AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #1 Del Skrevet 10. mars 2022 Hei! Jeg mistenker at mannen min, som er tørrlagt alkoholiker og har vært avholds i 13 år, har begynt å stjele mine Paralgin Forte, som jeg får mot ryggsmerter. For plutselig var det færre enn jeg vet at det var... Men jeg kan ha husket feil, så må vente med å konfrontere ham til jeg er 100% sikker. Det er vanskelig å telle tablettene (de ligger i et glass), men nå har jeg alltid glasset i veska så han ikke kan ta dem (og veska ved senga når vi har lagt oss) og skal også telle hvor mange det er. Hvis han stjeler disse er jo hovedproblemet at han har sprukket (han trenger ikke smertestillende), men jeg tenkte å konfrontere ham ganske rolig og åpent når/ hvis han gjør det igjen, ikke anklagende, for da går han bare til motangrep. Men med hans fortid er det alvorlig. Noen tanker? Anonymkode: cbb59...66f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #2 Del Skrevet 10. mars 2022 Jeg tror jeg ville startet litt naivt med å si at jeg tilsynelatende har mistet helt oversikt, for jeg var sikker på at jeg hadde igjen mer PF enn det som er der nå. Hvordan han reagerer på det ville lagt opp veien videre. Anonymkode: 12b1c...a4c 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #3 Del Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei! Jeg mistenker at mannen min, som er tørrlagt alkoholiker og har vært avholds i 13 år, har begynt å stjele mine Paralgin Forte, som jeg får mot ryggsmerter. For plutselig var det færre enn jeg vet at det var... Men jeg kan ha husket feil, så må vente med å konfrontere ham til jeg er 100% sikker. Det er vanskelig å telle tablettene (de ligger i et glass), men nå har jeg alltid glasset i veska så han ikke kan ta dem (og veska ved senga når vi har lagt oss) og skal også telle hvor mange det er. Hvis han stjeler disse er jo hovedproblemet at han har sprukket (han trenger ikke smertestillende), men jeg tenkte å konfrontere ham ganske rolig og åpent når/ hvis han gjør det igjen, ikke anklagende, for da går han bare til motangrep. Men med hans fortid er det alvorlig. Noen tanker? Anonymkode: cbb59...66f Telle de fra i dag. Skriv opp antall. Så begynner du å se over i løpet av uka/de neste ukene. Anonymkode: 1cc5b...2a8 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #4 Del Skrevet 10. mars 2022 Det står jo på pakken hvor mange du får, så du får begynne å notere hver pille du tar, en gang i uken tar du og teller gjenværende piller, før du i det hele tatt tenker tanken på å ta det opp med ham! Anonymkode: 94ccf...260 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 10. mars 2022 #5 Del Skrevet 10. mars 2022 Legg dem en helt usannsynlig plass som bare du vet, ts. Da holder du tellingen på dem og hvis han begynner å aktivt lete etter "ingenting" uten at han finner det, så vet du. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #6 Del Skrevet 10. mars 2022 Jeg ville sagt at du mistenker det. Å skaffe seg piller for en tidligere misbruker er ikke vanskelig. Så du kan ikke tro at han ikke misbruker bare han ikke stjeler dine Anonymkode: 1a391...4c1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #7 Del Skrevet 10. mars 2022 Tar du ett fast antall tabletter om dagen? For da kan du isåfall se det på hvor ofte du må hente ut nye tabletter på apoteket. Da har du ett konkret bevis, hvis du plutselig må hente ut 2 uker før tiden. Også må du huske på at avhengige ofte lyver, kan ligge mye skam bak, som han ikke vil innrømme og snakke om. Anonymkode: ab610...8c1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #8 Del Skrevet 10. mars 2022 Jeg synes det er galskap at du ikke holder orden på hvor mange du tar, og hvor mange du har igjen. Så jeg ville begynt der. Og det ville jeg gjort videre, og ikke nevnt dette med et ord før du eventuelt så at noen forsvant. Det at pillene ligger i et glass er ingen unnskyldning for ikke å holde tellingen. Vi er mange som bruker tabletter fra krukker og glass, som må telle opp innimellom, for å holde styr. Det å mistenke andre for en slik ting, når man ikke har kontroll på seg selv, nei, det har jeg ikke sansen for. Anonymkode: ed2b2...2d4 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #9 Del Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det står jo på pakken hvor mange du får, så du får begynne å notere hver pille du tar, en gang i uken tar du og teller gjenværende piller, før du i det hele tatt tenker tanken på å ta det opp med ham! Anonymkode: 94ccf...260 Nettopp! Anonymkode: ed2b2...2d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teardrop Skrevet 10. mars 2022 #10 Del Skrevet 10. mars 2022 Tell dem først du, FØR du anklager han. Veldig ødeleggende om han vet du mistenker han om det faktisk bare er du som har glemt at du har tatt dem selv. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardenus Skrevet 10. mars 2022 #11 Del Skrevet 10. mars 2022 Bytt ut alle pillene med forstoppelse piller, så ser du fort om han sitter lenge på dass /s 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #12 Del Skrevet 10. mars 2022 Ardenus skrev (2 minutter siden): Bytt ut alle pillene med forstoppelse piller, så ser du fort om han sitter lenge på dass /s Paralgin forte ER forstoppelsespiller, om man kan si det slik. En pille her og der går greit, men går man på det jevnlig, så ender man nesten i alle tilfeller opp med stopp i systemet. Anonymkode: ed2b2...2d4 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardenus Skrevet 10. mars 2022 #13 Del Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Paralgin forte ER forstoppelsespiller, om man kan si det slik. En pille her og der går greit, men går man på det jevnlig, så ender man nesten i alle tilfeller opp med stopp i systemet. Anonymkode: ed2b2...2d4 Når jeg skrev forstoppelsepiller, mener jeg piller så man kan løse opp i røret for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #14 Del Skrevet 10. mars 2022 Tell de, og skriv ned. Det er en kjent faktor at man kan bli litt rørete av den typen medisiner, og det er greit å legge inn en kontroll på om man selv er helt med. Viser det seg at han faktisk stjeler dem, så hadde jeg blitt råforbanna. Ser tipset om å bytte ut med forstoppende midler. Det ville nok neppe lurt noen som er såpass rusavhengig, men om noe så hadde jeg heller brukt lakserende piller... Anonymkode: 42cfd...cf6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 10. mars 2022 #15 Del Skrevet 10. mars 2022 Du har jo dessverre ikke annet valg enn å legge en felle for han. Legg fram boksen på et synlig sted etter at du har sjekket og dobbeltsjekket hvor mange piller det er i boksen. Da har du mulighet til å ta samtalen hvis det viser seg at det mangler piller. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #16 Del Skrevet 10. mars 2022 Just now, Ardenus said: Når jeg skrev forstoppelsepiller, mener jeg piller så man kan løse opp i røret for å si det sånn. Lakserende piller kalles det, ev. noe så råflott som volumøkende avføringsmiddel 😄 Anonymkode: 42cfd...cf6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #17 Del Skrevet 10. mars 2022 Gjem tablettene. Anonymkode: d5e1b...fb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #18 Del Skrevet 10. mars 2022 Ardenus skrev (2 minutter siden): Når jeg skrev forstoppelsepiller, mener jeg piller så man kan løse opp i røret for å si det sånn. Aha, skjønner. Vel, det skal vel noe til at en rusmisbruker lar seg lure, med mindre det finnes lakserende midler som lukter og smaker og ser ut som PF. Det er en nokså karakteristisk lukt av paracetamol. Anonymkode: ed2b2...2d4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #19 Del Skrevet 10. mars 2022 Du har faktisk plikt til å oppbevare de utilgjengelig for andre, visste du det? Eksen til søsteren min hadde tidenes tannpine og forsynte seg av noe strengt reseptbelagte morfinpreparat, som jo paralgin og er, og han ble dårlig pga noe. Hos legen spurte de hva han hadde tatt og HVOR han hadde fått det, han ble stressa og sa bare "en random kompis hadde" og fikk da leksa om oppbevaring av narkotiske legemidler. Man skal liksom kunne stole på mannen sin, men.. Anonymkode: a40e4...90a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #20 Del Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg synes det er galskap at du ikke holder orden på hvor mange du tar, og hvor mange du har igjen. Så jeg ville begynt der. Og det ville jeg gjort videre, og ikke nevnt dette med et ord før du eventuelt så at noen forsvant. Det at pillene ligger i et glass er ingen unnskyldning for ikke å holde tellingen. Vi er mange som bruker tabletter fra krukker og glass, som må telle opp innimellom, for å holde styr. Det å mistenke andre for en slik ting, når man ikke har kontroll på seg selv, nei, det har jeg ikke sansen for. Anonymkode: ed2b2...2d4 Hvorfor i alle dager er det galskap å ikke holde tellingen?? Når det nærmer seg ca tomt så trenger man ny, det er da nok kunnskap. Med mindre det er en tyv i huset selvsagt. Å telle hver pille vil jeg kalle besettelse. Med mindre det da er en tyv i huset. Anonymkode: dc166...495 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå