Gå til innhold

Noen som er i et forhold der du som kvinne tjener mest og mannen har en alminnelig jobb og vanlig inntekt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

F eks kvinnen er advokat og mannen er lærer. Kvinnen er lege/psykolog/psykiater og mannen er snekker.

Hvordan er det? Opplever du at folk stusser over det? 

Anonymkode: bab3a...140

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er arkitekt og mannen er hjemme med barna våre. Opplever at kvinner synes det høres ut som en drøm, mens menn stusser skikkelig og lurer på om å være hjemme med to barnehagealderbarn er "alt" han gjør. 

Anonymkode: 23c92...7a2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

F eks kvinnen er advokat og mannen er lærer. Kvinnen er lege/psykolog/psykiater og mannen er snekker.

Hvorfor skulle noen stusse over det? De er vel sammen fordi de trives i hverandres selskap.

Anonymkode: 59897...912

AnonymBruker
Skrevet

Kona tjener noen hundre tusen mer enn meg. Hvorfor skulle folk legge seg opp i hva vi tjener? 

Anonymkode: 88828...441

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som stusser over det her. Mannen har fagbrev, og jobber innenfor yrket sitt, jeg har fagbrev og høyere utdanning, jobber med jeg utdannet meg til, tjener et par hundre tusen mer enn han i året. 

Har ikke fått noen spørsmål vedrørende det, spiller jo ingen rolle hvem som tjener mest.

Anonymkode: ced85...e40

• Liker 1
Skrevet (endret)

Min samboer tjener ca 100 000 mer enn meg, og det vil øke etterhvert.

Jeg presenterer meg som hennes Trofèmann.

Ingen som stusser over det.

Endret av fotosyntesen
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
fotosyntesen skrev (Akkurat nå):

Min samboer tjener ca 100 000 mer enn meg, og det vil øke etterhvert.

Jeg presenterer meg som hennes Trofèmann.

🤣

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hva du legger i alminnelig jobb, men mannen er jurist og jeg er markedsfører. Tjener ca. 100k mer enn han. Skjønner ikke hvorfor noen skal stusse over det 🤷🏻‍♀️ 

Anonymkode: d4826...442

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tjener mer enn mannen. Det er vel ingen sak. 

Anonymkode: 32936...aa6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Advokat vs lærer 😂

Anonymkode: 7bdfe...8af

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har mastergrad og sikkert rundt 100 000 + mer utbetalt en min mann. Han har noe vekterkurs, men det er vel det.

Kjenner faktisk flere par hvor det er slik, så det er nok ikke så unormalt som tidligere.  Tenker selv aldri noe over det (annet enn når det kommer tråder på KG) og aldri hørt at noen har stusset over det heller. Føler at hver gang dette kommer opp her på er det spørsmål fra menn? Stemmer det denne gangen og TS?

Endret av anonymLala
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tjener mye mer enn mannen. Ikke fått noen kommentarer på det og har ikke hatt noen problemer i samlivet relatert til det. 

Anonymkode: 2d2b3...36b

Skrevet

Sånn er det hos oss og har alltid vært.  Hos mange av vennene våre er det også slik.  Ingen stusser over det i vår omgangskrets og familie.  

Vi har forresten også felles økonomi.  Alle bankkonti er disponible for begge og det vi eier, eier vi sammen.  Fungerer utmerket for oss. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, jeg tjener over det dobbelte. Ikke noe problem, har felles økonomi. Ingen bryr seg, tenker de fleste ikke vet hvordan lønnene er fordelt, men vi har flott hus så de skjønner vel at vi tilsammen har god lønn.

Endret av Torelli
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen tjener like under 500 000,- jeg bikker 700 000,-

Han har fra før av «ingenting» (hadde gjeld)

og jeg har hatt greit med arv, så hans gjeld er betalt ned, og vi har både hus, hytte, biler og båt mye takket være arv.

Han er verdens beste mann, fantastisk flott far til våre barn og alltid støttet valgene jeg har tatt, og jeg håper og tror jeg er en god kone for ham. 

Jeg jobber som mellomleder med master og har ytterligere videreutdanning, han er handverker med fagbrev. 

Det er en myte at kvinner går etter menn med penger. Kvinner går etter noen som elsker dem, behandler dem bra og støtter dem. Så enkelt er det. De som opplever at kvinner bare er ute etter penger, velger i så fall feil kvinner. 

Anonymkode: ecea1...559

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en mastergrad og mannen har fagbrev, han tjener mye bedre enn meg!

Anonymkode: 48702...f89

AnonymBruker
Skrevet

Ja, samboer har ikke jobb. Han har navet i flere år. 

Anonymkode: 2509f...d6f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tjener nå mer enn mannen min, men det tror jeg ikke folk flest tror. Jeg tjener nok over snittet ift jobben jeg har, og mannen min blir ikke lønnet for ansvaret han tar. 

Vi bryr oss minimalt, alt vi tjener går til familien uansett.

Anonymkode: ca96f...8ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som økonomisjef og tjener 1,2 millioner i året, mens mannen min jobber som butikkselger og tjener 500.000 kr. Hvorfor skulle noen mene noe rundt det?

Anonymkode: d05f4...44c

AnonymBruker
Skrevet

Alltid tjent mer enn mine partnere, ingen har stusset over det.

Anonymkode: 71afe...938

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...