AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #1 Skrevet 10. mars 2022 Far til mine to eldste barn har sagt til barna siden jeg fikk meg ny mann (8år siden) at barna ikke får fortelle om sitt liv hos meg. Hverken skole, idrett eller noe vil far høre noe om. Dette har blitt tatt om flere ganger hos familievernkontoret og 2 ganger i retten at det ikke er bra for barna. Men han vil ikke høre noe om livet til barna. Dette er vondt for barna. Barna er 11 og 13 år. De ser far kun annenhver helg. Far vil heller ikke følge opp barna. Når barna er hos far så sitter de kun foran tv hele helgen. Farmor spør og graver om meg og minn mann til barna. Alt barna sier blir vridd og så meldt til barnevernet. Jeg har blitt undersøkt av barnevernet nå mange ganger pga farmor. Farmor lyver mye i bekymringsmeldinger. Barnevernet finner ingenting hos meg. De ser det er en ekstremt sinne hos far og farmor. Skal sies at farmor har ikke sett meg på 10 år. Jeg er så lei og syns dette er vanskelig. Jeg ønsker kun det beste for mine barn. Er det noen som har opplevd noe lignende eller har råd til hvordan gjøre ting best for barna? Retten har bestemt at barna skal se far. Anonymkode: bd0ba...c7a 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #2 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Far til mine to eldste barn har sagt til barna siden jeg fikk meg ny mann (8år siden) at barna ikke får fortelle om sitt liv hos meg. Hverken skole, idrett eller noe vil far høre noe om. Dette har blitt tatt om flere ganger hos familievernkontoret og 2 ganger i retten at det ikke er bra for barna. Men han vil ikke høre noe om livet til barna. Dette er vondt for barna. Barna er 11 og 13 år. De ser far kun annenhver helg. Far vil heller ikke følge opp barna. Når barna er hos far så sitter de kun foran tv hele helgen. Farmor spør og graver om meg og minn mann til barna. Alt barna sier blir vridd og så meldt til barnevernet. Jeg har blitt undersøkt av barnevernet nå mange ganger pga farmor. Farmor lyver mye i bekymringsmeldinger. Barnevernet finner ingenting hos meg. De ser det er en ekstremt sinne hos far og farmor. Skal sies at farmor har ikke sett meg på 10 år. Jeg er så lei og syns dette er vanskelig. Jeg ønsker kun det beste for mine barn. Er det noen som har opplevd noe lignende eller har råd til hvordan gjøre ting best for barna? Retten har bestemt at barna skal se far. Anonymkode: bd0ba...c7a Høres helt grusomt ut! Stakkars barn! Får de hjelp noe sted? Noen å snakke med utenfra? Vet at det kan hjelpe barna, å sortere litt tanker og snakke om hvordan de har det midt i dritten de er i. Og hva om du hver gang anmelder Farmor, for feilaktig klage til barnevernet/løgn? Ting kan jo uansett ikke bli verre, men kanskje hun slutter når det er hun som må under lupen og i avhør, og ikke bare deg? Anonymkode: ce791...7c1 4
Fjaselina Skrevet 10. mars 2022 #3 Skrevet 10. mars 2022 Det vil sannsynligvis ikkje utløyse nye runder med barnevernet dersom ho kjem med nye meldingar, når dei fleire gongar har vurdert og konkludert med at alt er ok. BV kan også tenke;) Og ny melding frå samme farmor vil ikkje tvinge BV til å handle. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #4 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres helt grusomt ut! Stakkars barn! Får de hjelp noe sted? Noen å snakke med utenfra? Vet at det kan hjelpe barna, å sortere litt tanker og snakke om hvordan de har det midt i dritten de er i. Og hva om du hver gang anmelder Farmor, for feilaktig klage til barnevernet/løgn? Ting kan jo uansett ikke bli verre, men kanskje hun slutter når det er hun som må under lupen og i avhør, og ikke bare deg? Anonymkode: ce791...7c1 Å anmelde vil dessverre gjøre ting verre. Farmor og farfar til barna er grunnen til at jeg flyttet fra far. De eier ingen grense for hva de gjør. De har hvert på min arbeidsplass og slengt dritt til sjefen min. De har hvert på døra mi mange ganger før bruddet med far. Kun for å bråke. De kjefter og smeller men mener de ter meg som mor som er et problem. Barna går begge hos bup. De får hjelp der. Bup har også sagt tydelig ifra at dette ikke er bra for barna. Men retten mener barna skal se far tross alt dette. Anonymkode: bd0ba...c7a
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #5 Skrevet 10. mars 2022 Fjaselina skrev (1 minutt siden): Det vil sannsynligvis ikkje utløyse nye runder med barnevernet dersom ho kjem med nye meldingar, når dei fleire gongar har vurdert og konkludert med at alt er ok. BV kan også tenke;) Og ny melding frå samme farmor vil ikkje tvinge BV til å handle. De undersøker ikke hver gang de får melding heldigvis. Men de har undersøkt meg mange ganger fra før. Og de kontakter meg hver gang det kommer en melding. Bv kan tenke ja. Men de er også pliktig til å undersøke om meldingene er alvorlige. Noe farmor er flink til å skrive meldinger som. Anonymkode: bd0ba...c7a 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #6 Skrevet 10. mars 2022 Stakkars barn, her må det jo være en voldsom lojalitetskonflikt, frykt for å si noe «feil» ovenfor far og farmor og dårlig samvittighet om de sier noe «feil». Det vil nok være ekstremt vanskelig å nå inn til far og farmor, uansett hva du gjør. Nå er jo barna så gamle, at de kanskje etterhvert velger bort å være så mye hos far og farmor. Men de bør jo få hjelp, for sånn som de har det nå kan lett komme til uttrykk i angst, depresjon og/eller utagerende oppførsel etterhvert, om de ikke allerede har kommet dit. Kanskje starte med et lavterskeltilbud i kommunen dere bor i? Eventuelt hør med helsesøster på skolen, både om samtale eller henvisning til samtaletilbud? Etterhvert kan det jo være aktuelt å invitere inn far og kanskje farmor i samtale med behandler til barna. De vil nok aldri innse, og iallfall ikke innrømme, egne feil, men om man sier ting på «rett» måte til dem, kan man jo kanskje oppnå noe endring hos dem. Og som mor må du være tilstede for barna dine og møte deres følelsesuttrykk. Anonymkode: 2e93c...a1f 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #7 Skrevet 10. mars 2022 Er det ikke 12-årsgrense for når barn kan bestemme selv? Kanskje du kan begynne å la 13-åringen lese bekymringsmeldingene farmor, så hen skjønner hva farmor driver med. Anonymkode: 66979...965 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #8 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det ikke 12-årsgrense for når barn kan bestemme selv? Kanskje du kan begynne å la 13-åringen lese bekymringsmeldingene farmor, så hen skjønner hva farmor driver med. Anonymkode: 66979...965 Jeg har vurdert det. 13 åringen synd de ter krevende når bv undersøker. Bv vil jo da prate med barnet. Og siste undersøkelsen så pratet de med barnet 5 ganger. De hadde samtale med 13 åringen og hver av foreldrene. Samtalen med far og barn tok 1.5 time, mens jeg og 13 åringen var der i 20 min. Aner ikke om det har noe å si. Anonymkode: bd0ba...c7a 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #9 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vurdert det. 13 åringen synd de ter krevende når bv undersøker. Bv vil jo da prate med barnet. Og siste undersøkelsen så pratet de med barnet 5 ganger. De hadde samtale med 13 åringen og hver av foreldrene. Samtalen med far og barn tok 1.5 time, mens jeg og 13 åringen var der i 20 min. Aner ikke om det har noe å si. Anonymkode: bd0ba...c7a Samtalens varighet har nødvendigvis ikke så mye å si. Kanskje far hadde mye på hjertet? Bv er tydelig bekymret for hvordan barnet har det da, når de åpner undersøkelse gang på gang, og snakker 5 ganger med barnet i løpet av en undersøkelse. Ikke nødvendigvis bekymret for hvordan barnet har det hos det, men bekymret for den helhetlig omsorgen barnet utsettes for. Anonymkode: 2e93c...a1f 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #10 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Far til mine to eldste barn har sagt til barna siden jeg fikk meg ny mann (8år siden) at barna ikke får fortelle om sitt liv hos meg. Hverken skole, idrett eller noe vil far høre noe om. Dette har blitt tatt om flere ganger hos familievernkontoret og 2 ganger i retten at det ikke er bra for barna. Men han vil ikke høre noe om livet til barna. Dette er vondt for barna. Barna er 11 og 13 år. De ser far kun annenhver helg. Far vil heller ikke følge opp barna. Når barna er hos far så sitter de kun foran tv hele helgen. Farmor spør og graver om meg og minn mann til barna. Alt barna sier blir vridd og så meldt til barnevernet. Jeg har blitt undersøkt av barnevernet nå mange ganger pga farmor. Farmor lyver mye i bekymringsmeldinger. Barnevernet finner ingenting hos meg. De ser det er en ekstremt sinne hos far og farmor. Skal sies at farmor har ikke sett meg på 10 år. Jeg er så lei og syns dette er vanskelig. Jeg ønsker kun det beste for mine barn. Er det noen som har opplevd noe lignende eller har råd til hvordan gjøre ting best for barna? Retten har bestemt at barna skal se far. Anonymkode: bd0ba...c7a Dette høres helt grusomt ut. De er så store at de kan no velge om de ikke vil til far. Eller 12år på det kanskje? Hater når farmor skal blande seg og holde på sånn. Gjorfe det her og og meldte til barnevernet flere ganger. Men jeg var da sammen med sønnen hennes. Hun prøvde å splitte oss. Men her endte det med at mannen kuttet hun helt ut av livet sitt. Og det var godt. Skjønner ikke hvordan de tror de kan holde på sånn. Det er så slitsomt og tungt.. Ta en fvk time alene og luft litt tanker og få hjelp til hvordan du skal gjøre det? Ville aldri sendt barna til far igjen.. Det er tungt å være uønsket.. Anonymkode: 44017...91c 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #11 Skrevet 10. mars 2022 13-åringen kan fint bestemme selv om hen vil til pappaen sin eller ikke, og det syntes jeg 11-åringen skal få lov til også. De er såpass store at de forstår og kan fremme disse tingene selv. Sett deg ned å prat med dem, en til en - og spør om hva de føler og tenker, og si at hvis hen/de ønsker å være hos deg når det er pappa-helg så kan dem selvfølgelig det. Dette er hjemmet deres, og de burde ikke bli utsatt for verken farmor eller far mye lenger nå!! Anonymkode: b2360...bd0 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #12 Skrevet 10. mars 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har vurdert det. 13 åringen synd de ter krevende når bv undersøker. Bv vil jo da prate med barnet. Og siste undersøkelsen så pratet de med barnet 5 ganger. De hadde samtale med 13 åringen og hver av foreldrene. Samtalen med far og barn tok 1.5 time, mens jeg og 13 åringen var der i 20 min. Aner ikke om det har noe å si. Anonymkode: bd0ba...c7a Ok, da tenker jeg virkelig 13-åringen bør vite hva som foregår og hvorfor BV er involvert. Fordi hen blir jo rett og slett utnyttet og misbrukt av farmoren. Anonymkode: 66979...965 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #13 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har vurdert det. 13 åringen synd de ter krevende når bv undersøker. Bv vil jo da prate med barnet. Og siste undersøkelsen så pratet de med barnet 5 ganger. De hadde samtale med 13 åringen og hver av foreldrene. Samtalen med far og barn tok 1.5 time, mens jeg og 13 åringen var der i 20 min. Aner ikke om det har noe å si. Anonymkode: bd0ba...c7a Jeg synes 13-åringen kan få vite. Det kommer til et tidspunkt hvor sannheten er enklere å takle, uansett hvor vanskelig den er, enn andre ting. Og en 13-åring er på god vei dit, tenker jeg. Anonymkode: c4200...303 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #14 Skrevet 10. mars 2022 Jeg har valgt til nå å ikke si noe til barna ang bekymringsmeldinger som kommer fra de. Dette fordi jeg ikke ønsker å lage mer kvalme å sette barna i en vanskelig situasjon. Jeg vurderer mer og mer å fortelle det. Rett og slett fordi dette har pågått i så mange år. Pluss at jeg er redd hva sol blir sagt når barna er hos bf. Eller lettere sagt hos farmor. Henne bestemmer jo hvor barna skal være når barna er hos bf. Henne styrer alt. Tilogmed bf sin økonomi. Så når henne vil at jeg skal miste bidrag en mnd så driter Henne i å betale. Anonymkode: bd0ba...c7a 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #15 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg har valgt til nå å ikke si noe til barna ang bekymringsmeldinger som kommer fra de. Dette fordi jeg ikke ønsker å lage mer kvalme å sette barna i en vanskelig situasjon. Jeg vurderer mer og mer å fortelle det. Rett og slett fordi dette har pågått i så mange år. Pluss at jeg er redd hva sol blir sagt når barna er hos bf. Eller lettere sagt hos farmor. Henne bestemmer jo hvor barna skal være når barna er hos bf. Henne styrer alt. Tilogmed bf sin økonomi. Så når henne vil at jeg skal miste bidrag en mnd så driter Henne i å betale. Anonymkode: bd0ba...c7a Jeg er i en evig konflikt med far, det er ca 14 år siden vi gikk fra hverandre og ungdommen er nå blitt 16 år. Han og stemor har laget bråk hele veien, han styrer på og ungdommen er helt forvirret. Jeg skal ikke gå så mye inn på hele historien, men det jeg vil si er at jeg hele tiden har skånet ungdommen. Jeg har ikke involvert hn og jeg har gjort så utrolig mye for at hn ikke skulle måtte håndtere far. Jeg har tatt den jobben. Men jeg har det siste året ca begynt å fortelle litt om hva de sier og gjør, jeg har funnet ut at hn må få vite. Og det har ført til at hn ser far og stemor i et annet lys og klarer bedre å håndtere alt som kommer derfra. Nå er min litt eldre enn dine, men jeg skulle begynt tidligere. Anonymkode: 4f69b...a41 1 1 1
NiceOrNothing Skrevet 10. mars 2022 #16 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg har valgt til nå å ikke si noe til barna ang bekymringsmeldinger som kommer fra de. Dette fordi jeg ikke ønsker å lage mer kvalme å sette barna i en vanskelig situasjon. Jeg vurderer mer og mer å fortelle det. Rett og slett fordi dette har pågått i så mange år. Pluss at jeg er redd hva sol blir sagt når barna er hos bf. Eller lettere sagt hos farmor. Henne bestemmer jo hvor barna skal være når barna er hos bf. Henne styrer alt. Tilogmed bf sin økonomi. Så når henne vil at jeg skal miste bidrag en mnd så driter Henne i å betale. Anonymkode: bd0ba...c7a Det må da til slutt komme en sperre -grense for barnevernet og . Antall uriktige innmeldinger . Men det henger jo ikke på greip at barnefar ikke lar de fortelle noe , mens hans mor sitter å intervjuer dem. Bor barnefar m sine foreldre ? Høres ekstremt giftig ut ( for ungene ) . Barnevernet burde veilede den farmoren litt tenker jeg . I hvordan hun møter / behandler disse barna 🥲 De må jo oppfatte at hun er veldig fiendtlig når det gjelder deg? 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #17 Skrevet 10. mars 2022 NiceOrNothing skrev (5 minutter siden): Det må da til slutt komme en sperre -grense for barnevernet og . Antall uriktige innmeldinger . Men det henger jo ikke på greip at barnefar ikke lar de fortelle noe , mens hans mor sitter å intervjuer dem. Bor barnefar m sine foreldre ? Høres ekstremt giftig ut ( for ungene ) . Barnevernet burde veilede den farmoren litt tenker jeg . I hvordan hun møter / behandler disse barna 🥲 De må jo oppfatte at hun er veldig fiendtlig når det gjelder deg? Bf vil ikke vite noe da han er ekstremt sjalu på min mann. Alltid hvert det. Jeg gikk fra bf pga hans ustabile familie som holdt på å ødelegge meg. Bf går å slenger mye dritt om at ingen kan gjøre meg lykkelig. Og han har prøvd mye for å ødelegge forholdet mellom meg og min mann. Farmor graver etter alt henne kan vri å vende mot meg. Når jeg bodde bf så melde hun meg og bf til bv hele tiden. Bv der og var fortvilet over hvordan dette eskalerte. Farmor var fast bestemt på at barna skulle vekk fra meg som mor og da bf. De skulle bo hos henne. Dette har henne sagt rett ut til bv og i retten. Helt sykt i mine øyne. Henne har 3 egne barn henne har ødelagt. Bv virker ikke til å ville gi Farmor noe oppmerksomhet nå. De tar tlf når henne ringer, fordi de må. Slik jeg har forstått det så ringer henne en del til bv med mye blir bare lagt vekk hos bv. Anonymkode: bd0ba...c7a
NiceOrNothing Skrevet 10. mars 2022 #18 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Bf vil ikke vite noe da han er ekstremt sjalu på min mann. Alltid hvert det. Jeg gikk fra bf pga hans ustabile familie som holdt på å ødelegge meg. Bf går å slenger mye dritt om at ingen kan gjøre meg lykkelig. Og han har prøvd mye for å ødelegge forholdet mellom meg og min mann. Farmor graver etter alt henne kan vri å vende mot meg. Når jeg bodde bf så melde hun meg og bf til bv hele tiden. Bv der og var fortvilet over hvordan dette eskalerte. Farmor var fast bestemt på at barna skulle vekk fra meg som mor og da bf. De skulle bo hos henne. Dette har henne sagt rett ut til bv og i retten. Helt sykt i mine øyne. Henne har 3 egne barn henne har ødelagt. Bv virker ikke til å ville gi Farmor noe oppmerksomhet nå. De tar tlf når henne ringer, fordi de må. Slik jeg har forstått det så ringer henne en del til bv med mye blir bare lagt vekk hos bv. Anonymkode: bd0ba...c7a Bra barnevernet har gjennomskuet henne da. Hun virker jo tvers gjennom ond 😳. Stakkars barn som må tilbringe tid me henne / bf . Kan ikke være noe oppbyggende for dem .
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #19 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg synes 13-åringen kan få vite. Det kommer til et tidspunkt hvor sannheten er enklere å takle, uansett hvor vanskelig den er, enn andre ting. Og en 13-åring er på god vei dit, tenker jeg. Anonymkode: c4200...303 Ja jeg er enig. Vi fortalte barna det og. Når farmoren forfulgte og fant opp mye løgn og letet etter noe å ta oss/de på. Det var helt sykt hva hun lagde av fantasier og løgner.. Trist den dagen barns får lese det selv hos barnevernet Det er ikke noe særlig å måtte fortelle barna. Men når det er så mye og det bare fortsetter og fortsetter så kan moren like greit være ærlig om det. Det skjønner mer enn vi tror! Anonymkode: 44017...91c
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #20 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja jeg er enig. Vi fortalte barna det og. Når farmoren forfulgte og fant opp mye løgn og letet etter noe å ta oss/de på. Det var helt sykt hva hun lagde av fantasier og løgner.. Trist den dagen barns får lese det selv hos barnevernet Det er ikke noe særlig å måtte fortelle barna. Men når det er så mye og det bare fortsetter og fortsetter så kan moren like greit være ærlig om det. Det skjønner mer enn vi tror! Anonymkode: 44017...91c Barna tok det foressten fint. De skjønte jo at noe var rart og måten hun oppførte seg på. De valgte selv og ta avstand og vil ikke ha noe med hun å gjøre. Hun har prøvd å bestikke de men det går ikke her i gården.. Kjærlighet er greien her. Ikke ondskap eller kjøpes for peng. Anonymkode: 44017...91c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå