AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #1 Skrevet 9. mars 2022 Jeg er på boligjakt og kom over en leilighet fra 80-tallet hvor det står at det er midlertidig brukstillatelse. Ved googling blir jeg ikke betrygget, men skjønner allikevel ikke hele bildet. Nå hadde jeg satt meg veldig inn i det om jeg i det hele tatt vurderte leiligheten, men blir jo nysgjerrig allikevel på hvorfor dette er greit? Jeg trodde at boliger måtte ha ferdigattest? Anonymkode: d3df5...2fc
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #2 Skrevet 9. mars 2022 Det var ikke vanlig, eller så nøye tidligere, og eldre boliger vil ikke kunne få ferdigattest i dag i ettertid, så dette er vanligvis helt uten betydning på noe eldre bygg. Anonymkode: 1ae50...0d2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #3 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det var ikke vanlig, eller så nøye tidligere, og eldre boliger vil ikke kunne få ferdigattest i dag i ettertid, så dette er vanligvis helt uten betydning på noe eldre bygg. Anonymkode: 1ae50...0d2 Ok, tusen takk for oppklaring. Anonymkode: d3df5...2fc
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #4 Skrevet 9. mars 2022 Huset vårt er fra 1950 og har blitt endret og oppgradert mye. Forstod det slik at vi ikke kan få slike papirer nå. Anonymkode: a37b3...0f8
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #5 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Huset vårt er fra 1950 og har blitt endret og oppgradert mye. Forstod det slik at vi ikke kan få slike papirer nå. Anonymkode: a37b3...0f8 Nei, det er sikkert helt vanlig. Jeg syns bare det er vanskelige ting å sette seg inn i og prøver å skjønne hva som kan skje. Bl.a. denne jeg legger ved; jeg skulle ønske det var litt mer svart- hvitt når det dreide seg om så vanskeligere temaer. https://www.huseierne.no/nyheter/mange-mangler-ferdigattest-pa-boligen/ Anonymkode: d3df5...2fc
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #6 Skrevet 10. mars 2022 Huset mitt fra 1975 har ikke ferdigattest. Jeg har bodd her siden 1996 og har ikke brukt noe tid på å tenke på det. Det har visst ingen praktisk betydning Anonymkode: 2d28b...e0c 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #7 Skrevet 10. mars 2022 Du må ha ferdigattest dersom det er et nyere hus. Tror det var i 1998 det ble krav om ferdigattest. Anonymkode: 917f0...b97 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #8 Skrevet 10. mars 2022 For gamle boliger gis det ikke ferdigattest nå. Har de stått i så mange år, så er det nok greit. Ring kommunen uansett og spør om det er noe annet som er problematisk med boligen enn dette. Anonymkode: 0e056...1e0
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #9 Skrevet 13. mars 2022 Boliger som er noen år mangler ferdigattest. Hvorfor henge seg opp i om boligen har ferdigattest eller ikke. Du blr snart satt på hemmelig liste over trøbblete leieboere som huseiere skyr. Kommunen leier også ut hus som ikke har ferdigattest. Du ender opp med store problemer å skaffe deg bolig . Hvem vil leie ut til en kranglefant? Ingen. Det som er mest viktig når en leier bolig er om en kan komme ut dør eller vindu hvis det brenner. Anonymkode: 995fa...0cc
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #10 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Boliger som er noen år mangler ferdigattest. Hvorfor henge seg opp i om boligen har ferdigattest eller ikke. Du blr snart satt på hemmelig liste over trøbblete leieboere som huseiere skyr. Kommunen leier også ut hus som ikke har ferdigattest. Du ender opp med store problemer å skaffe deg bolig . Hvem vil leie ut til en kranglefant? Ingen. Det som er mest viktig når en leier bolig er om en kan komme ut dør eller vindu hvis det brenner. Anonymkode: 995fa...0cc Jeg fatter egentlig ikke hva du snakker om her. Har du røyka noe? Jeg skal kjøpe bolig; ikke leie. Kranglefant?? Du høres jo ut som et virkelig vanskelig menneske!! Anonymkode: d3df5...2fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå