Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan jeg bli ett bedre menneske? Finnes det noen kurs eller skoler? Jeg vil bli en annen person fordi jeg mistrives med den jeg er.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva legger du i "bedre menneske"? :) Og hva er det du ikke liker ved den du er?

Anonymkode: 6de54...434

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hva legger du i "bedre menneske"? :) Og hva er det du ikke liker ved den du er?

Anonymkode: 6de54...434

Jeg liker ikke meg selv. Jeg hater hele personligheten min. At ingen vil være venn med meg siden jeg aldri er bra nok.

AnonymBruker
Skrevet
Nathea skrev (1 minutt siden):

Jeg liker ikke meg selv. Jeg hater hele personligheten min. At ingen vil være venn med meg siden jeg aldri er bra nok.

Da høres det ut som det er en psykolog du trenger, ikke en selvhjelp bok. 

Du vet, sannsynligvis så bruker du allerede masse tid på å prøve å være noen andre enn hvem du er, jo større gapet er mellom hvem du føler du er og hvem du vil være jo mer ulykkelig vil du være.

Du kan kun være deg selv, alt annet er tull. Så kan du jobbe med enkelt ting, som å bli mer imøtekommende eller det å akseptere at du et en litt innesluttet person. 

Anonymkode: 21a46...7fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du høres ut som meg når jeg er langt nede. Samtidig har jeg mistet mye av meg selv med årene, og jeg er egentlig ikke spesielt fan av den jeg er nå, jeg heller.

Det finnes mange selvhjelpsbøker. Men en konkret oppskrift for å bli et bedre menneske...? Hvordan definerer man "bedre menneske"? Og "bra nok" for hvem da? Det vil alltid være noen som har noe å utsette på en. Og for noen blir man aldri bra nok uansett hva man gjør, for de flytter målstreken hele tiden, og tolker dine "feiltrinn"/ditt avslag som en avvisning av dem. Det å bli bra nok for slike folk er vanskeligere enn å fly til månen med bare armene...

Mia Törnblom(tror jeg det var) har et par bøker som heter "Selvfølelse nå!" og "Alt om selvfølelse".

Kristian Hall har en nettside med mange ressurser, og flere bøker. Han har riktig nok fokus på å komme seg ut av depresjon, men mange av tiltakene er nyttige for alle, syns jeg.

Ellers kommer det jo an på hva du vil forbedre, sånn helt konkret.

Anonymkode: bad82...7f6

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Nathea skrev (På 10.3.2022 den 10.10):

Hvordan kan jeg bli ett bedre menneske? Finnes det noen kurs eller skoler? Jeg vil bli en annen person fordi jeg mistrives med den jeg er.

Etter de innleggene jeg har sett fra deg så trenger du ikke øve på å bli et bedre menneske. Du er et godt menneske. Det du trenger er å bli litt mer egoistisk og ta hensyn til dine egne behov fordi du er også viktig ❤️

Anonymkode: d6226...8aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...