AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #1 Skrevet 10. mars 2022 Hei! Jeg har snart vært i jobben min i 3 år. Startet med en 10% kontrakt, fra første dag så har jeg alltid stilt opp på alt og " gitt jernet ".. Etter 1år med 10% kontrakt men jobbet mer enn 100% så fikk jeg kontrakt på 100% og har også etter det stilt opp uansett og alltid sagt ja til ekstra jobb og evnt overtid. Jeg er en sånn person som gjerne vil jobbe meg oppover i systemet som jeg har gjort i tidligere jobber og alltid blitt "belønnet" med større stilling pga jeg viser interesse og stiller opp. Jeg har jo vært heldig å fått fast jobb. Men når det har vært utlyst lederstillinger og andre stillinger med mer ansvar i bedriften har jeg søkt, jeg har søkt på alt for å vise interesse, men jeg blir ikke engang vurdert.. Jeg har fått tilbakemelding på en stilling at jeg " må få mer kjøtt på beina ", dem andre stillingene har jeg ikke fått noe svar engang. Og jeg ser jo at jeg hadde mestret oppgavene da dem som har fått disse stillingene har lent seg på meg og spurt om div råd og jeg hjelper til. Disse som også har fått stillingene har kortere fartstid enn meg, noe som får meg til lure på kommentaren jeg fikk " mer kjøtt på beina ".. Da føler jeg det kun går på "trynefaktor", da jeg er en person som tar tak i ting og sier ifra når noe er feil - er det sjefene ikke liker for da blir det mer jobb på dem. Det jeg lurer på er om det da er helt ødelagt for meg å jobbe seg oppover i systemet pga jeg er meg og er ærlig.. Anonymkode: 13ad3...acf
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #2 Skrevet 10. mars 2022 Det kan være trynefaktor siden sjefer ikke liker "rebeller" og motstand, men mest sannsynlig ikke. "Kjøtt på beina" betyr at du mangler kompetanse og erfaring. Det holder ikke kun at du har ambisjoner og føler du mestrer ting. Du må faktisk vise det over tid. Å jobbe seg oppover er en langvarig prosess. Noe sier meg at du stresser mye på veien. For øvrig kan du trå i en felle ved å legge sjel og innsats i det du holder på med. Du blir tilslutt tatt for gitt. Overprestasjonen din er ikke lenger en prestasjon, men noe som forventes av deg siden det er det du er kjent for. Mens andre som har lav innsats blir lagt merke til og får skryt når de plutselig gjør en god innsats, så blir du ikke sett og får du aldri skryt selv om du gjør en god innsats hele tiden. Anonymkode: c1c53...1dc 2
Sæbe Skrevet 10. mars 2022 #3 Skrevet 10. mars 2022 Tror egentlig det er språkfaktor, ikke trynefaktor. Du formulerer deg litt svart/hvitt og i tall og prosent, og snakker om et system man kan jobbe seg oppover i. For meg virker det som et litt "enkelt" verdensbilde, uten at det er noe galt i det. En stilling, og særlig en lederstilling, burde ikke være en belønning eller en triumf, men et verv som passer kandidatens interesse og lidenskap. Det er ikke sikkert det er "å lene seg på deg" når lederen spør deg om råd. Det kan være del av en lederstil som inkluderer de "på gølvet", hvor lederen interesserer seg for de medansatte uansett stilling de måtte ha, istedenfor å trone høyt og utilgjengelig på seierspallen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå