Gå til innhold

Virker ikke som om vi blir immune…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungene har hatt covid 2 ganger, vi har hatt det en gang. Det er jo helt jævlg, fordi om vi er vaksinerte, hatt det før etc. 

Hvor ofte skal dette skje da? Mannen var sykemeldt i 2 uker, og det var egentlig ikke nok. Jeg er syk enda. 

Arbeidsgivere snakker om 4 dager, og forventer en rut til jobb. De jeg kjenner er alle sengeliggende på dag 4. Vet ikke om noen voksne som ikke blir temmelig syke.

Unger/ungdommer suser rundt på skole og fritidsaktiviteter og sprer jævelskapet tiltross for positiv test. Nekter å ta hensyn til at andre blir syrere.

Så vente et par måneder og så er det påan igjen? 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Madame Butterfly skrev (7 timer siden):

Ungene har hatt covid 2 ganger, vi har hatt det en gang. Det er jo helt jævlg, fordi om vi er vaksinerte, hatt det før etc. 

Hvor ofte skal dette skje da? Mannen var sykemeldt i 2 uker, og det var egentlig ikke nok. Jeg er syk enda. 

Arbeidsgivere snakker om 4 dager, og forventer en rut til jobb. De jeg kjenner er alle sengeliggende på dag 4. Vet ikke om noen voksne som ikke blir temmelig syke.

Unger/ungdommer suser rundt på skole og fritidsaktiviteter og sprer jævelskapet tiltross for positiv test. Nekter å ta hensyn til at andre blir syrere.

Nå er det jo sånn at barn og ungdom kan gå på skolen om de ikke er syke selv om test er pos. De gjør ikke noe galt ifølge reglene. Er mange voksne som ikke blir særlig syke også. Jeg var på jobb etter 4 dager hjemme. Hadde det i februar og regner med en runde til etterhvert. 

En får passe litt ekstra på seg selv om en er engstelig. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det dreier seg jo ikke om å være engstelig som sådann. Folk blir jo syke fordi om vi ikke blir dødssyke. 

Folk må jo kunne ta litt hensyn til andre mennesker, fordi om man ikke e fortalt at man skal gjøre det. «Sender jeg Per på skolen i dag, så er det mer sannsynlighet for at han smitter andre, enn om jeg venter til mandag.

Sorry for å være sur, men her i huset ser det ut til at vi alltid har en eller annen med covid. Er selv syk nå, og er drit lei! 

Endret av Madame Butterfly
  • Liker 5
Skrevet

Er du immun mot forkjølelse? Influensa? Nei, selvfølgelig ikke. Det tar lang tid å bygge opp immunitet. Man må regne med å bli smittet flere ganger hvert år de neste årene.

• Liker 8
Skrevet
11 hours ago, Madame Butterfly said:

Nei, det har jeg ingen grunn til å tro fordi virus er ikke statisk.

De muterer seg hele tiden og det er en grunn for at vi har influensa sesong hvert år, fordi viruset er ikke den samme, og immunforsvaret vårt ligger alltid et steg bak.

Corona viruset har allerede mutert seg en del ganger til en langt mer smittsom variant, men også mindre dødelig. Denne mutasjonen vil fortsette og til slutt bli en del av influensasesongen. 

Fortsett å praktisere hygiene og munnbind dersom man kjenner symptomene derimot.

• Liker 5
Skrevet

har hatt venner som har hatt det 3 ganger, nesten ikke sjuk i det hele tatt, uvasikerte, og vaksinerte som har også hatt det flere ganger, ble mye værre syk dem.

Alt har fra person til person å gjøre.

• Liker 5
Skrevet
Kaktusogsol skrev (1 time siden):

Selvsagt kan man bli forkjølet/få corona flere ganger. Jeg kjenner mange som har hatt corona, de fleste bare som en forkjølelse. De uvaksinerte ble minst syk. 1 dag med feber o.l.

Ja sånn er det jo med andre ting og. Noen får forkjølelser hele tiden mens andre sjelden får det. Er sikkert det samme med covid 

• Liker 3
Skrevet

De fleste jeg kjenner som har hatt det har bare hatt det en gang og har ikke blitt spesielt syke. De som har hatt influensa sier at det er ingenting i forhold. 

• Liker 6
Skrevet
Madame Butterfly skrev (9 timer siden):

Det dreier seg jo ikke om å være engstelig som sådann. Folk blir jo syke fordi om vi ikke blir dødssyke. 

Folk må jo kunne ta litt hensyn til andre mennesker, fordi om man ikke e fortalt at man skal gjøre det. «Sender jeg Per på skolen i dag, så er det mer sannsynlighet for at han smitter andre, enn om jeg venter til mandag.

Sorry for å være sur, men her i huset ser det ut til at vi alltid har en eller annen med covid. Er selv syk nå, og er drit lei! 

Hva gjør en når en er forkjøla da? Du kan da også smitte andre som blir veldig dårlige. Hvor settes grensen?

• Liker 6
Gjest theTitanic
Skrevet
Madame Butterfly skrev (17 timer siden):

Vet du ikke om voksne som ikke blir særlig syke....?  Det gjør jeg.  Og nei, alle kan ikke sette resten av livet på vent fordi noen blir syke av korona. Å være sengeliggende på dag 4 er IKKE Å være alvorlig syk. 

Skrevet

Er aldri godt å vite når man får det igjen. Synd dere har hatt det 2 ganger allerede.

Desverre blir man jo ikke immun mot det heller, uansett hvor mange ganger man har hatt det. Bare å ta sine forhåndsregler og være føre var. Spis sunt og variert og sjekk hos legen om dere kanskje skulle hatt noe ekstra vitaminer.

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for vaksinedebatt. Lomvi, mod.

Gjest Paramount
Skrevet (endret)

Det går nok over til slutt.  Jeg har selv hatt korona en gang, og hadde et mildt forløp, som uvaksinert. Håper å unngå korona flere ganger da naturlig smitte skal være den beste "vaksine". Men en vet aldri. 

Endret av Paramount
Skrevet

Tråden stenges grunnet rommets retningslinjer. Lomvi, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...