Gå til innhold

Kampen om sannheten vil avgjøre krigen- er vi for klønete? Dumt å stenge ute russere fra idrett!

I Grosny

Anbefalte innlegg

I Grosny skrev (3 minutter siden):

Jeg snakker ikke om hensynet til utøverne, jeg snakker om møteplasser for samtale og kommunikasjon som et angrep på Putins propagandajernteppe. Jeg tror nemlig Putins avgang vil ha en sammenheng med at flere russere blir informerte, men stenger vi informasjonsluker, så motarbeider vi veksten av russisk opposisjon.

Det er jeg heller ikke uenig med, men forstår ikke nødvendigvis hvorfor sporten spiller en så stor rolle i nettopp dette.

Tror ikke det er sporten som er med på å få inn så mye informasjon til landet, da mesteparten av sporten i stor grad fokuserer på om eget land vinner gull eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tanuki skrev (Akkurat nå):

Ser ikke problemet, sivile skytes og drepes i Ukraina. Selfølgelig skal ikke russere få delta på sport arrangementer som om alt er normalt. 

Problemet er at for mange russere i Russland tror på Putins propaganda, og at det er vanskelig å nå fram med fakta. Når fakta blir etablert i det russiske folk, så er Putin ferdig. Problemet er å distribuere fakta slik at det når fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, I Grosny said:

Problemet er at for mange russere i Russland tror på Putins propaganda, og at det er vanskelig å nå fram med fakta. Når fakta blir etablert i det russiske folk, så er Putin ferdig. Problemet er å distribuere fakta slik at det når fram.

Det er jo tusenvis som demonstrerer mot krigen og Putin. Russland er ikke Nord Korea. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stressedoutgurl skrev (2 minutter siden):

Det er jeg heller ikke uenig med, men forstår ikke nødvendigvis hvorfor sporten spiller en så stor rolle i nettopp dette.

Tror ikke det er sporten som er med på å få inn så mye informasjon til landet, da mesteparten av sporten i stor grad fokuserer på om eget land vinner gull eller ikke. 

Jeg vet ikke helt omfanget av det. Men min filosofi er at mange små seire kan bli en stor. Derfor tror jeg sannhetskrigen bør kjempes på alle arenaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanuki skrev (5 minutter siden):

Det er jo tusenvis som demonstrerer mot krigen og Putin. Russland er ikke Nord Korea. 

Putin har det siste året kjørt på med mer og mer diktatur, og særlig de nye lovene der folk kan fengsles for bare å nevne ordet "krig" er verre enn i Nord-Korea. Putin stenger alt han kan , og nå er også Facebook sperret. Det går heller ikke å sende digitale bilder til Russland.

Motstanden mot Putin er betydelig, men dersom meningsmålingene ikke er fikset, så har han enda flere tihengere.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
Tanuki skrev (8 minutter siden):

Ser ikke problemet, sivile skytes og drepes i Ukraina. Selfølgelig skal ikke russere få delta på sport arrangementer som om alt er normalt. 

Nettopp. Selv russerne skjønner dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samtaler på idrettsbanketter er kanskje urealistisk i disse tider. Deter jo ikke flytrafikk mellom Russland og Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
Purple Basil skrev (4 timer siden):

Nå får russiske barn lov til å delta i idrett her likevel, kjempebra ❤️ Barn skal aldri diskrimineres pga voksnes handlinger! 

Norway Cup er verdens største fotballturnering for barn og unge 10 – 19 år med 3v3 fotball for spillere 6-10 år siste helgen av turneringen
18-19 åringer er ikke barn.  I Ukraina må disse forsvare landet sitt.

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (48 minutter siden):

Norway Cup er verdens største fotballturnering for barn og unge 10 – 19 år med 3v3 fotball for spillere 6-10 år siste helgen av turneringen
18-19 åringer er ikke barn.  I Ukraina må disse forsvare landet sitt.

Hahaha, du drar frem 19-åringer ja. Ja, er vel kun 19-åringer som skal spille på NC ifølge deg 😂 Russiske barn og unge har ikke skylden for det Putin gjør og skal ikke straffes. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...