Gå til innhold

Kommer ikke over eksen hans og forholdet deres..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en veldig fin kjæreste som er flott på alle måter. Vi har det fint sammen, men jeg sliter med eksen hans og deres forhold og føler vel at jeg er "en god nummer 2" når de ikke fikk det til å fungere.

De hadde et stormfullt forhold hvor de var av og på i 10-12 år, han knuste mobiler og hun skar opp dekket hans pga sjalusi. med meg er han rolig og blir aldri så forbannet om vi diskuterer, men jeg kunne jo heller aldri funnet på å ødelegge noen av tingene hans fordi jeg var sint. Jeg blir også matt og lei meg over at han godtok at hun var utro og tok henne tilbake etter det, to ganger.

Han kjøpte dyre gaver til henne, vesker ol. fra designere hun var fan av. Da hun var lei seg pga noe fikk hun bruke hans kort til å bestille klær på nettet. Hun er mye mer materialistisk enn meg, og jeg tjener dobbelt så mye som henne, men det sårer litt at jeg ikke får slike ekstravagante gaver fra han. Føles som hun er viktigere/bedre enn meg å bruke penger på.

Han måtte blokkere henne til slutt fordi hun hele tiden kontaktet han da hun fant ut at vi var sammen fordi hun ville ha han tilbake. Men før dette skrev de meldinger fram til jeg sa at det ikke føltes greit for meg at de hadde så mye kontakt. Så jeg føler på en måte at de sikkert hadde funnet tilbake til hverandre om ikke jeg hadde stoppet kontakten. De har ikke barn sammen. 

Og han kan ikke si at han elsker meg. Sier at han aldri har sagt det til noen, men det føles allikevel som at det er enda en bekreftelse på at jeg er nummer to. Eksen hans er veldig pen, og en som bruker mye sminke, falske vipper og har forstørret leppene. Jeg er en turjente som ikke bruker mye sminke. Han sier aldri at jeg er "verdens vakreste", den snilleste, fineste eller noe sånt og det føles som at det er fordi jeg ikke er den fineste/beste jenta han har vært med, det er henne.

Vet ikke hvor jeg vil med dette, for jeg leser selv at jeg bare fokuserer på det negative og er altfor opptatt av henne og deres forhold - men det plager meg så mye at jeg ikke vet om jeg kan fortsette å være sammen med han. Samtidig er han en fantastisk mann som jeg ønsker å dele livet med, men ikke hvis jeg bare er second best.

Anonymkode: 02cf6...2f4

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen i denne.. i starten av forholdet vårt skrøt han så mye av sexlivet deres, hvor dyre gaver han kjøpte til henne, at hun fikk gjennomtenkte pakkekalendere, påskeegg, at de fant på masse hyggelige ting sammen. Hva får jeg? Fint lite. Et mannebarn som utelukkende jobber og gamer, alt annet er overlatt til meg. Sexlivet vårt suger og kommunikasjonen er fullstendig fraværende. Sukk.

Anonymkode: 52d54...82a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjenner meg igjen i denne.. i starten av forholdet vårt skrøt han så mye av sexlivet deres, hvor dyre gaver han kjøpte til henne, at hun fikk gjennomtenkte pakkekalendere, påskeegg, at de fant på masse hyggelige ting sammen. Hva får jeg? Fint lite. Et mannebarn som utelukkende jobber og gamer, alt annet er overlatt til meg. Sexlivet vårt suger og kommunikasjonen er fullstendig fraværende. Sukk.

Anonymkode: 52d54...82a

Og hvorfor er du sammen med han da? 

Anonymkode: 8ac3f...4d0

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Hadde nok kjent på mye av det samme selv. At jeg var det fornuftige og trygge valget, men ikke drømmedama. Hadde nok alltid følt at hun var "the one that got away" eller egentlig, hun ene men som han ikke fikk det til å funke med. Huff, det må være vondt.

Anonymkode: 66b5d...49f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har en veldig fin kjæreste som er flott på alle måter. Vi har det fint sammen, men jeg sliter med eksen hans og deres forhold og føler vel at jeg er "en god nummer 2" når de ikke fikk det til å fungere.

De hadde et stormfullt forhold hvor de var av og på i 10-12 år, han knuste mobiler og hun skar opp dekket hans pga sjalusi. med meg er han rolig og blir aldri så forbannet om vi diskuterer, men jeg kunne jo heller aldri funnet på å ødelegge noen av tingene hans fordi jeg var sint. Jeg blir også matt og lei meg over at han godtok at hun var utro og tok henne tilbake etter det, to ganger.

Han kjøpte dyre gaver til henne, vesker ol. fra designere hun var fan av. Da hun var lei seg pga noe fikk hun bruke hans kort til å bestille klær på nettet. Hun er mye mer materialistisk enn meg, og jeg tjener dobbelt så mye som henne, men det sårer litt at jeg ikke får slike ekstravagante gaver fra han. Føles som hun er viktigere/bedre enn meg å bruke penger på.

Han måtte blokkere henne til slutt fordi hun hele tiden kontaktet han da hun fant ut at vi var sammen fordi hun ville ha han tilbake. Men før dette skrev de meldinger fram til jeg sa at det ikke føltes greit for meg at de hadde så mye kontakt. Så jeg føler på en måte at de sikkert hadde funnet tilbake til hverandre om ikke jeg hadde stoppet kontakten. De har ikke barn sammen. 

Og han kan ikke si at han elsker meg. Sier at han aldri har sagt det til noen, men det føles allikevel som at det er enda en bekreftelse på at jeg er nummer to. Eksen hans er veldig pen, og en som bruker mye sminke, falske vipper og har forstørret leppene. Jeg er en turjente som ikke bruker mye sminke. Han sier aldri at jeg er "verdens vakreste", den snilleste, fineste eller noe sånt og det føles som at det er fordi jeg ikke er den fineste/beste jenta han har vært med, det er henne.

Vet ikke hvor jeg vil med dette, for jeg leser selv at jeg bare fokuserer på det negative og er altfor opptatt av henne og deres forhold - men det plager meg så mye at jeg ikke vet om jeg kan fortsette å være sammen med han. Samtidig er han en fantastisk mann som jeg ønsker å dele livet med, men ikke hvis jeg bare er second best.

Han kan ikke si han elsker deg fordi han ikke elsker deg. Simple as that. Du fortjener bedre. 

Anonymkode: 8ac3f...4d0

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hva hadde du sagt til venninnen din dersom hun hadde fortalt deg noe liknende? Hvis du hadde fått inntrykk av at hun ikke følte seg bra nok i forholdet, at hun ofte var lei seg? 

Det at noen virkelig ser verdien din og får deg til å føle deg fantastisk -hvor mye er det verd for deg? Jeg tenker at du fortjener å være med noen som elsker deg like mye som du elsker dem❤️

Anonymkode: 11174...b07

• Liker 9
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Eksen og han hadde et veldig usunt forhold preget av hekt og avhengighet. 

Sånne forhold blir veldig lidenskapelige, siden alle bruddene og ulykkeligheten gir lidenskapen når de er sammen så mye næring.

Du får ikke gjort så mye med det, men du må evnt slutte å spørre ham om forholdet og be ham om å ikke si noe mer hvis han snakker om det. Infoen er ikke noe du trenger.

Anonymkode: be37a...909

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eksen og han hadde et veldig usunt forhold preget av hekt og avhengighet. 

Sånne forhold blir veldig lidenskapelige, siden alle bruddene og ulykkeligheten gir lidenskapen når de er sammen så mye næring.

Du får ikke gjort så mye med det, men du må evnt slutte å spørre ham om forholdet og be ham om å ikke si noe mer hvis han snakker om det. Infoen er ikke noe du trenger.

Anonymkode: be37a...909

Det stemmer nok. Høye topper og dype daler. Men han virker som han gir lite næring og bekreftelse til forholdet han er i nå da. Skjønner godt at det er vondt for Ts, kontrasten blir så stor.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tenker at de hadde funnet tilbake til hverandre med mindre du stoppet kontakten mellom dem, tror du forholdet deres har en fremtid da? 

Anonymkode: 1ff6e...862

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Forholdet til eksen hørtes ut som et umodent mareritt! Skjære opp dekk? Wtf.. Knuse mobiler? 

Anonymkode: 081d6...f8b

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt i et forhold der jeg følte meg som "en god nr. 2".

Jeg hadde heller ikke tatt til takke med "en god nr. 2".

Anonymkode: 1b817...a10

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Noe av det du skriver minner litt om forholdet jeg har til kjæresten, men han har hatt flere slike lignende forhold har jeg inntrykk av.

Vet om fire ekser, og de var alle "gærne" som han sier. Men når han  har fortalt om hva som har skjedd, merker jeg litt den samme dynamikken: Han er vel veldig attraktiv mann, og har aldri hatt problemer med å finne kjæreste. Han er også samtidig som han kommer med mange komplimenter og er fantastisk i senga, litt kald innimellom. Dvs., han liker en del egentid, og kan ta lang tid før han svarer på meldinger.

Både jeg, og noen ekser, har blitt veldig utålmodige og sinte pga dette. En eks mistenkte at han var utro, og pleide å oppsøke han sent og tidlig for å "sjekke." Han ble lei av henne, og gjorde det slutt. En annen ble rasende over at han ikke var mulig å kontakte i dagevis av gangen, ble mye krangling, og hun avsluttet forholdet. En annen ble så forelska at hun mente de var ment for hverandre, kontaktet kvinnen han datet før henne, og laget mye drama. Disse to "kjempet" om han, men han var ganske likegyldig. Mye gråt, den ene ville knuse vinduene i huset hans sa hun, om han møtte den andre. Etterhver slutt med begge disse.

Nå er jeg og han sammen, og han veksler mellom å være veldig varm, kjærlig tilstede, og til at jeg plutselig ikke hører noe fra han på flere dager -helt ut av det blå. Har kjørt flere ganger til han jeg også, sent og tidlig, for "sjekke" om han er sammen med en annen eller ikke.

Mange som er kjæresten hans føler seg visst helt gale og frustrerte til slutt. Ikke så sunt forhold, men herregud, er så lett å bli avhengig av han.

Anonymkode: 6cbeb...6d4

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for så fine og ærlige svar ❤️ 

Jeg forventet svar som at dette er mitt problem, at jeg er altfor sjalu og usikker, så det var godt å få bekreftet at jeg har "grunn" til å føle som jeg gjør.

Ser at selv om han er den rette for meg, er nok ikke jeg det for han. Vil prøve å snakke med han om dette, men føles vanskelig. Hvis jeg sier at jeg trenger at han elsker meg og at han bekrefter at jeg er den rette, vil det føles bra hvis han sier det "på kommando"? Når han ikke har sagt disse tingene til meg før. Og er han rett for meg når han ikke får meg til å føle meg fantastisk, eller i det minste bare god nok? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hadde nok kjent på mye av det samme selv. At jeg var det fornuftige og trygge valget, men ikke drømmedama. Hadde nok alltid følt at hun var "the one that got away" eller egentlig, hun ene men som han ikke fikk det til å funke med. Huff, det må være vondt.

Takk for at du forstår ❤️ Det er akkurat dette jeg føler. 

• Liker 1
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen? Det er ikke så uvanlig at menn kan snakke mye om eksen helt i starten av et nytt forhold. Men på ett eller annet tidspunkt bør det jo roe seg. 

Han burde imidlertid være i stand til å uttrykke både varme følelser for deg, og å gi deg komplimenter. Jeg syns akkurat det er et dårlig tegn, men det kan jo hende at han ikke har gjort det til andre heller og at det ikke faller ham naturlig. Har han sagt noe selv om dette? 

Uansett - den viktigste jobben man har i et forhold er å trygge partneren sin, og den jobben forsømmer han åpenbart. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på alt er sant da? Og når hun feks fikk den dyre vesken, var det han som kom på det helt av seg selv, fordi han ville gjøre noe fint, eller var det krangling, drama, hyling, gråting og en måte å få tilgivelse på? Du vil jo aldri egentlig få et svar på det, siden du bare får en side av saken? Men tror du ikke han setter pris på et trygt, rolig og stabilt forhold, der han ikke trenger å kjøpe dyre vesker for å slippe 1 uke med drama? 

Kanskje dere skulle tatt en runde i parterapi, slik at du kan få satt ord på følelsene dine, og at han kan forstå hvorfor du føler det slik? 

Anonymkode: be863...159

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen. Endte opp med at han var utro mot henne og hun ble gravid fordi hun taklet ikke tanken på å miste han. De er sammen idag. Det gjør fortsatt litt vondt å tenke på selv om det har gått 3 år. Drittsekk😒

Anonymkode: 2f462...d9c

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for så fine og ærlige svar ❤️ 

Jeg forventet svar som at dette er mitt problem, at jeg er altfor sjalu og usikker, så det var godt å få bekreftet at jeg har "grunn" til å føle som jeg gjør.

Ser at selv om han er den rette for meg, er nok ikke jeg det for han. Vil prøve å snakke med han om dette, men føles vanskelig. Hvis jeg sier at jeg trenger at han elsker meg og at han bekrefter at jeg er den rette, vil det føles bra hvis han sier det "på kommando"? Når han ikke har sagt disse tingene til meg før. Og er han rett for meg når han ikke får meg til å føle meg fantastisk, eller i det minste bare god nok? 

Hadde forsøkt å ta det opp med han. Det med å si at han elsker deg, det blir jo feil å si det dersom det ikke er det han føler. Men... har han aldri elsket noen da? Er han ikke i stand til det? Eller hva tenker han selv er greia? Hvor lenge har dere vært sammen forresten? 

Viser han omtanke og kjærlighet på andre måter da? Ut fra det du skriver så gjør han det ikke med ord eller med gaver. Hva med tjenester eller fysisk? Det er mye omsorg og kjærlighet i å gjøre ting som man vet at gleder kjæresten. Mannen min sier riktignok at han elsker meg, men han er overhodet ikke raus med komplimentene. Sier aldri at jeg er vakker eller at han er stolt av meg eller sånne ting, selv om det er noe jeg savner og hadde satt stor pris på. Men han er veldig god på å gjøre tjenester. Han henter ved for meg, snekrer for meg, reparerer ting for meg, ofte uten at jeg må be om det men fordi han legger merke til det og ønsker å gjøre hverdagen lettere for meg. Så jeg kan se kjærligheten der, selv om jeg ønsker å høre godordene også i ny og ne. Og ikke minst, så er han alltid tydelig på at det er oss to.

Men hvis kjæresten din ikke er der heller, så blir det jo litt tomt da. Du kan ta opp ting du savner i forholdet uten å dra inn eksen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjenner meg veldig igjen. Endte opp med at han var utro mot henne og hun ble gravid fordi hun taklet ikke tanken på å miste han. De er sammen idag. Det gjør fortsatt litt vondt å tenke på selv om det har gått 3 år. Drittsekk😒

utro med henne* 

Skrevet

Han høres ut som en umoden ræv og absolutt ikke noe catch..

Ville dumpet han så han kan gå å leke med av/på kjæresten sin 💁🏼‍♀️

Ps. Jeg ville tatt det med en STOR klype salt, det at han forteller om hvor mye bra han har gitt og gjort for henne. Det er som regel bare oppspinn for å framstille seg selv og forholdet bedre.

Han skjemmes sikkert veldig for at han har vært en del av et SÅ umodent forhold.

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...