Gjest Muffin man Skrevet 15. mars 2022 #141 Skrevet 15. mars 2022 Ost skrev (Akkurat nå): Spørsmålet mitt er vel heller hva folk legger i intelligens. Er en person som er god i matte intelligent? Er en person som er god i geografi intelligent? Er en person som scorer høyt i IQ test intelligent? Ser folk her har nevnt at de er intelligente fordi de har master. Tyder jo på at folk enten har forskjellige definisjoner av intelligens, eller at de ikke vet hva det vil si å være intelligent. 100% enig!
Kipling Skrevet 15. mars 2022 #142 Skrevet 15. mars 2022 On 3/9/2022 at 9:03 PM, AnonymBruker said: Tror det kan stemme ja. Jeg var på nettdatingsider, da jeg studerte. Og startet først på jus studiet, nesten ingen ville møte meg. Mange startet å prate med meg, men sluttet da de fant ut hva jeg studerte. Men jeg endret studie, og startet på sykepleier studiet, da ville jo alle på date med meg. Anonymkode: c9e0f...a0d Mulig at andre menn har andre assosiasjoner, men personlig forbinder jeg ikke det å studere jus med det å være smart, men heller det å være en bitch. Jeg er tiltrukket av intelligente kvinner, men det ville aldri falt meg inn å date en jurist dersom jeg kunne unngå det. Når du sier jus så tenker jeg to ting, jeg tenker opptatt selvsentrert karrierekvinne, og jeg tenker profesjonell kranglefant. Ingen av de tingene er attraktive. Jeg ville hatt mye mindre motforestilling mot å date en medisinstudent, og IQen er vel jevnt over høyere på medisin enn på jus, er den ikke? 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #143 Skrevet 15. mars 2022 Kipling skrev (4 minutter siden): Mulig at andre menn har andre assosiasjoner, men personlig forbinder jeg ikke det å studere jus med det å være smart, men heller det å være en bitch. Jeg er tiltrukket av intelligente kvinner, men det ville aldri falt meg inn å date en jurist dersom jeg kunne unngå det. Når du sier jus så tenker jeg to ting, jeg tenker opptatt selvsentrert karrierekvinne, og jeg tenker profesjonell kranglefant. Ingen av de tingene er attraktive. Jeg ville hatt mye mindre motforestilling mot å date en medisinstudent, og IQen er vel jevnt over høyere på medisin enn på jus, er den ikke? Ja, for alle damer med makt, høy stemme og sterk vilje er bitcher, sånn er det bare. Anonymkode: 13587...d38 2 1
Kipling Skrevet 15. mars 2022 #144 Skrevet 15. mars 2022 24 minutter siden, AnonymBruker said: Og her er jeg uenig med meg selv Man kan fake intelligens, nettopp fordi intelligens, i hvert fall i dette samfunnet, har en form. Hvis man snakker mer påstandsbasert, som om man har god kunnskap, så vil man virke mer intelligent, enn en som snakker mer tvilende. Dette har jeg selv opplevd. Jeg har trodd mer på folk som babler bastant om en rekke temaer, men i ettertid, når jeg for eksempel har gått inn i den samme profesjonen eller det samme sakskomplekset, så har jeg forstått at de sa utrolig mye piss. Om de trodde på det eller om det var et show, vet jeg ikke, men jeg vil tippe det var en blanding av skråsikkerhet, noe kunnskap og spill for galleriet fordi man liker å ha tilhørere. Anonymkode: 1681f...2b8 Det går ikke an å fake intelligens spesielt lenge i nærheten av folk som faktisk er intelligente. Jeg kan ingenting om molekylærbiologi, så om du påstår å kunne det og bare dikter opp ord så vil du nok klare å lure meg i 15 minutter eller noe (tvilsomt at jeg gidder å høre på så lenge, men jaja), men så fort samtalen gjelder noe som helst annet så har du et problem. Jeg pleier ikke å bry meg om HVA folk syns, men heller HVORFOR, så det øyeblikket du sier noe om et tema jeg har noen som helst forståelse for og jeg spør deg hvorfor du mener det du mener, så er du nok avslørt. Jeg trenger ikke å være ekspert på noe for å oppdage om den interne logikken i tankene dine stemmer eller ikke. Og bastante meninger uten underbyggende resonnement er tegn på et kjøtthue.
Kipling Skrevet 15. mars 2022 #145 Skrevet 15. mars 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, for alle damer med makt, høy stemme og sterk vilje er bitcher, sånn er det bare. Anonymkode: 13587...d38 Damer med makt, høy stemme og sterk vilje er en pain in the ass å tilbringe tid med. Om du vil diskutere om det strengt tatt er synonymt med ordet «bitch» så kan du gjøre det, men det er uansett ikke det de fleste menn har lyst til å være i et forhold med. Det er ikke avslappende, tiltrekkende, feminint eller på noen måte positivt. Hvorfor i all verden skulle jeg ha lyst til å dra hjem til det der når jeg istedet kan dra hjem til myk, varm, snill, behagelig og beroligende? Jeg er tiltrukket av feminine kvinner, både i kropp og personlighet. Hadde jeg ønsket å være i forhold med en maskulin person så hadde jeg datet en mann istedet. Og det er heller ingen indikasjon på intelligens, snarere tvert imot, det virker som overkompensering pga usikkerhet. 1
Gjest Muffin man Skrevet 15. mars 2022 #146 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Merker det fordi de klarer å operere på flere plan i en samtale samtidig, og fordi de klarer å flette inn velvalgt humor og referanser. Og de klarer å manøvrere i samtaler uten å begynne å gå i ring Anonymkode: 13587...d38 Er det ikke litt arrogant å definere en persons intelligens basert på egne subjektive preferanser rundt "sosial intelligens" ? 🧐 Menneskers kunnskap og kompetanse strekker seg utover etter gigantisk spekter der mangler på visse ting ikke nødvendigvis utelukker kompetanse andre steder. Er ikke helt sikkert at manglende sosiale ferdigheter kan utelukke en persons "generelle intellekt". ( Hvis det i det hele tatt er et utrykk.) Selv er jeg dum som et brød, men syntes fremdeles mange av definisjonene og parameterne i tråden er blottet helt for nyanser.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #147 Skrevet 15. mars 2022 Jeg vet ikke riktig om intelligens er det som slår ut, men jeg kjenner at jeg overhodet ikke er interessert i typisk akademiske kvinner. Veldig mange har en master uten å fremstå akademisk, men en del kvinner fremstår alltid profesjonelle og nærmest programmerte. Jeg tiltrekkes mer av kvinner som fremstår mindre stive og mer naturlige, og som ikke høres ut som et intervjuobjekt på Dagsrevyen til enhver tid. Det viktigste for meg er tida utenfor jobb, og da er det fint å omgås noen som ikke får meg til å tenke jobb hele tida. Smart og jordnær går fint, smart med akademisk fremtoning er turn off. Anonymkode: 9cee7...648
Kipling Skrevet 15. mars 2022 #148 Skrevet 15. mars 2022 Syns den studien var litt tvilsom i utførelsen, men har sett en del lignende ting med samme resultat tidligere så tror nok at det stemmer. Det er nok to-tre ting som er gjellende her, og bare en av dem handler faktisk om intelligens. For det første så er det det med utdannelse… for 100 år siden var nok utdannelse synonymt med intelligens, i dag… not so much. Og det ser ut til at kvinner er ganske disponert for «credentialism» som er at man ikke nødvendigvis er smart eller bryr seg om å være smart, men heller at man bryr seg om å ha synlige markører på statusen ved å være smart. Så det handler ikke så mye om naturlig intelligens eller ikke, men heller om statussymboler for smarthet. Det å prate med intelligente mennesker er utrolig givende og interessant, det å prate med arrogante statusorienterte mennesker som føler et behov for å demonstrere sin status som «intelligent» basert på et papir fra en eller annen skole er ekstremt kjedelig. En annen ting er at som benoit mandelbrot påpekte så finnes det to kategorier av smarte folk, de gode elevene og de dype tenkerne. De gode elevene er dyktige på å løse tekniske problemer innenfor gitte rammer, men de er ikke nysgjerrige og orginale, så de har ikke så mange nye interessante ideer. Jeg har møtt en del kvinner som er gode elever, men tror ikke jeg har møtt noen som var dype tenkere. Det tredje, og her er jeg enig med det du sier om at intelligente kvinner faktisk har et handicap, er at den naturlige kjønnsdynamikken mellom menn og kvinner er at kvinnen kan skape liv og derfor må mannen være bedre på alle andre måter. Mange påstår at de vil ha en så bra partner som mulig, men i realiteten vil vi ha noen som er bra, men ikke så bra at vi ikke tror vi klarer å beholde dem. Kvinner har et behov for menn som er større, sterkere og smartere enn de selv er, og det vet menn. Derfor stemmer det nok at det skal litt til for at smart kvinne - dum mann komboen kan fungere, nettopp fordi hun sannsynligvis ikke vil være tilfreds med det i lengden om han er dummere enn henne. Og det vet han instinktivt, så derfor vil han foretrekke en kvinne han vet at han er god nok for. Kvinner velger bort menn som ikke er smarte nok, og menn velger nok bort kvinner som er for smarte fordi de ikke har lyst til å investere i henne og så bli dumpet. Og om hun så ikke dumper ham, så er den naturlige dynamikken at mannen er lederen i forholdet, og det funker vanligvis ganske dårlig dersom han er dummere enn henne. For at det skal funke så må begge være enig i at han faktisk fortjener å lede henne, og det skal en del til dersom han er dummere enn henne. Så det blir nok litt lignende situasjonen med høyde, at menn vil date nedover og kvinner vil date oppover, og derfor har høye menn og korte kvinner mest å velge mellom. 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #149 Skrevet 15. mars 2022 Kipling skrev (48 minutter siden): Damer med makt, høy stemme og sterk vilje er en pain in the ass å tilbringe tid med. Om du vil diskutere om det strengt tatt er synonymt med ordet «bitch» så kan du gjøre det, men det er uansett ikke det de fleste menn har lyst til å være i et forhold med. Det er ikke avslappende, tiltrekkende, feminint eller på noen måte positivt. Hvorfor i all verden skulle jeg ha lyst til å dra hjem til det der når jeg istedet kan dra hjem til myk, varm, snill, behagelig og beroligende? Jeg er tiltrukket av feminine kvinner, både i kropp og personlighet. Hadde jeg ønsket å være i forhold med en maskulin person så hadde jeg datet en mann istedet. Og det er heller ingen indikasjon på intelligens, snarere tvert imot, det virker som overkompensering pga usikkerhet. Du skjønte jeg var ironisk? Det ante meg du ville mene noe sånt piss😁. Fryktelig glad jeg har en skikkelig mann med trygghet som tåler at jeg har ulike sider, akkurat som jeg tåler at han har det. Anonymkode: 13587...d38
Kipling Skrevet 15. mars 2022 #150 Skrevet 15. mars 2022 52 minutter siden, AnonymBruker said: Du skjønte jeg var ironisk? Det ante meg du ville mene noe sånt piss😁. Fryktelig glad jeg har en skikkelig mann med trygghet som tåler at jeg har ulike sider, akkurat som jeg tåler at han har det. Anonymkode: 13587...d38 Jeg fikk inntrykket av det ja. Jeg har pratet med opptil flere kvinner på internett før, så jeg er vant med måten dere bruker sarkasme. Gratulerer med at du har en mann, det er ikke dårlig. Fint for deg om han liker kranglete og påståelig, men de fleste menn syns det er en unødvendig hodepine. «Beggers can´t be choosers» er jo et uttrykk som gjør seg gjeldende i mange situasjoner, men jeg kan virkelig ikke se for meg hvorfor man skulle ønske seg en sjefete og kranglete kvinne hvis man kan få en som ikke er det. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #151 Skrevet 15. mars 2022 Kipling skrev (3 timer siden): Jeg fikk inntrykket av det ja. Jeg har pratet med opptil flere kvinner på internett før, så jeg er vant med måten dere bruker sarkasme. Gratulerer med at du har en mann, det er ikke dårlig. Fint for deg om han liker kranglete og påståelig, men de fleste menn syns det er en unødvendig hodepine. «Beggers can´t be choosers» er jo et uttrykk som gjør seg gjeldende i mange situasjoner, men jeg kan virkelig ikke se for meg hvorfor man skulle ønske seg en sjefete og kranglete kvinne hvis man kan få en som ikke er det. Hvis man er en taper som ønsker å framstå som en vinner/den sterke parten i forholdet, hvem må man gå etter da...? Se deg litt rundt, hvem har thaidamer på halve sin egen alder og norske damer på uføretrygd, som ikke funker i arbeidslivet og har de heftigste diagnoser..? Jeg bare lurer...? Er det de kuleste gutta..? Anonymkode: 13587...d38
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #152 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis man er en taper som ønsker å framstå som en vinner/den sterke parten i forholdet, hvem må man gå etter da...? Se deg litt rundt, hvem har thaidamer på halve sin egen alder og norske damer på uføretrygd, som ikke funker i arbeidslivet og har de heftigste diagnoser..? Jeg bare lurer...? Er det de kuleste gutta..? Anonymkode: 13587...d38 De kuleste gutta tar de peneste og blideste jentene. De nest kuleste tar de nest peneste og blide jentene osv. Da blir noen fri, så da bestiller de thai-damer for å slippe opp med ei som er sur og stridig med "høyere utdannelse". De sure og stridige er visst glad i katter... Anonymkode: 9fadb...959
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #153 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): De kuleste gutta tar de peneste og blideste jentene. De nest kuleste tar de nest peneste og blide jentene osv. Da blir noen fri, så da bestiller de thai-damer for å slippe opp med ei som er sur og stridig med "høyere utdannelse". De sure og stridige er visst glad i katter... Anonymkode: 9fadb...959 Det at tapermenn må ha dumme damer skreiv Virginia Woolf om i ca.1928, litt trist enkelte sitter fast i 1800-tallet ennå. Bekrefter mitt inntrykk av at høyere utdanning nytter for dem som er kapable til det🙂 Anonymkode: 13587...d38 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #154 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det at tapermenn må ha dumme damer skreiv Virginia Woolf om i ca.1928, litt trist enkelte sitter fast i 1800-tallet ennå. Bekrefter mitt inntrykk av at høyere utdanning nytter for dem som er kapable til det🙂 Anonymkode: 13587...d38 Er thai-damer dumme?? Rapportert for rasisme Anonymkode: 9fadb...959 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #155 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er thai-damer dumme?? Rapportert for rasisme Anonymkode: 9fadb...959 Tulling. De ender opp med norske tapermenn fordi de ikke har noe valg. De er smarte, det er ikke harrygubbene som tror de er damenes førstevalg. Men rapporter i vei🙂 Anonymkode: 13587...d38 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #156 Skrevet 15. mars 2022 Kipling skrev (6 timer siden): Jeg fikk inntrykket av det ja. Jeg har pratet med opptil flere kvinner på internett før, så jeg er vant med måten dere bruker sarkasme. Gratulerer med at du har en mann, det er ikke dårlig. Fint for deg om han liker kranglete og påståelig, men de fleste menn syns det er en unødvendig hodepine. «Beggers can´t be choosers» er jo et uttrykk som gjør seg gjeldende i mange situasjoner, men jeg kan virkelig ikke se for meg hvorfor man skulle ønske seg en sjefete og kranglete kvinne hvis man kan få en som ikke er det. kan vi ikke bare alle innrømme at mennesker er så fulle av feil at det nærmest ikke er vits å diskutere slik? Det eneste som skjer er at man belyser alle de bedritne mikrodetaljene ved mennesker. Påpeker feil hos andre og det er usexy. Attraksjonen med pene mennesker er at det er behagelig med lytefrie mennesker som ikke er bombardert av psykisk lidelse fra mennesker som føler de må få vekk litt av følelsen av feil. Det er tapernes trøst å kritisere andre mennesker. Anonymkode: adf14...829
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #157 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det at tapermenn må ha dumme damer skreiv Virginia Woolf om i ca.1928, Jeg skrev at "tapermennene" tok til takke med thai-damer fremfor sure og stridige med "høy utdannelse" - så sier du at de "må ha dumme damer", da er det thai-damene du kaller dumme. Ren logikk. Og du er med det rasistisk. QED. Anonymkode: 9fadb...959
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #158 Skrevet 15. mars 2022 Som høyt utdannet kvinne er jeg ikke interessert i menn uten høy utdanning. Slike menn blir så sure og stridige når de skjønner at de ikke kan eller vet noe som er verdt å kunne eller vite. Sånne menn liker å spise kebab, se på fotball, de stjæler hudkremen min for å runke tissefanten sin og sprute litt med de dårlige genene sine. Som smart kvinne tenner jeg ikke på sure, stridige menn med lav IQ (dårlige gener). Anonymkode: 04b49...c3b 2
Kipling Skrevet 15. mars 2022 #159 Skrevet 15. mars 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: kan vi ikke bare alle innrømme at mennesker er så fulle av feil at det nærmest ikke er vits å diskutere slik? Det eneste som skjer er at man belyser alle de bedritne mikrodetaljene ved mennesker. Påpeker feil hos andre og det er usexy. Attraksjonen med pene mennesker er at det er behagelig med lytefrie mennesker som ikke er bombardert av psykisk lidelse fra mennesker som føler de må få vekk litt av følelsen av feil. Det er tapernes trøst å kritisere andre mennesker. Anonymkode: adf14...829 Jo, men nå har jeg heller ikke akkurat gått deg I sømmene og påpekt alle småfeil heller. Jeg har bare sagt at de fleste menn foretrekker snille, hyggelige og respektfulle kvinner fremfor sjefete og kranglete kvinner. Det er ikke et urimelig krav å ha, og det er heller ikke en bagatell. Attraksjonen med vakre kvinner er at de ser bedre ut og er mer seksuelt pirrende enn stygge kvinner, og attraksjonen med varme, snille og hyggelige kvinner er at de er mer feminine og bare hyggeligere å tilbringe tid med, det er ikke så mye mer komplisert enn det. 1
I Grosny Skrevet 15. mars 2022 #160 Skrevet 15. mars 2022 (endret) Ost skrev (10 timer siden): Måten vedkommende snakker på? Ordforråd, etc? Spørsmålet mitt er vel heller hva folk legger i intelligens. Er en person som er god i matte intelligent? Er en person som er god i geografi intelligent? Er en person som scorer høyt i IQ test intelligent? Ser folk her har nevnt at de er intelligente fordi de har master. Tyder jo på at folk enten har forskjellige definisjoner av intelligens, eller at de ikke vet hva det vil si å være intelligent. Har man en master så er man intellektuell. Man er ikke nødvendigvis intelligent, men det er lettere for intelligente å få tatt master. På noen studier så kreves karakter C i snitt for studere master etter bachelor, og det er vanskelig å greie dette om han ikke har litt ekstra hjernekapasitet. Vanskelig, men ikke umulig. Det er mange veldig intelligente som ikke har noen master. Endret 15. mars 2022 av I Grosny 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå