Gjest shilo Skrevet 29. oktober 2005 #1 Skrevet 29. oktober 2005 Bare leste i en tråd at hun ikke hadde mer enn et par år på vgs - stemmer dette?
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2005 #2 Skrevet 29. oktober 2005 Ja, det sa Karita selv i et intervju i enten Henne eller KK, siste utgave ute nå. Hun har ikke mer enn et par år på videregående og ingen høyere utdanning. Hun kommer fra Molde med arbeidsbakgrunn og i dag kjemper hun arbeideres sak, sier hun selv i intervjuet. Hun sier også at hun er overrasket over og sjokkert over alle hersketeknikkene som finnes i arbeidslivet, som hun selv har fått erfare smertelig.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2005 #3 Skrevet 29. oktober 2005 http://www.odin.dep.no/bfd/norsk/dep/minis...066/dok-bn.html Her kan du se hva hun har av utdanning.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2005 #4 Skrevet 29. oktober 2005 Ok, la meg korrigere: hun har ikke 2 år fra videregående skole, hun har 1.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 29. oktober 2005 #5 Skrevet 29. oktober 2005 (endret) Hvilken rolle spiller egentlig det? Er det ikke ønskelig at våre folkevalgte er folk med forskjellig bakgrunn? Endret 29. oktober 2005 av Dalwhinnie
Gjest Bellatrix Skrevet 29. oktober 2005 #6 Skrevet 29. oktober 2005 (endret) Det er jo jobben hun gjør som må være viktig, ikke hvor mange bøker hun har lest og hvor mange eksamensoppgaver hun har besvart. Endret 29. oktober 2005 av Fighter
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2005 #7 Skrevet 29. oktober 2005 Nå skjønner jeg hvorfor hun kommer med de svarene hun gir. Lite tillitsvekkende. Men sikkert veldig bra nok for de som er på samme nivå. Men til trøst for meg da.
Gjest Ap-velger med høy utdanning Skrevet 31. oktober 2005 #8 Skrevet 31. oktober 2005 Jeg fikk sansen for Karita sist hun var minister og syntes hun gjorde en veldig god jobb. Særlig på kvinnefronten har hun gjort en kjempeinnsats. Synd at hun de siste årene har fått mest fokus på kjolene sine. Men jeg tviler ikke på at hun kommer til å gjøre en kjempejobb i ny ministerpost. Selv om jeg har høyere utdanning selv, så mener jeg ikke at alle må ha det for å gjøre en god jobb i toppstillinger. Heia Karita!
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2005 #9 Skrevet 31. oktober 2005 Jeg fikk sansen for Karita sist hun var minister og syntes hun gjorde en veldig god jobb. Karita har ikke vært minister før.
Gjest LoisLane Skrevet 31. oktober 2005 #10 Skrevet 31. oktober 2005 Karita var barne- og familieminister forrige gang Jens var statsminister, 2000 - 2001. Veldig enig i at høy utdannelse ikke er noen forutsetning for å sitte i regjering. Vi trenger flere perspektiver! Heller folk fra arbeidslivet enn politiske broilere som ikke har erfaring fra "the real life".
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2005 #11 Skrevet 31. oktober 2005 Nå skjønner jeg hvorfor hun kommer med de svarene hun gir. Lite tillitsvekkende. Men sikkert veldig bra nok for de som er på samme nivå. Men til trøst for meg da. ← Enig. Man merker fort det på hvordan en person argumenterer. Det hjelper ikke hvor mye erfaring de har, måten å tenke og argumentere på forblir...og det merkes faktisk på Karita.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2005 #12 Skrevet 2. november 2005 Det er da ingen skam å ikke ha noe utdannelse
Christer Skrevet 3. november 2005 #13 Skrevet 3. november 2005 Veldig enig i at høy utdannelse ikke er noen forutsetning for å sitte i regjering. Vi trenger flere perspektiver! Heller folk fra arbeidslivet enn politiske broilere som ikke har erfaring fra "the real life". ← Det er jo en politisk broiler hun er. Har jo nesten bare hatt politiken som arbeidsplass. Uansett synes jeg det er uhørt å sette en sterkt engasjert feminist som likestillingsminister. Hun har allerede klart å bli klaget inn for brudd på likestillingsloven.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2005 #14 Skrevet 3. november 2005 Det er jo en politisk broiler hun er. Har jo nesten bare hatt politiken som arbeidsplass. Uansett synes jeg det er uhørt å sette en sterkt engasjert feminist som likestillingsminister. Hun har allerede klart å bli klaget inn for brudd på likestillingsloven. ← Enig med Christer!
Gjest cecilia Skrevet 5. november 2005 #15 Skrevet 5. november 2005 Mange av de nye ministerne som har lite med utdanning. Sier ikke at erfaring ikke teller, men ta blant annet den nye kunnskapsministeren Øystein Djupedal. Han har også kun videregående skole. Da hadde det f.eks. vært relevant med en lærerutdannelse. Han snakker jo som om han har jobbet i skolen i 20 år. Samme med Kristin Halvorsen som har fått en såpass viktig ministerpost som finansminister. Hun har jo erfaring, men ikke relevant utdannelse, noe som jeg personlig synes en finalsminister burde ha hatt. En annen ting som egentlig ikke har stort med dette emnet å gjøre... Den nye miljøvernministeren og presten, også medlem av SV Alle sosialister hyller jo Karl Marx, og mener religion er opium for folket. Da skjønner jeg ikke hvorfor hun er prest, eller kanskje omvent; medlem av SV
Gjest two-barrel mick Skrevet 6. november 2005 #16 Skrevet 6. november 2005 En annen ting som egentlig ikke har stort med dette emnet å gjøre... Den nye miljøvernministeren og presten, også medlem av SV Alle sosialister hyller jo Karl Marx, og mener religion er opium for folket. Da skjønner jeg ikke hvorfor hun er prest, eller kanskje omvent; medlem av SV ← Eh...nei? Tror du forveksler sosialismen og kommunismen her. Det er like vanlig å være kristen sosialist som å være kristen konservativ, og sosialismen er ikke religionsfiendtlig men religionskritisk. Two different worlds. Når det gjelder Karita er hun en av dem som har jobbet mye for likestilling, gjennom APs kvinnegruppe - en allestedsnærværende pådriver for progressiv politikk i Norge. At hun mangler utdannelse er mindre viktig enn at hun - som de fleste politikere i dag - mangler arbeidserfaring fra vanlig jobb. Dette er imidlertid noe norsk politikk generelt sliter med, og er ikke symptomstisk for venstresiden.
Gjest Gjest_Jenny_* Skrevet 7. november 2005 #17 Skrevet 7. november 2005 Helt ok ikke å ha utdanning. Men tror ikke dama hadde klart seg nok særlig mere med en utdannelse heller... Hun er dessverre ikke blant de skarpeset knivene i skuffen. La meg si det slik; jeg har erfaring.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2005 #18 Skrevet 8. november 2005 Helt ok ikke å ha utdanning. Men tror ikke dama hadde klart seg nok særlig mere med en utdannelse heller... Hun er dessverre ikke blant de skarpeset knivene i skuffen. La meg si det slik; jeg har erfaring. ← Hjelpe meg, med dette utsagnet fremstår iallefall ikke du som den skarpeste kniven i skuffen! En anelse misunnelig kanskje..??
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2005 #19 Skrevet 8. november 2005 At hun mangler utdannelse er mindre viktig enn at hun - som de fleste politikere i dag - mangler arbeidserfaring fra vanlig jobb. Dette er imidlertid noe norsk politikk generelt sliter med, og er ikke symptomstisk for venstresiden. ← Dette er jeg veldig enig i! Jeg har selv gått flere år på universitet, uten at jeg følte jeg ble så mye klokere av det. På universiteter distanserer man seg veldig fra virkeligheten med teorier og forenklete modeller. Tror ikke nødv Bekkemellom hadde vært dyktigere som minister med mer utdannelse. Dere husker vel hvordan akademikeren Norman taklet det politiske liv? Hun har jo vært på stortinget i flere år. Der lærer man ved å bli kasta ut i det. Learning by doing. Det er mye arbeid å sitte på stortinget, enorme mengder saksdokumenter man skal lese igjennom (selv om komitestrukturen gjør at ikke alle trenger å lese alt-heldigvis!). Men når politikerne skal lage lover som berører oss vanlige lønnsmottakere er det som nevnt her et problem at mange av lovgiverne aldri har hatt en vanlig jobb (utover sommerjobber og politiske verv). Om Bekkimellom blir en dyktig minister gjenstår å se (har selv mine tvil..), Men det er ikke mangelen på utdannelse som ev ikke gjør henne dyktig.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2005 #20 Skrevet 8. november 2005 Det er tredje gang Karita er minister. Hadde hun driti på draget tidligere hadde hun neppe fått tilbudet på nytt. Jeg tror hun har de egenskaper som skal til for å lede et departement som skal drive med familiepolitikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå