Gå til innhold

Alle i familen våkner til samme tid hver natt..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette har vart i ca en ukes tid. Jeg har ei på fem og en på ett, og det virker som de har synkronisert søvnen sin med hverandre. Femåringen legges rundt 20-2030 og står opp 0730/08, og ettåringen legger seg 1930 og står opp 07 ca.. 

Men.. De begge "våkner" hver eneste natt kl 0430. Femåringen har da gjerne veldig livlige drømmer med gråt/høye lyder/klaging og snakker i søvne, høylydt gjesping, og ettåringen er bare våken og blid, noen ganger skvetter han og gråter høylydt, men husker jo med førwte at hun også hadde våkentider på natten en peridode .. 

Tenker de kanskje vekker hverandre siden soverommene er ved siden av hverandre. 

Og nå til det litt ekle.. Mannen min sier han våkner selv med mareritt på den tiden. Han sover i gjesterommet og jeg hører ofte lydene hans og. I dag småskrek han litt og jeg hadde selv mareritt. Ettåringen driver alltid og kikker mot soveromdøra på den tiden og vinker, men han vinker til absolutt alt og alle så tror ikke dette er noe spesielt. 

Noen som vet om en logisk forklaring på hvorfor alle våkner på samme tid hver eneste natt og hvorfor samtlige har mareritt? 

Jeg har ikke merket noe hos meg selv, men nå Samsover jeg med ettåringen så vet ikke helt hvordan søvnen min er utenom at den er i manko. 

Anonymkode: bb596...3af

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring Lilli Bendris?

Anonymkode: 9da00...860

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du tenker at det er ånder i hjemmet ditt, kan du jo prøve å være streng, be den/de holde seg unna soverommene deres, evt. hjemmet deres, ikke skremme dere og la dere være i fred.

Anonymkode: 2b88e...a23

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan det være at du pleide å amme eller gi flaske på den tiden når de var små? Mine våknet for ammin ca samme tid. Og når minsten ble ammet, vekket hun storebroren noen ganger. Nå sover begge om natta og hvis de våkner så er det ofte på tidligere ammetider... jeg selv pleide å våkne da en stund. Kan hende at mannen pleide det også... eller an jo være noen lyder på akkurat den tiden. Bor dere landlig Kan det være så enkelt som nabo som kjører til tidlig skift på den tiden... følg med. Det er nok en grunn

AnonymBruker
Skrevet

Hadde også fått mareritt om alle i huset drev og klaget og skrek på natten. 

Anonymkode: b2ba3...4ef

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde også fått mareritt om alle i huset drev og klaget og skrek på natten. 

Anonymkode: b2ba3...4ef

Ja du det er ubehagelig å høre på

Trilili skrev (2 minutter siden):

Kan det være at du pleide å amme eller gi flaske på den tiden når de var små? Mine våknet for ammin ca samme tid. Og når minsten ble ammet, vekket hun storebroren noen ganger. Nå sover begge om natta og hvis de våkner så er det ofte på tidligere ammetider... jeg selv pleide å våkne da en stund. Kan hende at mannen pleide det også... eller an jo være noen lyder på akkurat den tiden. Bor dere landlig Kan det være så enkelt som nabo som kjører til tidlig skift på den tiden... følg med. Det er nok en grunn

Husker ikke med første annet enn at hun lå med puppen i munnen hele natten de to første åra. Yngste våkner for pupp kl 11 og noen ganger 01. Ellers sover han fint til syv, og det har han liksom gjort hele tiden. 

Naboen i etasjen under har på bønnerop, og jeg sjekket og ser at det er 0433, og det er jo litt lytt her, kanskje det er det. Det er jo ikke høyt i det hele tatt, vi må gjerne være veldig stille for at vi skal høre det, men har aldri tenkt at det er noe vi kan våkne av.. Det er ihvertfall betryggende at det faktisk er noe konkret. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om du tenker at det er ånder i hjemmet ditt, kan du jo prøve å være streng, be den/de holde seg unna soverommene deres, evt. hjemmet deres, ikke skremme dere og la dere være i fred.

Ææ.. Nei. Håper ikke det er noe sånt. Setter på rens i kveld for sikkerhetsskyld. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette gjorde vi etter samme skjedde hos oss, når sønnen min ble stor nok til å snakke fortalte han oss at han «ville ikke at damen skulle se på når han sov».

Han gikk inn på rommet mitt og så «Dette er MITT rom, jeg vil ikke at du skal være her» 

Det fungerte og var aldri noe mer. (Om man tror på sånt da)

Anonymkode: 09893...9c0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette gjorde vi etter samme skjedde hos oss, når sønnen min ble stor nok til å snakke fortalte han oss at han «ville ikke at damen skulle se på når han sov».

Han gikk inn på rommet mitt og så «Dette er MITT rom, jeg vil ikke at du skal være her» 

Det fungerte og var aldri noe mer. (Om man tror på sånt da)

Anonymkode: 09893...9c0

Ja jeg tror på det, har heldigvis aldri sett noe etter jeg ble "stor" fordi jeg er en pyse, men mannen min blir ofte plaget av dette. 

AnonymBruker
Skrevet

Så hvis vi tenker sommertid så våkner alle klokka 3.33? Du kan jo google det. 

Anonymkode: da1de...ca0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så hvis vi tenker sommertid så våkner alle klokka 3.33? Du kan jo google det. 

Anonymkode: da1de...ca0

Dette skjønte jeg ikke.. 

AnonymBruker
Skrevet

Ulvetimen? Det er normalt å våkne, mer eller mindres mellom kl 03 og kl 05.

Anonymkode: f3003...5fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke uten grunn at timen mellom 4 og 5 kalles spøkelsestimen...

Anonymkode: 2087d...77a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Høres ekkelt ut 😨 håper vi slipper i natt da.. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei æsj nå ble jeg redd her. Setter på family chantel, god natt ❤️❤️❤️

AnonymBruker
Skrevet

Det er en helt naturlig forklaring på, ingenting med spøkelser å gjøre. Men du kan jo tro på spøkelser om du vil.

AnonymBruker
Skrevet

Se hva Matt Fraser sier om akkurat det

Anonymkode: 3a736...3eb

AnonymBruker
Skrevet

Det er en helt naturlig forklaring på, ingenting med spøkelser å gjøre. Men du kan jo tro på spøkelser om du vil.

Jo, det har også noe med spøkelser å gjøre. Men om man ikke tror på spøkelser, trenger man jo ikke bry seg med det.

AnonymBruker
Skrevet

Om du tror eller ikke tror på ånder/spøkelser skader det jo ikke å prøve. 

Si høyt og litt bestemt at dere ønsker å sove, barna ønsker å sove og dere ønsker vedkommende ut av soverom og hus. Så sier du takk. 

Anonymkode: 8eb75...f83

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jo, det har også noe med spøkelser å gjøre. Men om man ikke tror på spøkelser, trenger man jo ikke bry seg med det.

Finnes ikke spøkelser, vet du, det er bare fantasien din det.

AnonymBruker
Skrevet

Rimelig frekt av naboen din å drive med bønnevræl midt på natten... 

Anonymkode: bde0e...8b4

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...