Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min sliter med smerter, og har i de siste årene kommet inn i et uheldig mønster. Han drikker 90% av dagene, og ekstra mye i helgene. I tillegg har han de siste mnd begynt på sterke piller. 

Hvordan i helsike kan jeg snakke med han/hjelpe han? 

Føler dette bærer galt avsted.. Vi har to barn, og jeg føler jeg er alene om å ta ansvar for dem.. Han trekker seg unna oss. Det er så vondt!

Noen som har erfaring med lignende situasjon? Elsker ham, og det er forferdelig å se på at dette skjer. 

Anonymkode: 77bc5...771

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må sette deg ned å snakke med han, dette høres ut til å bikke over på en avhengighet relativt kjapt.. Og det er virkelig ikke bra. Greit nok at han tar medisiner som han skal, men alkoholen forsterker disse utrolig mye og det er ikke bra for verken han, deg eller barna. 

Så sett deg ned å prat med han når dere begge er i godt humør, fortell han hva dette gjør med deg følelsesmessig og at du ikke kan leve på den måten. Hvis han responderer negativt syntes jeg også du skal sende en bekymringsmelding til legen hans, og fortelle at han drikker mye alkohol til tabelettene.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være Veldig farlig og kombinere piller og alkohol, både for seg selv, barna og deg. Potensielt livsfarlig, enten må han være villig til å få help ellers ville jeg sterkt vurdert å flytte.

Anonymkode: e0a1d...9c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...