Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg savner nesten det å få regninger tilsendt i posten. Slik det er nå, så kommer en på mail og en på Digipost. En kommer på sms. Noen er e-faktura eller avtalegiro. De er jo greie. 👍 Eller app (klarna). Tror jeg blir tussete. Det er vel helst små kjøp på nettbutikker o.l som er grunnen. Så får nesten slutte å handle på nett tror jeg. Høres jo ut som jeg har enormt med regninger, men det er ikke slik.  Kanskje litt mer i perioder. Gjerne ved julehandel o.l. Men har dere andre et godt system som gjør at dere alltid har god kontroll på regninger som kommer inn fra alle kanter? 

Anonymkode: ff405...c0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får ikke regninger inn fra alle kanter. 

Når jeg handler på nett, bruker jeg enten klarna eller vipps om de har det, eller jeg betaler med kredittkort. Kredittkortet kommer jo som e-faktura i nettbanken, som jeg får push-varsel og e-post om. Regninger i vipps og klarna får jeg også varsler om. 

Jeg synes ikke det er noe vanskelig å holde styr på, jeg betaler alt når jeg får varselet om det. 

Anonymkode: 47d8a...bad

Skrevet

Jeg får alle regninger som e-faktura bortsett fra Klarna. Enkelt å holde oversikt for meg. 

Jeg fører regnskap og fast kostnader ligger inne i "malen" min slik at jeg vet når de kommer. Kjøp med Klarna eller kredittkort fører jeg etter hvert slik at jeg har kontroll på dem.

Skrevet

Får alle regninger som e-faktura jeg, ikke noe stress. :) På nett betaler jeg med paypal, vipps eller bankkort.

AnonymBruker
Skrevet

På nett handler jeg kun med kredittkort, så har ikke dette problemet.

Anonymkode: 3c17f...287

AnonymBruker
Skrevet

Betaler med kredittkort på nett (noen få ganger faktura fra Klarna), og resten kommer som e-faktura. Oversiktlig og greit.

Anonymkode: 1b5ff...653

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg savner nesten det å få regninger tilsendt i posten. Slik det er nå, så kommer en på mail og en på Digipost. En kommer på sms. Noen er e-faktura eller avtalegiro. De er jo greie. 👍 Eller app (klarna). Tror jeg blir tussete. Det er vel helst små kjøp på nettbutikker o.l som er grunnen. Så får nesten slutte å handle på nett tror jeg. Høres jo ut som jeg har enormt med regninger, men det er ikke slik.  Kanskje litt mer i perioder. Gjerne ved julehandel o.l. Men har dere andre et godt system som gjør at dere alltid har god kontroll på regninger som kommer inn fra alle kanter? 

Har det litt som deg, syns det er kaotisk i perioder. Jeg vet ikke din grunn men for meg er det fordi jeg ikke har så mye penger og må få endel på regning. Syns det er dumt at ikke alle kreditorer ikke har en felles løsning for dette. Særlig de på sms har en tendens til å bli glemt 😮 

Anonymkode: 25fef...c5c

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje flere egentlig tilbyr e-faktura, bare at jeg ikke har fått det helt med meg. Har en fast som kommer på Digipost og en som kommer melding på sms. Så er det noen mer sånne som jeg handler mindre hos som kommer på Mail dersom de ikke har klarna. Dem er ikke fast liksom, men bare i blant. Mailen min er så full av reklame at det er lett å overse en viktig mail. Må visst ha en opprydding i dette. Liker å ha kontroll, men i perioder hvor det har vært litt ekstra så føler jeg at regningene kommer fra alle kanter. Jeg har tatt av nærmere 30 kg og har behov for å fornye garderoben blant annet. Og da har det blitt litt mer netthandel. Så har det vært ting til valpen osv. Jaja. Jeg får rydde opp.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje flere egentlig tilbyr e-faktura, bare at jeg ikke har fått det helt med meg. Har en fast som kommer på Digipost og en som kommer melding på sms. Så er det noen mer sånne som jeg handler mindre hos som kommer på Mail dersom de ikke har klarna. Dem er ikke fast liksom, men bare i blant. Mailen min er så full av reklame at det er lett å overse en viktig mail. Må visst ha en opprydding i dette. Liker å ha kontroll, men i perioder hvor det har vært litt ekstra så føler jeg at regningene kommer fra alle kanter. Jeg har tatt av nærmere 30 kg og har behov for å fornye garderoben blant annet. Og da har det blitt litt mer netthandel. Så har det vært ting til valpen osv. Jaja. Jeg får rydde opp.

Da bør du for det første rydde i mailen din. Unsubscribe all reklame, flytt det til søppelpost osv. Det er ikke reningene som er problemet her men din vimsete teknologiske væremåte.

Anonymkode: c426e...b1e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har det litt som deg, syns det er kaotisk i perioder. Jeg vet ikke din grunn men for meg er det fordi jeg ikke har så mye penger og må få endel på regning. Syns det er dumt at ikke alle kreditorer ikke har en felles løsning for dette. Særlig de på sms har en tendens til å bli glemt 😮 

Anonymkode: 25fef...c5c

Godt jeg ikke er alene. Jeg har heller ikke alltid penger til å betale med en gang. Da må jeg betale når lønning kommer. Særlig nå da jeg har fått litt ekstra utgifter pga stor vektnedgang etter operasjon og må ha litt forskjellig nytt. Regnet jo med at jeg kom til å trenger litt nye ting, men blir litt mer en jeg hadde trodd. Og så dukker det opp andre ting som skal betales. Skyhøye strømpriser og bensin osv. i tillegg. Prøver å kjøpe litt klær nå og da, slik at det blir overkommelig og ikke kjøpe unødvendig. Er jo lett for å bli revet med og gøy å kjøpe ny garderobe med så høyt vekttap. Så må passe på meg selv litt… 😂😂😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da bør du for det første rydde i mailen din. Unsubscribe all reklame, flytt det til søppelpost osv. Det er ikke reningene som er problemet her men din vimsete teknologiske væremåte.

Anonymkode: c426e...b1e

Hyggelig du. Takk. 

Nå er det ikke sååå mange som sender på mail. Men mer at noen sender på en måte og andre på en annen. Det er kanskje 5 - 6 forskjellige veier der regninger kan komme. 

1: SMS 

2: E-post

3: Digipost

4: Klarna app

5: E faktura

6: Postkassen ( veldig sjelden)

AnonymBruker
Skrevet

Hyggelig du. Takk. 

Nå er det ikke sååå mange som sender på mail. Men mer at noen sender på en måte og andre på en annen. Det er kanskje 5 - 6 forskjellige veier der regninger kan komme. 

1: SMS 

2: E-post

3: Digipost

4: Klarna app

5: E faktura

6: Postkassen ( veldig sjelden)

Hvorfor ber du om å betale med faktura i stedet for kort, da? 

De aller, aller fleste steder lar deg betale med kort, og det er uhyre mye enklere å betale én kredittkortregning i måneden, som kommer i nettbanken og som du får varsel på både sms, epost, og push om du så ønsker, enn å betale ørten småregninger. 

Jeg tror du må bli flinkere til å undersøke betalingsmulighetene når du netthandler. Jeg har aldri noen sinne fått en regning på digipost, eller kun på sms. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det som kommer per mail stjernemerker jeg, og det legger seg da som en oppgave jeg må gjøre senere.

Hver torsdag går jeg gjennom disse, vipps, og nettbank, og legger inn betalinger med riktig forfallsdato. 

Handler jeg på nett betaler jeg som regel direkte. Alltid med kredittkort. 

Anonymkode: 7572e...547

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en egen mappe på mailen min for Klarna og Zalando. Legger dem der med en gang jeg får dem og sletter hver enkelt når de betales:kopierer kidnummer, legger inn betalingen i bankappen  og sletter mailen når den er betalt.

Anonymkode: df7d5...ff9

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ber du om å betale med faktura i stedet for kort, da? 

De aller, aller fleste steder lar deg betale med kort, og det er uhyre mye enklere å betale én kredittkortregning i måneden, som kommer i nettbanken og som du får varsel på både sms, epost, og push om du så ønsker, enn å betale ørten småregninger. 

Jeg tror du må bli flinkere til å undersøke betalingsmulighetene når du netthandler. Jeg har aldri noen sinne fått en regning på digipost, eller kun på sms. 

Jeg har en ellos konto. De sender beskjed om faktura på sms. Har hatt behov for nye briller og har sånn brillekonto. De sender på Digipost…  Men du har rett i mye av det du skriver. Jeg må bli flinkere. Derfor jeg spør. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har en egen mappe på mailen min for Klarna og Zalando. Legger dem der med en gang jeg får dem og sletter hver enkelt når de betales:kopierer kidnummer, legger inn betalingen i bankappen  og sletter mailen når den er betalt.

Anonymkode: df7d5...ff9

Nesten sånn gjør jeg også. Egen mappe for regninger i Outlook, merker dem som ikke er betalt som ulest. Sletter regningene fra Klarna når jeg får mail om at den er betalt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det enkleste er jo å ikke velge faktura på diverse småkjøp, men betale dem der og da. Større kjøp eller klær/sko som kanskje må byttes, kan man handle med faktura. 

Anonymkode: 62ce7...ec5

Skrevet

Har ikke Klarna eFaktura? Det er i såfall skikkelig sleipt av dem 😕

AnonymBruker
Skrevet
lurker skrev (1 time siden):

Har ikke Klarna eFaktura? Det er i såfall skikkelig sleipt av dem 😕

Tror ikke det nei. De har en egen app der alle kjøp og faktura ligger. Kan betale via appen, men det jeg synes er så dumt er at en ikke kan velge dato for betaling. Det betales da med en gang, selv om forfall er feks 30 dager fram. 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror ikke det nei. De har en egen app der alle kjøp og faktura ligger. Kan betale via appen, men det jeg synes er så dumt er at en ikke kan velge dato for betaling. Det betales da med en gang, selv om forfall er feks 30 dager fram. 

Urk, det burde ikke vært lov 🤬

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...