AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #1 Skrevet 10. mars 2022 Jeg elsker skrekkfilmer. Elsker å kjenne følelsen av å ikke vite hva som plutselig kan komme og at hjerte dunker litt ekstra gjennom en film. Er derimot ikke veldig glad i filmer som inneholder mye blod, tortur, overgrep og som blir sett på som groteske. I gaten som hostel - - human centipede- a serbian film - salo? dere skjønner. Har en kompis som har sett desse og som sier han kunne sett de om og om igjen fordi de er så bra og andre filmer som faktisk har blitt bannet i flere land. Og jeg tenker bare hva faen. Han kan nok fort bli sett på som sær av seg, men ellers er han en helt oppegående og normal fyr. Dere som klarer å finne slike filmer bra, hvordan klarer dere det? Helt oppriktig? Knyter det ikke seg litt i magen, tar ikke samvittigheten dere litt etterpå?🙇♀️ blir dere påvirket på en eller annen måte? Anonymkode: d9ba8...6a2 5
Djungelvrål Skrevet 10. mars 2022 #2 Skrevet 10. mars 2022 Jo, har bare sett en scene fra a serbian film og følte meg ikke "riktig" i lang tid etterpå. Sett klipp fra andre lignende filmer også. Så en film en gang om en mor barna hennes som torturerte og voldtok en jente i kjelleren i flere mnd og angret etterpå. Var en sann historite. Unngår også slike filmer. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #3 Skrevet 10. mars 2022 A Serbian film er jo nærmest en komedie, litt som Tarantinos filmer. Volden, skuespillet, alt er så overdrevet at man ler litt av det. Da får man en distanse til volden. Det samme gjelder splatterfilmer. Hostel og The human centipede syntes jeg var mye verre å se, fordi volden der så mer ekte ut, på en måte, så da måtte jeg lukke øynene. Uansett er det bare skuespill og effekter og det vet jeg jo mens jeg ser på det. Personlig synes jeg det er sykt at folk ser på ekte henrettelser av mennesker i den elektriske stol eller halshugginger utført av IS. Sånt fatter jeg ikke at noe menneske klarer å se på. Grotesk fiksjonsfilm er bare det - fiksjon. Anonymkode: 10988...275 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #4 Skrevet 10. mars 2022 Har ikke sett de du nevner men klarer ikke se sånne filmer. Kose seg meg grusomme og groteske ting på film forstår jeg ikke. Synes virkeligheten kan være ille nok og hvis jeg skal drømme meg bort på film må det være noe fint. Anonymkode: 7e0d8...847 3
flusa Skrevet 10. mars 2022 #5 Skrevet 10. mars 2022 Digger saw filmene og slikt, men mere reelt enn det blir egentlig bare sykt. Ser forsåvidt alt av grøss/skrekk. 2
solmåneogstjerner Skrevet 10. mars 2022 #6 Skrevet 10. mars 2022 (endret) Jeg liker ikke sånne filmer. Et drap, som deretter etterforskes (krim, thriller), eller actionfilmer hvor en hel haug folk blir plaffet ned, men man ser ikke mer liksom (eks James Bond o.l.), det er helt greit. Syke handlinger og med alle detaljer, nei takk. Det er ikke underholdning for meg. Og ville lurt litt om venner eller kjæreste syntes dette var topp underholdning. Har opplevd å bli vist enkelte slike filmer, tar ikke filmkveld med dem igjen for å si det sånn. Da har jeg plutselig oppholdt meg på kjøkkenet i en time. Endret 10. mars 2022 av solmåneogstjerner 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #7 Skrevet 10. mars 2022 Jeg tenker at hvis man klarer å se sånne filmer så er det noe galt med en, rett og slett. At man mangler empati eller forestillingsevne eller et eller annet. Å sammenligne det med Tarantino er bare merkelig. Anonymkode: 42344...af6 10
Cornix Skrevet 10. mars 2022 #8 Skrevet 10. mars 2022 (endret) Om du tror det er for å "kose" seg så har du misforstått. Det er for å oppleve ubehag, på samme måte som du ønsker å bli skremt av skrekkfilmer. Endret 10. mars 2022 av Cornix 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #9 Skrevet 10. mars 2022 The Shining er verdens beste skrekkfilm. Likte faktisk oppfølgeren også. Anonymkode: be917...b96 2
Stiigen Skrevet 10. mars 2022 #10 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): A Serbian film er jo nærmest en komedie, litt som Tarantinos filmer. Volden, skuespillet, alt er så overdrevet at man ler litt av det. Da får man en distanse til volden. Det samme gjelder splatterfilmer. Hostel og The human centipede syntes jeg var mye verre å se, fordi volden der så mer ekte ut, på en måte, så da måtte jeg lukke øynene. Uansett er det bare skuespill og effekter og det vet jeg jo mens jeg ser på det. Personlig synes jeg det er sykt at folk ser på ekte henrettelser av mennesker i den elektriske stol eller halshugginger utført av IS. Sånt fatter jeg ikke at noe menneske klarer å se på. Grotesk fiksjonsfilm er bare det - fiksjon. Anonymkode: 10988...275 Det forstår ikke jeg heller. Hørte mange så den drapsfilmen av de jentene i Marokko..og det kunne aldri aldri falt meg inn. Å høre de dødskrikene,og se de vettskremte jentene tror jeg er no jeg aldri ville glemt. Er nok til å traumatisere enhver. Men tror noen bare er "nyskjerrige" 1
Djungelvrål Skrevet 10. mars 2022 #11 Skrevet 10. mars 2022 Stiigen skrev (1 time siden): Det forstår ikke jeg heller. Hørte mange så den drapsfilmen av de jentene i Marokko..og det kunne aldri aldri falt meg inn. Å høre de dødskrikene,og se de vettskremte jentene tror jeg er no jeg aldri ville glemt. Er nok til å traumatisere enhver. Men tror noen bare er "nyskjerrige" Det er forskjell på å oppsøke ekte drap og et liksomdrap på film! 5
Minya Skrevet 11. mars 2022 #12 Skrevet 11. mars 2022 Det er stor forskjell på horror/thriller/skrekkfilm/skumle filmer og det som egentlig burde kalles splatter eller bare ekkelt. Mange av de typene filmer du nevner går ofte under horror/psykologisk thriller, men jeg er ikke enig i den avgjørelsen i det hele tatt. Jeg synes også det er litt waste of time med sånne filmer som egentlig bare er ekle fra start til slutt, og skjønner heller ikke greia. Jeg er for øvrig veldig glad i skrekkfilm generelt, alt fra sånne intense thrillere hvor ting egentlig aldri blir superskummelt, men du hele tiden har en følelse av at noe kommer rundt et hjørne, og filmer med masse jumpscares, til filmer som er litt sånn moro-splatter, eller humor-skrekk eller hva du kan kalle det. Men filmer som virker som de er ekle bare for å være ekle, får jeg liksom ingenting av å se, annet enn litt kvalme.. 😛 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #13 Skrevet 11. mars 2022 Jeg koser meg ikke, om jeg ser på filmer eller dokumentarer eller klipp er det mest pga fascinasjon over at det er noe som lages. Jeg skjønner ikke alltid hva jeg ser på. On 3/10/2022 at 12:08 PM, AnonymBruker said: Personlig synes jeg det er sykt at folk ser på ekte henrettelser av mennesker i den elektriske stol eller halshugginger utført av IS. Sånt fatter jeg ikke at noe menneske klarer å se. Anonymkode: 10988...275 Den elektriske stol er pr dags dato utgått. Siste mann i USA ble henrettet i den i 2019, for å ha tatt livet av kjæresten. Flere tusen mennesker opp igjennom har sett på disse henrettelsene, for noen er det lettelse over at en drapsmann endelig får som fortjent. Timothy McVeigh for eksempel, «kjent» fra «The Oklahoma City bombing» i 1995 som drepte 168 mennesker, derav 19 barn og skadet mer enn 680 andre, hadde et galleri av mennesker som så han dø av sprøytene han fikk. Ikke alle IS som driver med hugging heller, tenk en sløv kniv… bare det er nok å håpe at ingen flere blir tatt til fange av dem. 23 hours ago, Stiigen said: Hørte mange så den drapsfilmen av de jentene i Marokko..og det kunne aldri aldri falt meg inn. Å høre de dødskrikene,og se de vettskremte jentene tror jeg er no jeg aldri ville glemt. Er nok til å traumatisere enhver. Men tror noen bare er "nyskjerrige" Alle lignende slike er tilgjengelig på nett, likeså med han fyren som tok livet av seg med hagle på TikTok. Jeg vil ikke si man er gal om man ser på sånt. Det er ekstremt mye som vi blir «forskånet» for å se i media, med mindre man søker det opp selv. Lignende skjer i verden hver eneste dag. 23 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tenker at hvis man klarer å se sånne filmer så er det noe galt med en, rett og slett. At man mangler empati eller forestillingsevne eller et eller annet. Anonymkode: 42344...af6 A Serbian Film vil jeg aldri se, siden det handler om pedofili og nekrofili. Fatter ikke at den eksisterer en gang. Når det er sagt da, sikkert mye verre på the Dark Web (aner meg bare). Anonymkode: 680c8...699
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #14 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): A Serbian Film vil jeg aldri se, siden det handler om pedofili og nekrofili. Fatter ikke at den eksisterer en gang. Når det er sagt da, sikkert mye verre på the Dark Web (aner meg bare). Synes den høres helt grusom ut. Eksen min elsket den type filmer og samlet på dem på dvd. Synes ikke det er normalt å gjøre som familiefar, altså. Anonymkode: 42344...af6 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #15 Skrevet 11. mars 2022 Jeg er nok en del av målgruppem din. Jeg har sett en del stygge filmer, gore fra virkeligheten, blant annet den mArokko filmen.. det gir meg ikke glede eller er gøy, jeg blir kvalm og uvel - men noe er spennende og fanger interessen på en spesiell måte fordi det er så sykt. Marokkofilmen drømte jeg om i flere netter. Noen ganger angrer jeg på at jeg så videoer som er av ekte drap/dødsfall for føler det er respektløst ovenfor de etterlatte. Men jeg er en nysgjerrig sjel. Hvis noen sier "ikke gjør det" eller "denne filmen er forferdelig". Så MÅ jeg bare se. Klarer ikke forklare det bedre. Anonymkode: 81070...c36
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #16 Skrevet 11. mars 2022 Djungelvrål skrev (På 10.3.2022 den 12.06): Jo, har bare sett en scene fra a serbian film og følte meg ikke "riktig" i lang tid etterpå. Sett klipp fra andre lignende filmer også. Så en film en gang om en mor barna hennes som torturerte og voldtok en jente i kjelleren i flere mnd og angret etterpå. Var en sann historite. Unngår også slike filmer. Den har jeg og sett, girl next door tror jeg den heter? Jeg slet så lenge etterpå. Anonymkode: e7bd0...3a0
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #17 Skrevet 11. mars 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Den har jeg og sett, girl next door tror jeg den heter? Jeg slet så lenge etterpå. Anonymkode: e7bd0...3a0 Jeg så etter den nå faktisk, er for øvrig flere filmer med samme navn, så årstallet er viktig å ha med. 2007. Vel, det var jo bare en helt forferdelig, gyselig film 😭 Anonymkode: 680c8...699 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #18 Skrevet 11. mars 2022 Alternativ A: filmene har forsøkt å presse inn mest mulig blod og grøss. For eksempel "human centipede" eller de Hostel-flmene. Alternativ B: filmene er mest bare tull og fjas. For eksempel at en karakterer tror han / hun hører en merkelig lyd, og så viser det seg å bare være en blomster-kasse eller what ever som blåser litt i vinden. Eller kanskje det bare var en kråke, eller noe. Overhodet ikke ordentlig "skummelt" i det hele tatt. Anonymkode: 78c03...c2e
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #19 Skrevet 12. mars 2022 Minya skrev (20 timer siden): Det er stor forskjell på horror/thriller/skrekkfilm/skumle filmer og det som egentlig burde kalles splatter eller bare ekkelt. Mange av de typene filmer du nevner går ofte under horror/psykologisk thriller, men jeg er ikke enig i den avgjørelsen i det hele tatt. Jeg synes også det er litt waste of time med sånne filmer som egentlig bare er ekle fra start til slutt, og skjønner heller ikke greia. Jeg er for øvrig veldig glad i skrekkfilm generelt, alt fra sånne intense thrillere hvor ting egentlig aldri blir superskummelt, men du hele tiden har en følelse av at noe kommer rundt et hjørne, og filmer med masse jumpscares, til filmer som er litt sånn moro-splatter, eller humor-skrekk eller hva du kan kalle det. Men filmer som virker som de er ekle bare for å være ekle, får jeg liksom ingenting av å se, annet enn litt kvalme.. 😛 Jeg ville ikke kalt de filmene for psykologisk thriller. Psykologisk thriller forbinder jeg mer med filmer som handler om gjenferd, karakterer som blir gærne i hodet, de trenger ikke inneholde noe blod, gørr eller drap i det hele tatt. Det handler mer om det psykologiske, derav navnet. Som The shining - Jack som over tid blir mer og mer drevet til vanvidd, ser gjenferd, han ungen som har ”The shining“ og ser gjenferd. Ja det er en del blod der og, men uansett. Eksorsisten er også en. Anonymkode: e699f...a58
Gjest AprilRyan Skrevet 12. mars 2022 #20 Skrevet 12. mars 2022 Jeg liker skrekkfilmer og kan også se de som er mer forferdelige og voldelige, men å se det om igjen og om igjen synes jeg er rart. Det holder med en gang. Jeg lurer for øvrig på om jeg er rar, men da jeg så The human centipede så klarte jeg ikke å ta den seriøst. Synes den var så latterlig dårlig og elendig skuespill at det nesten ble litt komikk ut av det. Så leser jeg at andre synes at den er så grusom og fæl så skjønner det ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå