AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #21 Skrevet 29. mars 2022 Monika100 skrev (På 9.3.2022 den 21.09): Jeg vet ikke. har tatt røntgen, MR og blodprøver osv men vises ikke noe galt. Jeg ble bare fortalt at jeg må bevege meg annerledes men synes ikke det funker det heller. Faren og farfaren min har det samme, så er nokk noe arvelig Har du selv lest MR-beskrivelsen? Modic -Oslo Universitetssykehus Langvarige korsryggssmerter og MR-forandringer i ryggvirvlene - Tidsskriftet Du kan ikke, som legen som bare kan gå hjem, gi opp deg selv. Om Modic ikke forklarer noe så anbefaler jeg deg å gå på Ryggforeningen i Norge sine FB-sider og lese og se om du kjenner deg igjen i noe. Du forteller jo om en tilstand som gjør at du ikke fungerer i hverdagen. Når fastlegen din ikke finner ut av det skal han/hun ikke bare gi opp sånn, de skal henvise deg videre til Spesialisthelsetjenesten. Trenger du støtte så får du det hos enten hos Pasient- og brukerombudet eller Ryggforeningens Likeperson-tiltak Anonymkode: ab576...808 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #22 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har kronisk sykdom som gir meg mye smerter, og har alltid fått høre at den beste kombinasjon av smertestillende er ibux og paracet. Dette skal visst ha lik (til og med kanskje bedre) smertestillende effekt som f.eks paralgin forte. Siden jeg har nsaid allergi og ikke kan bruke ibux, står jeg fast på Tramadol. Jeg skulle derimot ønske at jeg tålte ibux og andre betennelsesdempende, for jeg har blitt fysisk og psykisk avhengig av Tramadol, og det har ødelagt mye i livet mitt. Så du skal bare være glad for at legen ikke vil gi deg noe sterkere...avhengighet er grusomt, og en kjempestor kamp når du først havner i det! Anonymkode: ac01b...ffb Dette stemmer ikke for meg i hvertfall! Anonymkode: 7f5be...bab
Gjest laPistola Skrevet 29. mars 2022 #23 Skrevet 29. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er vel typ samme greia som ibux og voltaren det også. Sikkert ikke noe problem å få resept på. Anonymkode: ad78b...ab1 Hvordan da, samme typ? Ibux og voltaren er jo reseptfritt. Generelle milde betennelsdempende som ikke er spesielt for ryggplager? Om det ikke er noe problem og få napren - e er det jo bare og prøve.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #24 Skrevet 29. mars 2022 Monika100 skrev (På 9.3.2022 den 21.04): Hvilke smertestillende er mulig å få for ryggen? Må dra meg opp etter møblene for å reise meg og jeg bare kvekker sammen av smerter. jeg har sakt dette til legen min. Hun foreslo bare fysioterapi og ibux. Etter hvert ga hun meg resept på voltaren og ibumetin. Disse hjalp jo ikke mye så mye. jeg vil heller foreslå noe annet. Jeg trenger noe litt sterkere hvertfall. Noen som vet hva jeg kan spør om? legen min kommer nokk bare til å gi meg noe mer tull om jeg etterlater det til henne😅 Fashy varmeflaske med fleecetrekk Anonymkode: 3d33e...006
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #25 Skrevet 29. mars 2022 Spør om fentanyl smerteplaster. Anonymkode: 3d33e...006
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #26 Skrevet 29. mars 2022 Monika100 skrev (På 9.3.2022 den 21.04): legen min kommer nokk bare til å gi meg noe mer tull om jeg etterlater det til henne😅 Legen din kommer neppe til å skrive ut smertestillende du ber om, og godt er det. Men du kan jo be om ketorax, det tar det meste💪 Anonymkode: c4208...3ce
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #27 Skrevet 29. mars 2022 Monika100 skrev (På 9.3.2022 den 21.04): Hvilke smertestillende er mulig å få for ryggen? Må dra meg opp etter møblene for å reise meg og jeg bare kvekker sammen av smerter. jeg har sakt dette til legen min. Hun foreslo bare fysioterapi og ibux. Etter hvert ga hun meg resept på voltaren og ibumetin. Disse hjalp jo ikke mye så mye. jeg vil heller foreslå noe annet. Jeg trenger noe litt sterkere hvertfall. Noen som vet hva jeg kan spør om? legen min kommer nokk bare til å gi meg noe mer tull om jeg etterlater det til henne😅 Be om utredning på smerteklinikken ikke for hva som feiler deg men for hvor mye smerter du faktisk har og hvordan de kan lindres. Anonymkode: 3d33e...006
Ksg Skrevet 29. mars 2022 #28 Skrevet 29. mars 2022 Når smertene i korsryggen tar livet av meg, så bruker et medisinplaster som heter Versatis. Det inneholder Lidokain og bedøver det området. Det begynner og virke veldig hurtig, 5 min kanskje, og varer veldig lenge. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2022 #29 Skrevet 29. mars 2022 Jeg erfarer at analsex er veldig lindrende, kombinert med hvile og gå i kuppet terreng. Anonymkode: b5066...7ec
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #30 Skrevet 30. mars 2022 Søk opp øvelser for plagene på youtube. Uten funn er det som oftest muskulært og da er det kun øvelser som hjelper. Sterke medisiner kan du bare få for en begrenset tid. Anonymkode: 22577...3df
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå