AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #1 Del Skrevet 9. mars 2022 I fare for at det går tomt? Tenker på hvete, olje etc Anonymkode: 4bedc...ac8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #2 Del Skrevet 9. mars 2022 Hva er du redd for, at det skal bli for dyrt eller at det skal bli tomt? Anonymkode: 93ee9...443 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #3 Del Skrevet 9. mars 2022 Mel er ikke noe jeg hamster.. har dårlig erfaring med at det lett konmer møll og larver om man oppbevarer det lenge, selv om man pakker det inn. Anonymkode: 684f6...78d 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 10. mars 2022 #4 Del Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): I fare for at det går tomt? Tenker på hvete, olje etc Anonymkode: 4bedc...ac8 Men det er jo nettopp denne tankegangen som gjør at det blir tomt! Om man kjøper det man trenger rekker det til alle. 20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #5 Del Skrevet 10. mars 2022 Har alltid lager for en måned framover. Det har vi hatt i alle år. Det er nettopp for å slippe å "hamstre" ved akutte situasjoner. Anonymkode: c2e75...7d8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #6 Del Skrevet 10. mars 2022 MarianneE skrev (39 minutter siden): Men det er jo nettopp denne tankegangen som gjør at det blir tomt! Om man kjøper det man trenger rekker det til alle. Det er når "alle" får denne tanken samtidig som gjør at det går tomt. Om jeg kjøper 10 kg mel og 3 pakker toalettpapir i dag er det fortsatt masse igjen til dem som "bare kjøper det man trenger". Anonymkode: c95af...c94 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #7 Del Skrevet 10. mars 2022 MarianneE skrev (4 timer siden): Men det er jo nettopp denne tankegangen som gjør at det blir tomt! Om man kjøper det man trenger rekker det til alle. I den situasjonen vi er i nå, er det ikke sikkert at det rekker til alle, nei. Det er det som er problemet. Det nærmer seg såtid, og det er lite sannsynlig at de i Ukraina får sådd all den hveten de vanligvis ville sådd. Da er det rett og slett mye mindre hvete som blir produsert sånn totalt sett i verden. Samme med olje, det blir produsert mindre enn vanlig. Så det kan rett og slett gå tomt, og de som ikke har "vært om seg" kan risikere at det rett og slett ikke er nok hvete. Anonymkode: 0d6af...887 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #8 Del Skrevet 10. mars 2022 Kjøp matolje, solsikkeoljen fra Ukraina er det stopp på, så nå går prisene opp på alle de andre oljene også. Anonymkode: fb4d9...e49 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #9 Del Skrevet 10. mars 2022 Jeg kan ikke se for meg at det er nødvendig å hamstre mel! I vennegjengen vår er det ingen som kjøper mel engang. Før jul kastet jeg en halvfull melpose som gikk ut på dato julen året før. Anonymkode: 9d7d1...cf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 10. mars 2022 #10 Del Skrevet 10. mars 2022 Nei, jeg synes ingen skal begynne med den egotrippen og hamstre diverse varer igjen, sånn som skjedde i mars 2020! Folk solgte jo faen meg dopapir på Finn i dyre dommer, for alle hyllene var rensket av hamstrerne og preppere og dommedagsprofeter! La det være! Handle det du trenger for uka eller kanskje to. Ikke noe mer enn det. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #11 Del Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg kan ikke se for meg at det er nødvendig å hamstre mel! I vennegjengen vår er det ingen som kjøper mel engang. Før jul kastet jeg en halvfull melpose som gikk ut på dato julen året før. Anonymkode: 9d7d1...cf5 DA er ikke akkurat vennegjengen din særlig representativ for befolkningen.. Det er ganske så normalt å bruke mel til å lage alt fra hvit saus, pizzabunn, boller, brød, kaker, lapper, osv osv osv... Anonymkode: 0d6af...887 20 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #12 Del Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): DA er ikke akkurat vennegjengen din særlig representativ for befolkningen.. Det er ganske så normalt å bruke mel til å lage alt fra hvit saus, pizzabunn, boller, brød, kaker, lapper, osv osv osv... Anonymkode: 0d6af...887 Alt det der kan du få ferdiglaget eller som halvfabrikat, så ingen grunn til å hamstre av den grunn. Ingen jeg kjenner har uansett tid til å stå og lage brød og boller fra bunnen av. Og hva bruker dere hvit saus til? Det sluttet familien min med på 90-tallet. Anonymkode: 9d7d1...cf5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #13 Del Skrevet 10. mars 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Alt det der kan du få ferdiglaget eller som halvfabrikat, så ingen grunn til å hamstre av den grunn. Ingen jeg kjenner har uansett tid til å stå og lage brød og boller fra bunnen av. Og hva bruker dere hvit saus til? Det sluttet familien min med på 90-tallet. Anonymkode: 9d7d1...cf5 Nå er det også sånn at ikke alle er like glad i ferdiglaget eller halvfabrikat. Og hvem har ikke tid til å lage pizzadeig? Brødbakemaskin er også en utbredt greie. Anonymkode: 93ee9...443 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 10. mars 2022 #14 Del Skrevet 10. mars 2022 Haha, for det enkleste i verden om shit hits the fan og man får bruk for beredskapslageret sitt, er å løpe på rema for å kjøpe kneipbrød når man går tom 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #15 Del Skrevet 10. mars 2022 Ser folk hamstre vann, mel og hermetikk.. galskap tenker jeg. Anonymkode: bc0f0...5be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #16 Del Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Alt det der kan du få ferdiglaget eller som halvfabrikat, så ingen grunn til å hamstre av den grunn. Ingen jeg kjenner har uansett tid til å stå og lage brød og boller fra bunnen av. Og hva bruker dere hvit saus til? Det sluttet familien min med på 90-tallet. Anonymkode: 9d7d1...cf5 Ferdiglaget og halvfabrikatet? Familien din sluttet med å lage hvit saus på 90-tallet, så da skal ingen andre gjøre det heller? Dette må være en dagens dummeste innlegg, og det sier ikke lite. Anonymkode: 9c072...23d 18 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #17 Del Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ferdiglaget og halvfabrikatet? Familien din sluttet med å lage hvit saus på 90-tallet, så da skal ingen andre gjøre det heller? Dette må være en dagens dummeste innlegg, og det sier ikke lite. Anonymkode: 9c072...23d 😂😂 Ja, hvis det ikke er mel, kan de jo bare spise kake.. Anonymkode: c2e75...7d8 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 10. mars 2022 #18 Del Skrevet 10. mars 2022 Ja, det kan være svært fornuftig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #19 Del Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Alt det der kan du få ferdiglaget eller som halvfabrikat, så ingen grunn til å hamstre av den grunn. Ingen jeg kjenner har uansett tid til å stå og lage brød og boller fra bunnen av. Og hva bruker dere hvit saus til? Det sluttet familien min med på 90-tallet. Anonymkode: 9d7d1...cf5 Man får det ikke som halvfabrikat om de som lager halvfabrikata ikke får fatt i mel Det er det som er poenget: Det ligger an til melmangel. Også hos Toro Så du risikerer altså at du ikke får kjøpt verken mel, kaker, brød, pizza, osv.. Så stusselig at du ikke har fått oppleve en god hvit saus på tredve år, da Anonymkode: 0d6af...887 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #20 Del Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har ikke panikk. Tvert i mot er jeg godt forberedt, og tar dermed livet med knusende ro Anonymkode: 93ee9...443 Ok, det er godt å høre 😊 Anonymkode: bc0f0...5be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå