Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er i et ganske nytt forhold med en jente jeg liker veldig godt. 

Vi har hatt det veldig hyggelig, men det irriterer meg at hun holdt noen ting tilbake i starten som gjør at jeg merker at jeg begynner å se på henne litt annerledes enn tidligere. Da vi begynte å date var hun åpen på at hun snuste, men hun påstod da at det var bare en mild jentesnus og ikke noen katastrofe å klare seg uten.

Etter hvert som hun har blitt mer komfortabel og vi ble et par har det eskalert veldig og det viser seg at det hun sa i starten om at hun bare snuste mild snus noen ganger var veldig langt fra sannheten. Jeg skjønte det først da hun begynte å gå over til en av de mest "heavy" snusvariantene og at hun hadde kastet en nesten full boks av den milde snusen i søppelkassen min (jeg kildesorterer derfor fant jeg det ut). Nå viser det seg at hun ikke bare snuser litt, men hele tiden. Hun har alltid en snus under leppa og bytter ca. vært 15 minutt. Jeg anslår at hun bruker 1,5 boks om dagen og nå gidder hun ikke en gang ta ut snusen når vi har sex.

Jeg skulle ønske jeg kunne drite i dette, men det virkelig noe udelikat ved hele dette opplegget som gjør at jeg tror følelsene mine er i ferd med å endre seg. Det er akkurat som jeg mister litt respekten når noen nærmest virket å vie livet sitt til å ha en snus under leppa og det er viktigere enn å kysse meg om morgenen og hvor desperat hun blir om hun ikke har mer igjen.

Samtidig føles det forferdelig å skulle gå ut av et forhold pga. av noe slikt, men jeg aner ikke hvordan jeg skal håndtere hvordan denne (etter min mening) ekstreme uvanen påvirker mitt bilde av henne. Jeg kan ikke være sammen med en dame jeg mister lysten på, samtidig føles det rart å skulle nærmest kreve at hun må redusere snusbruken ned til et nivå som det hun faktisk fortalte meg til å begynne med.

Noen tanker eller erfaringer fra lignende?

Anonymkode: fbc9d...de1

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke noe annerledes det der enn alle som sier at en partner som røyker er no go. Jeg hadde ikke taklet det du forteller. 

Anonymkode: 3de3a...de6

• Liker 17
Skrevet

Jeg kunne aldri vært med en røyker/snuser. Det vitner om lav dømmekraft og er skikkelig usexy. Jeg hadde dumpet.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er jo forståelig dette. Snusen setter jo smak i munnen hennes, akkurat som å kysse en som har røyket sigaretter, tenker jeg? Det hadde vært avtennende for meg også, om jeg møtte en mann som røyket. 

Det høres egentlig ut som du har to valg her nå. A) si til henne at snusen må vike, ellers går du, eller B) du bare gjør det slutt uten å si hvorfor egentlig, bare at følelsene har forsvunnet

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ekstremt ekkelt når kvinner snuser. Får «gammal gubbe-assosiasjoner».

Anonymkode: 64d18...8b4

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Snusbruk er det greit å hate på, men ikke kom her å kritiser at noen drikker brus hver dag :ler: 

Anonymkode: c0f90...c08

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan skjønne det. Gubben har begynt å få misfargede tenner pga snusen og all kaffen dessverre. Men det er verre den smaken og lukten som setter seg i munnen, og de brune fingermerkene rundt om kring i huset 🤢

Anonymkode: d852a...f08

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt fair at du synes det er ekkelt, da må du enten be henne om å snuse mindre («stille krav» om at hun ikke får bruke det under sex o.l) eller kutte det helt ut men hvis hun sier at det er uaktuelt så må du velge om du vil finne deg i det eller dumpe henne. Du kan ikke fortsette å være sammen med henne hvis du ikke klarer å respektere henne og det påvirker forholdet deres. 

Jeg høres ut som kjæresten din, jeg snuser masse og til og med under kyssing og sex, men jeg har vært heldig og hatt kjærester som snuser også. 

Ved et ultimatum hadde jeg valgt snusen over partneren min. Jeg hadde heller ikke funnet meg i noe klaging ang det.

Anonymkode: 0ac9c...ea2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (8 minutter siden):

Det er jo forståelig dette. Snusen setter jo smak i munnen hennes, akkurat som å kysse en som har røyket sigaretter, tenker jeg? Det hadde vært avtennende for meg også, om jeg møtte en mann som røyket. 

Det høres egentlig ut som du har to valg her nå. A) si til henne at snusen må vike, ellers går du, eller B) du bare gjør det slutt uten å si hvorfor egentlig, bare at følelsene har forsvunnet

TS her.

Jeg hadde vært villig til at hun snuste, men ikke sånn hun holder på nå.

Men jeg føler ikke jeg kan dumpe en person etter så kort tid uten noen forklaring, det er rimelig bedritent. For henne vil det helt sikkert ikke gi mening hvis jeg forklarer hvorfor, for hun og mange andre som er besatt av nikotin er jo det nærmest besettelse og at livet mister mening uten. 

Huff, dette blir tungt.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei ts,

Jeg har snuset i flere år, vel og merke det hvite merket som ikke setter seg på farging av tenner i samme grad. Jeg kan forstå du syntes det er ekkelt at hun til og med snuser når dere har sex. Det høres veldig rart ut spør du meg. Kan du ikke bare si det til henne? At når dere «kliner» eller har sex at hun tar ut snusen og skyller munnen. Evt be henne om å ikke snuse så mye når hun er med deg. Det er rimelig å spørre om, si ar du finner det lite attraktivt. 

Jeg syntes dog det blir ekstremt å dumpe dama, da kan du ikke være mye forelsket til å begynne med. Heller bedre å oppmuntre henne til å slutte. 

Jeg har vært med menn som ikke snuser, som jeg vet har vært forelsket i meg, men det har aldri vært et problem. Det var jeg som dumpet dem til syvende og sist. 

Anonymkode: b9097...2c4

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS her.

Men jeg føler ikke jeg kan dumpe en person etter så kort tid uten noen forklaring, det er rimelig bedritent. For henne vil det helt sikkert ikke gi mening hvis jeg forklarer hvorfor, for hun og mange andre som er besatt av nikotin er jo det nærmest besettelse og at livet mister mening uten. 

Huff, dette blir tungt.

Du trenger jo ikke å dumpe dama , høres ekstremt dramatisk ut. Men jeg tenker at om hun fikk vite at du faktisk har lyst til å dumpe henne for snusing, uten å oppmuntre eller dele dine tanker med henne ang snusen, så vil hun kanskje også miste litt sansen for deg? 
Virker veldig hårsårt å skrive på kvinneguiden i stedet for å ha en ordentlig samtale med henne.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Becky skrev (8 minutter siden):

Du trenger jo ikke å dumpe dama , høres ekstremt dramatisk ut. Men jeg tenker at om hun fikk vite at du faktisk har lyst til å dumpe henne for snusing, uten å oppmuntre eller dele dine tanker med henne ang snusen, så vil hun kanskje også miste litt sansen for deg? 
Virker veldig hårsårt å skrive på kvinneguiden i stedet for å ha en ordentlig samtale med henne.

TS her.

Som jeg skriver i innlegget du siterte ville jeg naturligvis ikke dumpe noen uten å snakke med henne, og selvfølgelig prøve å oppmuntre henne til å redusere (jeg tror ikke hun er villig til å slutte).

Til dere som snuser skjønner jeg at sånne innlegg som dette virker provoserende, men jeg må understreke at jeg tror hovedgrunnen til at det påvirker følelsene nok handler mest om at jeg er veldig glad i henne og vil at hun skal ha god helse. Jeg skjønner at det virker kynisk, men det har faktisk en del å si at mennesker tar vare på seg selv og kroppen sin, og jeg blir oppriktig bekymret når noen jeg er veldig glad ikke synes å bry seg om egen helse. Og når følelser går over til bekymring for et annet menneske så tror jeg det er vanskelig å opprettholde de sterke kjærlighetsfølelsene.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

TS her.

Som jeg skriver i innlegget du siterte ville jeg naturligvis ikke dumpe noen uten å snakke med henne, og selvfølgelig prøve å oppmuntre henne til å redusere (jeg tror ikke hun er villig til å slutte).

Til dere som snuser skjønner jeg at sånne innlegg som dette virker provoserende, men jeg må understreke at jeg tror hovedgrunnen til at det påvirker følelsene nok handler mest om at jeg er veldig glad i henne og vil at hun skal ha god helse. Jeg skjønner at det virker kynisk, men det har faktisk en del å si at mennesker tar vare på seg selv og kroppen sin, og jeg blir oppriktig bekymret når noen jeg er veldig glad ikke synes å bry seg om egen helse. Og når følelser går over til bekymring for et annet menneske så tror jeg det er vanskelig å opprettholde de sterke kjærlighetsfølelsene.

Jeg skjønner du syntes det er ekkelt at hun snuser f.eks under sex etc :) Men ja, ville i alle fall snakket med henne først. Jeg er snuser selv og det er ikke provoserende det at du syntes det er ekkelt, overhodet ikke. Det som jeg reagerer på er kommunikasjonen. Det er viktig å prate sammen.

Jeg er veldig opptatt av helse selv, spiser sunt, tar vare på utseende og holder meg i form. Man kan ha god helse selv om man snuser. Så jeg får inntrykk av at dette handler mer om dine følelser enn selve snusingen. For om det hadde handlet om kun snusingen, er jo alternative klart: snakk sammen 😛 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

TS her.

Huff, dette blir tungt.

Du må bare si det som det er da. Bedre å dumpe nå enn om noen måneder/år fordi snusbruken eskalerer og du bare ikke orker mer.

Anonymkode: 7e098...7fc

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hun har alltid en snus under leppa og bytter ca. vært 15 minutt. Jeg anslår at hun bruker 1,5 boks om dagen og nå gidder hun ikke en gang ta ut snusen når vi har sex.

Ewwww......

AnonymBruker
Skrevet

Jeg snuser selv, men jeg tar da ut snusen under sex 😳 tror ikke du skal prøve å få hu til å droppe snusen helt, men du får pinadø be hu ta ut snusen når dere var sex! 

Anonymkode: eeca3...1d4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt ts. Når en må ha snusen 24/7 , og til og med under sex er det gått for langt. Skjønner godt du dumper pga dette. Er like god grunn som noe annen. Ville sagt det til henne, så får hun velge å kutte ned litt,slutte eller miste deg.

Anonymkode: c3cfc...079

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner deg godt ts. Når en må ha snusen 24/7 , og til og med under sex er det gått for langt. Skjønner godt du dumper pga dette. Er like god grunn som noe annen. Ville sagt det til henne, så får hun velge å kutte ned litt,slutte eller miste deg.

Anonymkode: c3cfc...079

Det har jeg ikke sagt da..

Men ja, noe må endres.

Skrevet (endret)
1 hour ago, AnonymBruker said:

(...) nå gidder hun ikke en gang ta ut snusen når vi har sex.

Blowjob med snus.

Hversågod til alle for det mentale bildet.

Endret av nisselue
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært der som kjæresten din er. Ikke når vi hadde sex da, men våknet midt på natten pga måtte ha snus. Jeg kan love deg at det er grusomt å ha det slik, og det føles grusomt å tenke på å slutte.

Men når det går så langt, kan det være at hun ser selv at nå må hun slutte. Det gikk hvertfall veldig langt før jeg gjorde det. Jeg kunne bruke en boks på en kveld. Men jeg klarte å slutte til slutt. 

Anonymkode: b51d5...6e7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...