AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #1 Skrevet 9. mars 2022 Jeg fikk en knallpositiv test i dag, 10-11 dpo. I morgen er da første dag i min 4. uke. Pusset tennene nå og ble sa brått uvel, ente med at jeg kasta opp hele kveldsmaten.. Veldig ulikt meg, så jeg kan ikke noe annet enn å relatere det til graviditeten. Har jeg noen veldig «morsomme» uker i vente nå tror dere, når jeg kaster opp allerede før IKM? Anonymkode: 56a34...f8c
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #2 Skrevet 10. mars 2022 Jeg begynte å kaste opp i uke 6 i mine svangerskap, og ble så plaget at jeg var flere ganger på sykehus for væskebehandling. Kusinen min oppdaget graviditeten ved at hun kastet opp før ventet mens, og var også ganske plaget av kvalme, men fikk aldri diagnosen hyperemesis. Hun kastet opp ca. en gang om dagen i noen uker. Det gikk over etter første trimester hos henne, mens jeg var helt slått ut i andre trimester også. Det er nok en fare for at du vil bli plaget, men det trenger ikke å bli verre hos en som starter tidlig med kvalmen enn en som begynner senere. Jeg krysser fingrene for at du slipper unna veldig "morsomme" uker! Anonymkode: 9bf68...ea3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #3 Skrevet 10. mars 2022 Og forresten, gå til lege så raskt som mulig og diskuter kvalmestillende om det fortsetter. Det kan hjelpe Anonymkode: 9bf68...ea3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #4 Skrevet 10. mars 2022 Hvordan er du nå? Jeg startet å kaste opp ca da mensen skulle ha kommet, men da kastet jeg opp ca hvert 10 min, fra da. Og i det ene svangerskapet ble jeg lagt inn på sykehuset allerede i uke 5. Anonymkode: debea...1ec
tørkestativ Skrevet 10. mars 2022 #5 Skrevet 10. mars 2022 Det trenger ikke å bety hyperemesis, men det kan hende du blir plaget av kvalme og oppkast likevel😊 hos meg kom det i uke 6. en lammende og intens kvalme som jeg aldri hadde opplevd før. Kastet opp 1 gang til dagen i starten før det tok seg heftig opp i uke 9. ble deretter innlagt for væskebehandling. hvis du føler deg veldig dårlig så ikke nøl med å ta kontakt med legen for kvalmestillende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå