Gå til innhold

Vil dere si at 600 000 kr i året er god startslønn nå til dags?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Helt ok lønn. Jeg har master og fikk 750k i startlønn for 2 år siden. Har inntrykk at de fleste får 700-800k i startlønn 

Anonymkode: 64283...47d

Det er ikke vanlig med 700-800k i startlønn med mindre man inkluderer overtid eller skift. 

Anonymkode: 9a99e...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er du topp 25%. Så ingenting å klage på. Og dette er jo bare startlønna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sykepleierinnen skrev (På 3/9/2022 den 22.41):

Ja det vil jeg si. Jeg har 570 med 16 års ansiennitet og diverse tillegg. 

Samme her, lærer...

Anonymkode: f0702...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Generelt vil jeg si det er en veldig god startlønn! 

Men like interessant som startlønn er jo utsikten til progresjon fremover. Har inntrykk av at ingeniører typisk har noe høyere startlønn enn økonomer, men typisk dårligere lønnsutvikling. Mulig jeg tar feil...

Anonymkode: 0e869...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.3.2022 den 22.20):

Jeg har fått tilbudt jobb, hvor selskapet er villig til å betale meg 600 000 kr i året (som startslønn). 
Er dette bra eller dårlig? 

Anonymkode: 5dc0d...40e

Vel.....lurer på om det er privat sektor?jeg har etter 23 år i samme yre (kommunal sektor) langt igjen til denne lønnen 

Anonymkode: 8ecd7...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde 620 i startlønn som jurist i kommunen, og vet jeg ligger et godt stykke over de fleste jeg studerte med. 

Anonymkode: 8a08d...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk på at alle som henger på Kvinneguiden tjener laaangt over snittet, 600k er ei jævlig god startlønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Morten1 skrev (På 10.3.2022 den 19.59):

Har man høy utdannelse og i riktig sektor/fagfelt så er ikke det urimelig med 700-800

AnonymBruker skrev (På 10.3.2022 den 20.03):

Broren min er utdannet lege, startslønnen hans ligger på 600 000.. Hvordan kan "de fleste" ha 700-800k i lønn da? 

Anonymkode: f7515...a15

Samme her. Jeg har doktorgrad innen realfag og fikk under 600k i startlønn i min første jobb.

Anonymkode: acb4f...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Samme her. Jeg har doktorgrad innen realfag og fikk under 600k i startlønn i min første jobb.

Anonymkode: acb4f...04a

Den du siterte med bror som lege jobber i offentlig sektor, man kan ikke sammenligne offentlig og privat i de fleste bransjer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/10/2022 at 11:44 AM, AnonymBruker said:

lektorer har vel en startslønn på rundt 550-600 har jeg hørt

de stakkars lærerne....😅

Anonymkode: 07372...5e6

Nja. Det er ikke reelt at alle nyutdannede lektorer får så mye. Nå er vel ikke alle lærere lektorer, så det er nok mange lærere som har en startlønn på 450-500. Er jo greit nok det, men når det er et yrke uten særlige lønnstillegg, overtidsbetaling og  ansiennitet stopper opp etter 16 år - ja, da minker jo motivasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.3.2022 den 17.47):

Dere må bytte jobber oftere! Jeg har 5 års ansiennitet og har byttet jobb tre ganger. Har samme lønn som deg FØR evt tillegg. Helsesektoren 

Anonymkode: b7958...4f5

Byttet jobb tre ganger på fem år? Hadde aldri ansatt deg for å være ærlig. Oddsen er tilnærmet 100% at du går videre når du så vidt er kommet inn i oppgavene i jobben.

Anonymkode: 40f09...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.3.2022 den 11.55):

Er 25 år gammel, utdannet innenfor den maritime sektoren. Har takket ja til jobben forresten! :) 
-TS

Anonymkode: 5dc0d...40e

Som 25 åring så er dette en veldig bra startlønn og tipper du stiger både i gradene og i mye i lønn etterhvert.

Jeg er 44 år og har en grunnlønn på 600k (har kun fagbrev, men en del høyskolefag både innen IT, ledelse og psykologi). 

Anonymkode: a6634...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...