til å bli sterkere
Bamseklemmer Skrevet 12. mars 2022 #19 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det ser ut som om statistikken har slått skikkelig krøll på seg her. Anonymkode: 5e85d...05a Ja, det manglet et vesentlig ord: 75-80% kvinner som IKKE får orgasme av PIV. Jeg har ikke sett den rapporten, kun sett tallene fra nettet... For tallene varierer stort fra tid til annen, fra ulike kilder av journalister, sexologer, leger og forskere. Hvis alle parene i testen ble anbefalt å bruke kondomer for sikkerhet skyld, skjønner jeg godt at tallene er høye😅 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå