AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #1 Skrevet 10. mars 2022 Hei. jeg er gøy og slank, alltid vært det. Er en voksen, 36 år. bmien viser nå 15,7 og undervekt grad 3. er dette noe farlig i seg selv? Ser ikke spesielt mager ut, og føler meg frisk og rask. Ble litt overrasket over resultatet(veier meg sjelden, så gjorde det egentlig bare for moro skyld) Anonymkode: 81e29...e82
Purple_Pixiedust Skrevet 10. mars 2022 #2 Skrevet 10. mars 2022 Det er skadelig å være så tynn ja. Du burde dra til legen. 12
Million Skrevet 10. mars 2022 #3 Skrevet 10. mars 2022 (endret) Dette hørtes farlig lavt ut for deg. Skulle du plutselig bli alvorlig syk og sengeliggende, for eks korona, så har du INGENTING å gå på. Jeg har selv vært svært undervektig, 160 cm og bare 42 kg, og denne vanvittig lave vekten var en høyere BMI enn deg.... den var på 16,7. Og du har bare 15,7??? Jeg hadde aldri noen spiseforstyrrelser eller noe, spiste alt jeg hadde lyst på, men fra jeg var bittelite barn til jeg var i 40 årene var jeg rett og slett radmager og tynn helt naturlig. Dette er skummelt om du skulle bli syk. Du bør spise noe mer kaloririkt jevnlig, og legge på deg noen ekstra kilo. Hva er rutinen din, hva spiser du daglig? Spiser du noen form for godteri eller snacks noengang? Endret 10. mars 2022 av Million 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #4 Skrevet 10. mars 2022 Ha faste måltider. Frokost, lunch, middag, kvelds. Også snacks innimellom. Spis mer kalorier enn du bruker. Kjør på med majones, avokado, fet fisk, egg, smør osv. Skulle du bli syk har du ingenting å gå på. Selv om det ikke "synes" hvor skadelig det er på utsiden, tenk på hvordan organene dine har det. Det blir litt seint å tenke på organene når de begynne å svikte... Anonymkode: 7701d...48e 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #5 Skrevet 10. mars 2022 Ta en tur til legen og få en helsesjekk, snakk om vekten, så blir du sikker. Anonymkode: 0fb81...bc1 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #6 Skrevet 10. mars 2022 Dette er like helseskadelig som alvorlig overvekt, om ikke mer skadelig. Bestill time hos fastlege slik at du kan få hjelp. Anonymkode: 11844...0f9 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #7 Skrevet 10. mars 2022 Det er ganske ekstremt. Var selv nede på 15,7 en gang. Er 175 cm høy og veide 48 kg. Det så ikke pent ut, hule kinn og bein som stakk ut rundt forbi. Men så ikke selv hvor gale det var før i ettertid på bilder. Jeg tror dessverre ikke du ser selv hvor sykelig du antakelig ser ut? Dessverre ser andre det, det kommenteres nok bak din rygg. Det vil være det beste for helsen din om du går opp hvert fall 5-7kg. Du vil og helt sikkert se mye bedre ut. Ingen kler å være så tynn som du er nå. Antakelig vil du og få mer energi. Man kan bli nedstemt og sliten av å måtte fungere på så lav vekt. Anonymkode: 5741c...b50 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #8 Skrevet 10. mars 2022 Jeg har hatt anoreksi og var lavtfungerende på samme bmi som deg. Hjernen var treg, bevegelsene trege og relasjoner fungerte dårlig, ikke pga mat, men fordi hjernen ganske enkelt ikke fungerer særlig godt på så lav bmi. Følte og trodde ikke dette da jeg var så tynn, men det er lett å se i etterkant. Du vil helt sikkert oppnå større naturlig velvære, bedre tankevirksomhet og større generell trivsel ved å få bmi opp i 18 iallfall. Har du menstruasjon? Om du går på p-preparat ville jeg stoppet for å sjekke. Menstruasjon er en god indikator på kroppslig funksjon. Kroppslig funksjon spiller en stor rolle i kognitivt fungering. Dette er rene fakta og lite å bestride. Normal behandling av anoreksi er derfor økt vekt til bmi over 18/19 og SÅ samtaleterapi og kognitivt terapi. Fordi man ikke anser sistnevnte som nyttig og virkningsfull uten at hjernen har nok næring til å henge med i svingene. Opp i vent gode dame, gull og grønne skoger venter deg i andre enden av bmi-tunnelen 🙂 Anonymkode: a019d...5f3 4 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #9 Skrevet 10. mars 2022 Ja det blir for dumt at folk som ikke aner hvem du er liksom skal dømme hvor farlig det er. Snakk med noen som har peiling eller i det miste veit hvordan du ser ut og ting som hvordan energinivået ditt er. Sikkert ikke bra å være så undervektig, men det kan jo være grunner til at du ikke klarer å legge på deg også som du burde sjekke ut. Anonymkode: ffc1b...84a 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #10 Skrevet 10. mars 2022 Du kan få benskjørhet Anonymkode: 4b1f8...32c 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #11 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hei. jeg er gøy og slank, alltid vært det. Er en voksen, 36 år. bmien viser nå 15,7 og undervekt grad 3. er dette noe farlig i seg selv? Ser ikke spesielt mager ut, og føler meg frisk og rask. Ble litt overrasket over resultatet(veier meg sjelden, så gjorde det egentlig bare for moro skyld) Anonymkode: 81e29...e82 Høyde og vekt? Er du pæreform eller eple eller? Anonymkode: 1ec53...e39
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #12 Skrevet 11. mars 2022 Jeg tipper du er ganske blind for eget utseende, dette er en veldig lav bmi og det synes godt. Jeg har et forhold til en som ligger rundt det samme, og selv om han er en høy og tynn type ser han jo alvorlig syk ut. Lav bmi er ikke farlig isolert sett, men du har ingenting å gå på ved sykdom eller ulykker. Du bør uansett ta en tur til legen og ta noen blodprøver, faren for mangelsykdommer er også veldig stor når du spiser for lite, og dette kan i hvert fall begrenses med tilskudd, selv om du ikke greier å spise mer. Anonymkode: 975e2...2a0 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #13 Skrevet 11. mars 2022 Som x-anorektiker var min laveste BMI 15.8. All fysisk aktivitet var vanskelig på den vekten og nær-besvimelser var daglig kost for meg. Tynn var og en grov understatement om hvordan jeg så ut. Jeg så helt jævlig ut og var fullstendig utmagret. Du kan være i fare. Ta kontakt med lege. Anonymkode: 5f9ca...0cf 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #14 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 10.3.2022 den 12.44): Hei. jeg er gøy og slank, alltid vært det. Er en voksen, 36 år. bmien viser nå 15,7 og undervekt grad 3. er dette noe farlig i seg selv? Ser ikke spesielt mager ut, og føler meg frisk og rask. Ble litt overrasket over resultatet(veier meg sjelden, så gjorde det egentlig bare for moro skyld) Anonymkode: 81e29...e82 Tynt ja, jeg på 178 cm må ned i 49 kg da. Men om det er helseskadelig er jo noe annet, det vil din lege kunne vurdere. Anonymkode: 4fbea...640
Perelandra Skrevet 11. mars 2022 #15 Skrevet 11. mars 2022 Tråden er ryddet for helseskadelig innhold, tanker om spiseforstyrrelser, nedsettende innhold, brukerdebatt, spekulasjon, avsporinger og svar til dette. Kjære trådstarter! Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For personer som med spiseforstyrrelser oppfordrer vi til å kontakte Rådgivning om spiseforstyrrelser, Mental helse på 116 123 eller benytte nettsiden deres Sidetmedord.no. Med vennlig hilsen Perelandra, mod.
Anbefalte innlegg