Gå til innhold

Lagt om kostholdet, føler meg så hul i magen om kvelden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har lagt om kostholdet, og har gått fra høykarbo til smartkarbo. Det går fint gjennom dagen, helt til kvelden kommer og jeg kjenner kroppen skriker etter brødskive med syltetøy og brunost eller noe annet karborikt. Noen tips til å unngå denne hule følelsen i magen? 

Anonymkode: cd9d7...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har lagt om kostholdet, og har gått fra høykarbo til smartkarbo. Det går fint gjennom dagen, helt til kvelden kommer og jeg kjenner kroppen skriker etter brødskive med syltetøy og brunost eller noe annet karborikt. Noen tips til å unngå denne hule følelsen i magen? 

Det er bare psykisk.

Anonymkode: a8a2f...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke peiling på hva smartkarbo er dessverre 😅

Jeg syns i vært fall at mat med mye protein og fett holder meg mett lengre. Det inneholder kanskje mer kalorier men det varer lengre så da går det opp i opp, men denne er vell lavkarbo. 

Anonymkode: a2b47...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har ikke peiling på hva smartkarbo er dessverre 😅

Jeg syns i vært fall at mat med mye protein og fett holder meg mett lengre. Det inneholder kanskje mer kalorier men det varer lengre så da går det opp i opp, men denne er vell lavkarbo. 

Anonymkode: a2b47...7da

Det betyr at jeg velger smarte karbohydrater i form av havregryn, frukt, osv istedetfor brød, pasta, hvetemel :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når spiser du middag ? Du må regne med at du lengter etter karbo i begynnelsen. Gi det en måned. Det jeg gjorde var å spise middag rundt 17.30-18.00.  Da kunne jeg kose meg med te med ingefær på kvelden for å dempe lysten. 

Anonymkode: d0d52...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er bare psykisk.

Anonymkode: a8a2f...d00

Nei, det er virkeligheten for folk som er sultne.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da kunne jeg kose meg med te med ingefær på kvelden for å dempe lysten. Anonymkode: d0d52...7e0

Kose seg med smaken av ingefær? Ikke i dette livet. 

Anonymkode: 95f1a...0af

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
9 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor lenge har du hatt det nye kostholdet? Det kan ta tid for kroppen å venne seg til å hente energi fra fett. Kanskje du trenger litt mer fett i kosten.

Anonymkode: bacf3...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Når spiser du middag ? Du må regne med at du lengter etter karbo i begynnelsen. Gi det en måned. Det jeg gjorde var å spise middag rundt 17.30-18.00.  Da kunne jeg kose meg med te med ingefær på kvelden for å dempe lysten. 

Anonymkode: d0d52...7e0

Spiser middag mellom kl 17-19 :) 

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hvor lenge har du hatt det nye kostholdet? Det kan ta tid for kroppen å venne seg til å hente energi fra fett. Kanskje du trenger litt mer fett i kosten.

Anonymkode: bacf3...aa1

I 4 dager😅 får bare ta tiden til hjelp da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til den følelsen! Jeg fant ut at en kopp te på kvelden hjalp. Er det lenge siden jeg spiste, kan jeg ta en kopp posesuppe, eller kakao. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker stardust sin cravings ciller kapsler. Er bare fiber på kapsler. Tar en pille eller to med et glass vann, også svimler det opp i magen og cravings forsvinner, fordi kroppen tror den har fått næring 🙈 Jeg bruker ikke dette som måltidserstatter, kun ved søtsug. Søtsug er jo helt grusomt når man i tillegg er sulten. 

Men det tar litt tid å vende kroppen til BÅDE lavere energi inntak + mengde i magesekken. Jeg gadd ikke deale med det på samme tid. Vendte først kroppen til energi underskudd / dietten, og etter kroppen vendte seg litt mer til det, vendte jeg magesekken til å bli litt mer vandt til mindre posjoner

Så de fiber kapslene har funket gull for meg. Fraråder de fra gymgrossisten og mange andre steder, er bare de fra stardust som faktisk gjør det de sier. Jeg har testa flere i en glass med vann, av nysgjerrighetens skyld for å se hva fiberet gjør med vannet i magen 🙈

Jeg har prøvd mye forskjellig, men dette er det eneste som har fungert, resten av pillene er bare tull. (Eller ikke funker på meg). Og fiber med 0 kalorier er jo ikke det verste å innføre i kosten uansett 

Anonymkode: 01579...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Men kan du ikke finne plass til en brødskive med lettere fløtemysost og syltetøy (80%bær uten tilsatt sukker fra Lerum) hver kveld da? 
Jeg er selv på slanker’n og er i betydelig kaloriunderskudd, men har ryddet plass til et wasa knekkebrød med nettopp dette pålegget hver kveld. Min erfaring er at jeg også må velge mat jeg har lyst på, for da blir jeg tilfreds på en bedre måte enn å velge samme antall kalorier fra noe jeg egentlig ikke har lyst på.

Anonymkode: 029a0...939

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...