Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er gravid og har termin i september. Men barnefar kommer sannsynligvis til å gå fra meg. Jeg har to barn fra før, og bor i eget hus, har bil, jobb og alle sånne ytre, formelle ting på plass. Ok økonomi.

Men, jeg har ikke noe nettverk. Begge foreldrene mine er døde, et søsken bor i utlandet, den andre 2 timer unna, tredje søsken har jeg null kontakt med av ulike årsaker. Ingen venner bortsett fra en venninne, men tør ikke fortelle henne at hun er den eneste, så er ikke ofte jeg møter henne.

Kan barselgruppe være en løsning? Altså at jeg kan få venner der i samme situasjon? Er det noen som har fått til det? Er det andre grupper for mødre uten nettverk, eller alenemødre, som jeg kan bli med i?

Anonymkode: 360a9...77c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff klem til deg ❤️

Barselgruppe er bra ide, samt termingruppe på facebook. Det finnes kanskje en ‘Hey girl’ gruppe på facebook for ditt område, hvor voksne damer i alle aldre leter etter nye venner ☺️ lykke til! 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Barselsgruppe kan være en fin start for å få litt nettverk, du kan også kontakte Amathea i forhold til det å bli alene med barn. Har ei venninne som fikk god støtte der og hun ble også kjent med andre mødre i samme situasjon. 

Anonymkode: ef68f...c96

Skrevet

Du har to større barn. Du har vel muligens noen foreldrekontakter der som du kan bli bedre kjent med? Og som kanskje også skal ha flere barn?

Da jeg var ung alenemor hadde jeg noen venninner i samme situasjon som ga masse glede og støtte til hverandre. Jeg skjønner godt at du ønsker deg det. De finnes sikkert rundt deg også.

Ikke vær redd for å fortelle at du trenger nettverk. Det er ingenting å skamme seg over.

AnonymBruker
Skrevet

Er du i Oslo? ErMarthe nettvrrkssenter her og aleneforelderforeningen finner på mye, inkl avlasting. Vet lite om andre byer.

Anonymkode: 1ce8e...94a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...