Gå til innhold

Har man lov til å være fast ansatt i 120-140 % hvis..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er fordelt på to kommuner? 

Anonymkode: bf461...b95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

«Lov og lov».. det er vel mer at det ikke oppdages antar jeg? Du får ikke overtidsbetalt da, så sånn sett skjønner jeg ikke hvorfor du vil jobbe 140 % og ikke få ekstra betalt for de 40 %

AnonymBruker
Skrevet

Ja da, det kan du. Du kan også jobbe slik i samme kommune dersom den ene jobben eller begge er i en privat bedrift. Det er når man er ansatt i kommunen at man ikke kan jobbe ved flere institusjoner f.eks i samme kommune slik at det blir over 100% i samme kommune.

Anonymkode: cfbfd...501

AnonymBruker
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (24 minutter siden):

«Lov og lov».. det er vel mer at det ikke oppdages antar jeg? Du får ikke overtidsbetalt da, så sånn sett skjønner jeg ikke hvorfor du vil jobbe 140 % og ikke få ekstra betalt for de 40 %

Poenget er vel at om man jobber kommunalt så får man ikke jobbe overtid om det ikke er ekstrem mangel på folk. Så om man vil tjene mer må man ha flere jobber.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ofte står det i arbeidskontrakten din at du må ha tillatelse fra arbeidsgiver for å ta en ekstra jobb, men er det greit så går det fint. 

Anonymkode: ee5f6...01a

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle. Dette er ikke noe jeg ønsker, men noe jeg må for å nå opp til inntektskravet bankene har for å kvalifisere til boliglån. Med et lavtlønnsyrke (helse) og som alenemor hjelper det ikke med 1,2 i ek.

Har allerede fått lån I husbanken og får avslag på nytt lån derfra, og får avslag i alle banker. Jeg kjøpte nåværende leilighet leeenge før jeg fik barn, og nå er behovet slik at vi må flytte nærmere skole og til et barnevennlig og tryggere område. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Takk for svar alle. Dette er ikke noe jeg ønsker, men noe jeg må for å nå opp til inntektskravet bankene har for å kvalifisere til boliglån. Med et lavtlønnsyrke (helse) og som alenemor hjelper det ikke med 1,2 i ek.

Har allerede fått lån I husbanken og får avslag på nytt lån derfra, og får avslag i alle banker. Jeg kjøpte nåværende leilighet leeenge før jeg fik barn, og nå er behovet slik at vi må flytte nærmere skole og til et barnevennlig og tryggere område. 

Jeg jobber selv 100% i en privat bedrift og jobber som ringevikar i det kommunale helsevesenet i tillegg. Funker helt fint. Har gjort det i årevis.

AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg først ha sjekket med banken om de kan legge inntekt over 100% stilling til grunn for din låneevne. Jeg kan tenke meg at banken ikke vil gå med på det, da det å jobber enn 100% stilling nok ikke vil gå på sikt, og sannsynligheten er stor for at du vil måtte gå ned i stillingsprosent i løpet av lånets løpetid. 

Anonymkode: 38c24...3bc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da ville jeg først ha sjekket med banken om de kan legge inntekt over 100% stilling til grunn for din låneevne. Jeg kan tenke meg at banken ikke vil gå med på det, da det å jobber enn 100% stilling nok ikke vil gå på sikt, og sannsynligheten er stor for at du vil måtte gå ned i stillingsprosent i løpet av lånets løpetid. 

Anonymkode: 38c24...3bc

Jeg fikk hele inntekten min regnet med fra ca 150% jobb da vi tok opp boliglån fordi jeg kunne vise at jeg hadde jobbet slik i flere år allerede.

Uansett vil man jo ikke tape noe på å jobbe ekstra ut over 100%.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, de kan du. Ei jeg jobber med jobber 60 prosent fast i en kommune og 50 prosent i nabokommunen.

Anonymkode: da46d...bfa

Skrevet

Jepp, jeg jobber 100% i en kommune, og har en 17% helgestilling i nabokommunen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...